Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp bij lenskeuze gevraagd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp bij lenskeuze gevraagd

    Ik ben een beginner in de fotografie, en heb me een Nikon D40 met 18-55 kitlens gekocht. Tot hiertoe zeer tevreden van, maar ik wil graag veel meer zoom. Ik hou me bezig met allerhande soorten fotografie, maar voornamelijk actiefotografie. Het budget dat ik wil vooropstellen ligt rond de 250 euro, 300 max. Doordat de D40 geen autofocus heeft zonder een AF-S lens, zou het dus leuk zijn dat deze lens autofocus en beeldstabilisatie heeft. Misschien nogal veel gevraagd voor dit budget, maar ik kan altijd proberen
    Zelf keek ik al wat rond en vooral Nikkor- en Tamronlenzen leken interessant. Enig advies van meer ervaren gebruikers hier zou zeer welkom zijn.

  • #2
    Re: Hulp bij lenskeuze gevraagd

    Met jouw budget: kijk eens naar de Nikkor AF-S DX 55-200mm VR. Tamron valt sowieso al af want zij maken voor zover ik weet geen objectieven die kunnen autofocussen op de D40. Sigma heeft die wel, dat zijn dan de zogenaamde HSM-objectieven.

    Groet,
    Stefan

    Comment


    • #3
      Re: Hulp bij lenskeuze gevraagd

      lees op m'n home page het objectief advies.
      Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

      Comment


      • #4
        Re: Hulp bij lenskeuze gevraagd

        Hallo,
        Ik ben nog niet lang bezig met fotografie maar wil zeker bijleren. Ook ik zou een nieuwe lens willen aanschaffen maar had nog'n vraagje..
        Is het een goede keuze om een nikkor AF-S 55-200 zonder VR aan te schaffen? of is het echt beter één met VR aan te schaffen omdat het zo'n groot verschil maakt?

        Bedankt..
        Live in the present, and make it so beautiful that it will be worth remembering.

        Comment


        • #5
          Re: Hulp bij lenskeuze gevraagd