Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraagje ivm AI Focus - Canon 350D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vraagje ivm AI Focus - Canon 350D

    Een vraagje:

    Bij het fotograferen van wielrenners zet ik mijn toestel in AI Focus stand, logisch.

    De vraag:
    Stelt de camera beter scherp wanneer ik eerst half indruk en de renner eerst even volg alvorens volledig af te drukken ?
    Of stelt de camera evengoed scherp wanneer ik meteen doordruk op de renner ?

    Bijkomend: speelt het een rol met welk focuspunt ik scherpstel - ik bedoel : reageert de AI Focus evengoed op het middenste focuspunt dan met de rondliggende ?

    Alvast bedankt voor het advies.
    Last edited by laavark; 9 september 2007, 06:55.
    Canon
    http://www.jodeconinck.be/

  • #2
    Re: vraagje ivm AI Focus - Canon 350D

    Wat ik overhoud van men ervaring van Ai F op men Canon G6 is dat de kamera besliste wat er scherp moest gesteld worden, wat niet de bedoeilng is.
    Ik zou een vast focus punt nemen en zelf beslissen welk onderwerp moet scherp zijn.
    Met de AF op continu zou het zeker moeten lukken
    Mvg,
    SW
    BD1071BE

    Comment


    • #3
      Re: vraagje ivm AI Focus - Canon 350D

      Als je op een Canon DSLR in AI Servo alle AF punten selecteert, begint het toestel te focussen met het middelste punt om dan al de andere punten te gebruiken om het onderwerp te tracken.

      Kies je een bepaald punt, dan zal'm enkel dat punt gebruiken om te tracken.

      Best dat je half indrukt tot je onderwerp scherp lijkt en dan pas doorduwt. Niet vergeten om dan in plaats van te lossen terug naar half-indrukken te gaan zodat het tracken voortgaat (wil je meerdere shots, bv)

      Dave
      pixelpusher

      Comment


      • #4
        Re: vraagje ivm AI Focus - Canon 350D

        Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
        Als je op een Canon DSLR in AI Servo alle AF punten selecteert, begint het toestel te focussen met het middelste punt om dan al de andere punten te gebruiken om het onderwerp te tracken.

        Kies je een bepaald punt, dan zal'm enkel dat punt gebruiken om te tracken.

        Best dat je half indrukt tot je onderwerp scherp lijkt en dan pas doorduwt. Niet vergeten om dan in plaats van te lossen terug naar half-indrukken te gaan zodat het tracken voortgaat (wil je meerdere shots, bv)

        Dave
        Ik heb mijn 350D op AI focus staan om auto's te fotograferen op circuit, maar ik laat hem dan wel direct in burst staan, kwestie van de camera het werk te laten doen, tegen dat de wagen voorbij is heb ik dan zo'n 5 tot 8 foto's, waarvan er enkele perfect zijn (binnenkort de 40D ... die zal wel een stuk meer foto's hebben dan !).

        Als het snel beweegt zou ik de knop eerst half indrukken, scherp laten stellen en dan gewoon ingedrukt houden ... of maak ik hier een fout

        Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment


        • #5
          Re: vraagje ivm AI Focus - Canon 350D

          Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
          Ik heb mijn 350D op AI focus staan om auto's te fotograferen op circuit, maar ik laat hem dan wel direct in burst staan, kwestie van de camera het werk te laten doen, tegen dat de wagen voorbij is heb ik dan zo'n 5 tot 8 foto's, waarvan er enkele perfect zijn (binnenkort de 40D ... die zal wel een stuk meer foto's hebben dan !).

          Als het snel beweegt zou ik de knop eerst half indrukken, scherp laten stellen en dan gewoon ingedrukt houden ... of maak ik hier een fout

          Mark
          Ja, maar in geval van de 350D heb je dan maximaal 2.7fps, maar op m'n MkIII heb ik er dan op dezelfde tijd 10. Ik druk dan liever zelf af op de goeie momenten, wat voor mijn soort fotografie beter uitkomt, trouwens.

          Maar half indrukken komt op 't zelfde neer, je toestel blijft tenminste focussen zolang je niet loslaat.

          Dave
          pixelpusher

          Comment

          Working...
          X