Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips immofotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tips immofotografie

    Binnenkort heb ik mijn eerste officiële opdracht
    Het gaat over hetvolgende. De opdrachtgever doet aan bezetting en verven van voorgevels van huizen. Hij wil dat ik met hem meega om huizen te fotograferen die dan later moeten dienen voor reclameadvertenties en dergelijke.

    Als er mensen zijn die nuttige tips, dingen waarmee rekening te houden,enz. hebben hieromtrent zijn ze heel erg welkom!
    Alvast bedankt !
    http://www.philippeswiggers.be

  • #2
    Re: Tips immofotografie

    Aan je materiaal in je signatuur zal het niet liggen ..

    Extra hardware: externe flash en/of tripod.
    Extra software: PhotoMatix (voor huizen met Noord-oriëntatie)

    Maar hier vind je alles:
    PFRE, an online resource since 2006 for real estate photographers, provides education, a community forum, and monthly photo contests.


    Groeten
    The Sky is the limit. Digital Gigi

    Comment


    • #3
      Re: Tips immofotografie

      Oorspronkelijk geplaatst door Gigi Bekijk bericht
      Aan je materiaal in je signatuur zal het niet liggen ..

      Extra hardware: externe flash en/of tripod.
      Extra software: PhotoMatix (voor huizen met Noord-oriëntatie)

      Maar hier vind je alles:
      PFRE, an online resource since 2006 for real estate photographers, provides education, a community forum, and monthly photo contests.


      Groeten
      Een tripod heb ik, een externe flash niet (ook mijn interne flash werkt even niet ). Heb ik een flash nodig voor exterieurs?

      Kan je me dat van photomatix eens uitleggen? Noord-oriëntatie? Ik dacht dat photomatix vooral met HDR bewerking te maken had?
      Bedankt alvast
      http://www.philippeswiggers.be

      Comment


      • #4
        Re: Tips immofotografie

        Ik vind een flash altijd behulpzaam.
        Geeft wat extra licht maar ook extra schaduwen .. aan jou de keuze.
        Binnenshuis zonder flash ga je anders zeker met een tripod moeten werken.

        Huizen met Noord-oriëntatie moet je nemen met tegenlicht.
        Ik geloof dat HDR dan een goede oplossing is om terug kleur in je foto te krijgen.
        Het kan ook met shadow oplichten en contrast en saturatie maar HDR is toch eenvoudiger.

        Grtn
        The Sky is the limit. Digital Gigi

        Comment


        • #5
          Re: Tips immofotografie

          Misschien een beetje een late reactie maar ik denk dat een externe flash (meerdere liefst) toch wel essentieel is voor real estate fotografie als het om interieurs gaat. Voor de buitenkant is het veel minder essentieel IMHO.
          mijn website

          Comment


          • #6
            Re: Tips immofotografie

            Oorspronkelijk geplaatst door Mr. White Bekijk bericht
            Binnenkort heb ik mijn eerste officiële opdracht
            Het gaat over hetvolgende. De opdrachtgever doet aan bezetting en verven van voorgevels van huizen. Hij wil dat ik met hem meega om huizen te fotograferen die dan later moeten dienen voor reclameadvertenties en dergelijke.

            Als er mensen zijn die nuttige tips, dingen waarmee rekening te houden,enz. hebben hieromtrent zijn ze heel erg welkom!
            Alvast bedankt !
            Als je zelf al niet weet hoe je het moet aanpakken, waarom aanvaardt je dan eigenlijk die opdracht ?

            Comment


            • #7
              Re: Tips immofotografie

              Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict Bekijk bericht
              Als je zelf al niet weet hoe je het moet aanpakken, waarom aanvaardt je dan eigenlijk die opdracht ?
              Daar heb je een punt Jazz
              Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

              Comment


              • #8
                Re: Tips immofotografie

                Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict Bekijk bericht
                Als je zelf al niet weet hoe je het moet aanpakken, waarom aanvaardt je dan eigenlijk die opdracht ?
                méér dan een goed punt
                foto als spiegel of als venster?

                Comment


                • #9
                  Re: Tips immofotografie

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict Bekijk bericht
                  Als je zelf al niet weet hoe je het moet aanpakken, waarom aanvaardt je dan eigenlijk die opdracht ?
                  Als je niet op een ladder klimt kun je er ook niet afvallen.

