Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tweestrijd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tweestrijd

    Hoi iedereen,

    Ik ben van plan een eerste digitale camera te kopen, alleen ben ik er nog niet goed uit wat het moet worden.

    Ik zocht een camera dat een beetje afgestemd is op mijn activiteiten... daar ik windsurf zullen veel fotos op het strand en aan het water gemaakt worden...

    Zo kwam ik terecht bij de olympus 770 die tegen water en ook een stootje kan. Handig dacht ik want ik ben nogal bruut en zou de camera dan ook wel op en in het water gaan gebruiken... ben reeds naar de lokale camera shop geweest om deze eens te gaan bekijken (samen met pentax w20) maar als ik kies voor zulk toestel dat iets kan hebben, zal het de olympus worden.

    Nu na de camera gezien te hebben, kwam ik op Inet andere toestellen tegen die in dezelfde prijsklasse zitten... ook van olympus de sp550, nu heeft dit soort toestel wel een betere zoom en is wss gewoon overal wel beter in.. de waterproof olympus heeft 3x zoom.

    Het is niet mijn bedoeling om direct de beste foto's te gaan maken zoals je hier op het forum tegenkomt, eerder mijn persoonlijk smaak met de technologie van vandaag vast te leggen op een beeld. (mooi he)

    Aangezien ik er nog echt niet genoeg van ken, weet ik niet of de Oly770 aan mijn basis verwachtingen zal voldoen en of ik toch beter voor een iets meer geavanceerd toestel kan gaan

    wat denken jullie, de robuuste 770 die een spat en een stoot van mijn handen kan verdragen.. of een camera die voor een beginner als ik als een wondertoestel aanvoelt

    alle reacties welkom en alvast thx

    Grtz, Totté

  • #2
    Re: tweestrijd

    Tja een moeilijke keuze hé.

    Als die spatvastheid en rebuustheid de overhand krijgen moet je die 770 nemen. Eigenlijk is het meer dan spat, want je kan er foto's mee onder water nemen. Dat is leuk in het zwembad. En als laatste voordeel, deze past ook nog in je broekzak en is sneller mee te nemen.

    Maar met de sp550 heb je wat meer mogelijkheden. je kan meer inzoomen en je hebt een macro mogelijkheid. Maar geen spat & ....
    Deze is ook een pak groter, dus altijd mee in een tas.

    Ik persoonlijk zou tussen deze 2 de sp550 kiezen voor de zoom en de macro functie. Maar ik ben dan ook altijd heel voorzichtig met mijn materiaal.

    Als je echt alleen op het strand foto's neemt krijgt dan weer de 770 de bovenhand denk ik.
    Tot sluitertijd, Dirk

    Comment


    • #3
      Re: tweestrijd

      mijn eerste digitaal fototoestel (compactje) dat ik kocht was ook water/stofdicht en daar heb ik geen seconde spijt van gehad. Ik ga nu wel veel op vakantie richting water en heb al ontelbaar veel foto's in de regen, onder water zitten maken.
      de robuustheid van een fototoestel vind ik heel heel belangrijk en mijn persoonlijke keuze zou zeker en vast naar de 770 gaan omdat oa macrofoto's voor mij niet echt nodig zijn, en een zoom al helemaal niet (ik denk niet dat ik ooit heb ingezoomd met mijn compactje, altijd op kleinste brandpuntsafstand foto's genomen)

      het komt erop neer dat,
      als ik de 550 zou kopen, zou ik mij veel te veel beklagen dat hij niet stof/waterdicht is
      als ik de 770 zou kopen, zou ik niet echt een zoom of macro missen


      tis natuurlijk allemaal persoonlijk en hangt af van wat je van plan bent met u toestel.
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: tweestrijd

        tja idd een moeilijke keuze

        maar wat ik er vooral mee zou doen is in eerste instantie actie fotos van mij al surfend en spelend etc in het water, maar ook gewone sfeerbeelden nemen.

        ik begin al meer naar de 770 te neigen, het enige waar ik schrik van heb is dat het iets te beperkt gaat zijn eenmaal ik foto's neem. bv foto van op het strand genomen van een surfer gaat niet zo fantastisch zijn vermoed ik. Daar hebje beter die sp550 voor

        :/ blijft moeilijk

        btw een onderwaterbehuizing ... kost dat echt veel ?

        Comment


        • #5
          Re: tweestrijd

          Oorspronkelijk geplaatst door Totté G* Bekijk bericht

          btw een onderwaterbehuizing ... kost dat echt veel ?
          voor die sp550; +300 euro

          voor andere toestellen meestal minder hoor (150-200 euro)
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: tweestrijd

            Hey

            ff laten weten dat ik de Olympus 770 besteld heb

            hoop dat het is wat ik zoek.

            moest er nog iemand geïntereseerd zijn in dezelfde... ik meld nog wel ff als ik hem heb

            Comment

            Working...
            X