Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp bij lenskeuze gevraagd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp bij lenskeuze gevraagd

    Ik ben een beginner in de fotografie, en heb me een Nikon D40 met 18-55 kitlens gekocht. Tot hiertoe zeer tevreden van, maar ik wil graag veel meer zoom. Ik hou me bezig met allerhande soorten fotografie, maar voornamelijk actiefotografie. Het budget dat ik wil vooropstellen ligt rond de 250 euro, 300 max. Doordat de D40 geen autofocus heeft zonder een AF-S lens, zou het dus leuk zijn dat deze lens autofocus en beeldstabilisatie heeft. Misschien nogal veel gevraagd voor dit budget, maar ik kan altijd proberen
    Zelf keek ik al wat rond en vooral Nikkor- en Tamronlenzen leken interessant. Enig advies van meer ervaren gebruikers hier zou zeer welkom zijn.

  • #2
    Re: Hulp bij lenskeuze gevraagd

    Met jouw budget: kijk eens naar de Nikkor AF-S DX 55-200mm VR. Tamron valt sowieso al af want zij maken voor zover ik weet geen objectieven die kunnen autofocussen op de D40. Sigma heeft die wel, dat zijn dan de zogenaamde HSM-objectieven.

    Groet,
    Stefan

    Comment


    • #3
      Re: Hulp bij lenskeuze gevraagd

      lees op m'n home page het objectief advies.
      Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

      Comment


      • #4
        Re: Hulp bij lenskeuze gevraagd

        Hallo,
        Ik ben nog niet lang bezig met fotografie maar wil zeker bijleren. Ook ik zou een nieuwe lens willen aanschaffen maar had nog'n vraagje..
        Is het een goede keuze om een nikkor AF-S 55-200 zonder VR aan te schaffen? of is het echt beter één met VR aan te schaffen omdat het zo'n groot verschil maakt?

        Bedankt..
        Live in the present, and make it so beautiful that it will be worth remembering.

        Comment


        • #5
          Re: Hulp bij lenskeuze gevraagd

          De AF-S DX 55-200mm is zeker geen slechte keuze en prijs kwaliteit een zeer goede lens, persoonlijk vind ik ze beter kwaliteit afleveren dan de 18-55mm kitlens. Wil je de VR erbij om in mindere lichtomstandigheden langer uit de hand te kunnen fotograferen, neem dan de VR versie. Fotografeer je meestal in omstandigheden dat je niet in de lage sluitertijden komt dan heb je de VR niet echt nodig.
          Vriendelijke groeten,Raf

          www.rafvandenbogaert.be

          Comment


          • #6
            Re: Hulp bij lenskeuze gevraagd

            Bedankt voor de hulp

            greetz
            Live in the present, and make it so beautiful that it will be worth remembering.

            Comment


            • #7
              Re: Hulp bij lenskeuze gevraagd

              VR heeft nut als je bij mindere lichtomstandigheden nog uit de hand niet al te snel bewegende objecen wilt fotograferen. Het biedt je de mogelijkheid om met langere sluitertijden uit de hand te fotograferen. Dat is heel handig zolang het te fotograferen object niet (teveel) beweegt. Bij sport- en actiefoto's zullen je objecten wel veel bewegen en heeft vr niet zo heel veel voordel.
              Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

              Comment


              • #8
                Re: Hulp bij lenskeuze gevraagd

                bedankt voor de hulp.
                Ik had nog'n laatste vraagje.
                Ik twijfelde nog tussen een nikkor 18-135 en een 55-200. Ik heb hier zoveel mogelijk over opgezocht... zijn er mensen die ervaringen hebben met beide lenzen?

                Bedankt!!
                Live in the present, and make it so beautiful that it will be worth remembering.

                Comment


                • #9
                  Re: Hulp bij lenskeuze gevraagd

                  Yup, bedankt voor het advies, en voor Anniewann om m'n topic te stelen (grapje)
                  Nikkor it is then.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hulp bij lenskeuze gevraagd

                    Oorspronkelijk geplaatst door potloodslijper Bekijk bericht
                    Yup, bedankt voor het advies, en voor Anniewann om m'n topic te stelen (grapje)
                    Sorry

                    Bedankt aan de rest!
                    Live in the present, and make it so beautiful that it will be worth remembering.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hulp bij lenskeuze gevraagd

                      De 18-135 is een fijn lensje. Een betere alround vind je niet in die prijsklasse. Heb je een goed exemplaar 18-55 of een 18-70 lens en wil je ook langer dan 135 (schijnt in werkelijkheid 145 te zijn) dan is een 55-200 een prima aanvulling. de uitvoering met VR doet iets degelijker aan en heeft ook maar 1 uitschuivende cylinder ipv 2. De VR werkt goed, optisch heb ik ze zelf niet echt op verschil betrapt: beide erg goed in verhouding tot de prijs.
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hulp bij lenskeuze gevraagd

                        Oorspronkelijk geplaatst door Stefan1408 Bekijk bericht
                        Met jouw budget: kijk eens naar de Nikkor AF-S DX 55-200mm VR. Tamron valt sowieso al af want zij maken voor zover ik weet geen objectieven die kunnen autofocussen op de D40. Sigma heeft die wel, dat zijn dan de zogenaamde HSM-objectieven.

                        Groet,
                        Stefan

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hulp bij lenskeuze gevraagd

                          Oorspronkelijk geplaatst door Netebuk Bekijk bericht
                          Van de Tamronsite: Compatibility with Nikon D-40
                          Please note that our current interchangeable lenses for Nikon AF cameras do not function in the AF mode when attached to the newly developed D-40 camera. Since our Nikon AF lenses do not have a built in AF motor we ask that you use the MF mode.

                          Link naar dit bericht
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hulp bij lenskeuze gevraagd

                            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                            Van de Tamronsite: Compatibility with Nikon D-40
                            Please note that our current interchangeable lenses for Nikon AF cameras do not function in the AF mode when attached to the newly developed D-40 camera. Since our Nikon AF lenses do not have a built in AF motor we ask that you use the MF mode.

                            Link naar dit bericht
                            Ge ziet da ne leek "ogen op zijn gat moet hebben é"
                            Last edited by Netebuk; 25 september 2007, 17:36.

                            Comment

                            Working...
                            X