                  Je moet ergens beginnen, toch ?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tips immofotografie

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict Bekijk bericht
                    Als je zelf al niet weet hoe je het moet aanpakken, waarom aanvaardt je dan eigenlijk die opdracht ?
                    Omdat de klant het verschil toch niet ziet

                    En verder een flauwe en makkelijke opmerking...

                    Ne mens kan soms wat druk gebruiken om tot prestaties te komen

                    Ik verdien momenteel het "meeste" met iets dat ik vroeger gezworen had "van mijn leven niet" te zullen doen als job, maar waartoe ik zo goed als gedwongen werd om het te leren, maw: om het aan te pakken zonder dat ik er veel van wist.

                    Na de harde leerschool heb ik er uiteindelijk best plezier in en blijkt het een ideale bezigheid om een heleboel van mijn talenten en interesses op bot te vieren. Het resultaat voor mijn eerste klant was trouwens uitstekend, dus het is meer een instelling wb iets echt goed te willen doen of niet.

                    Interieurfotografie die ik nog nooit gedaan had is daar trouwens ook ooit aan te pas gekomen en dat is allemaal wel meegevallen voor wat het moest zijn (maar ik ga er geen tips over geven ).

                    Je mag jezelf dus wel een aantal keer de kans geven, zou ik zeggen, maar heb wel de goede smaak om in te zien dat het niets gaat worden als dat zo moest blijken (en dat lijkt nu net het moeilijkste... )
                    Last edited by maGuy; 16 september 2007, 01:46.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tips immofotografie

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict Bekijk bericht
                      Als je zelf al niet weet hoe je het moet aanpakken, waarom aanvaardt je dan eigenlijk die opdracht ?
                      Door steeds maar te herhalen wat je al kan leer je niks bij.
                      Een risicovolle opdracht aanvaarden heet ONDERNEMERSCHAP.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tips immofotografie

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict Bekijk bericht
                        Als je zelf al niet weet hoe je het moet aanpakken, waarom aanvaardt je dan eigenlijk die opdracht ?
                        Met alle respect maar dit vind ik een belachelijke opmerking...

                        Spijtig zo een reactie terwijl mijn vraag was heel gewoon was:
                        Als er mensen zijn die nuttige tips, dingen waarmee rekening te houden,enz. hebben hieromtrent zijn ze heel erg welkom!
                        Alvast bedankt !


                        Ik vroeg dus alleen tips waar ik nog extra rekening mee kon houden buiten de research die ik hierrond zelf verricht had.
                        Het was inderdaad een eerste "officiële" opdracht maar dat wil niet zeggen dat ik niet weet hoe ik iets moet aanpakken.
                        Ik denk niet dat het verkeerd is dat, wanneer je iets onderneemt, je ook vooraf voldoende wilt informeren.

                        Enfin... ik ben blij dat ik de opdracht aanvaard heb en ben ook erg tevreden met het resultaat.

                        Volgend jaar doe ik mijn eerste communieshoot en mijn eerste huwelijk. Of zal ik het toch maar niet doen omdat het de eerste keer is ???

                        Bedankt toch de anderen (tom_robrecht, maguy, iohpeih) voor de reacties.
                        http://www.philippeswiggers.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tips immofotografie

                          Oorspronkelijk geplaatst door Mr. White Bekijk bericht

                          Ik vroeg dus alleen tips waar ik nog extra rekening mee kon houden buiten de research die ik hierrond zelf verricht had.
                          Het was inderdaad een eerste "officiële" opdracht maar dat wil niet zeggen dat ik niet weet hoe ik iets moet aanpakken.
                          Ik denk niet dat het verkeerd is dat, wanneer je iets onderneemt, je ook vooraf voldoende wilt informeren.
                          zoveel info moet je precies niet verwachten, nu't opdrachten zijn ben je "concurrentie" geworden zeker?

                          Oorspronkelijk geplaatst door maGuy Bekijk bericht

                          Interieurfotografie die ik nog nooit gedaan had is daar trouwens ook ooit aan te pas gekomen en dat is allemaal wel meegevallen voor wat het moest zijn (maar ik ga er geen tips over geven ).
                          foto als spiegel of als venster?

                          Comment

                          Working...
                          X