Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

filters op Sigma 10-20

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • filters op Sigma 10-20

    en vraagje over de Sigma 10-20 of andere extreme wide angle zooms ...
    Is het nodig om bij de aankoop van vb B+W polarisatie filter steeds die 'slim' versie te kopen of werken de 'gewone' ook zonder problemen. Het scheelt immers wel wat in prijs ...

    Wat is er dan anders aan die slim versies ? Geen schroefdraad meer voorop ? Dunner glas ? Kan de zonnekap er dan nog op ?
    Nikon D7100 + wat glas van 11 tot 300 mm ...

  • #2
    Re: filters op Sigma 10-20

    Als je geen vignetering wilt is alleen de slim versie een optie, die is gewoon veel dunner als de gewone. mKijk alleen uitmet et erop draaien, hij moet er ook nog af en dat wil nog wel eens een probleem geven als je hem te vast draait, dopr de draaiende pola ring.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: filters op Sigma 10-20

      Ik heb er zo een.
      Ook een slim versie met mrc coating, zijn wel duur.
      Ik betaalde er toen ong 180 euro voor.

      Kijk hier maar eens rond.
      http://www.fotokonijnenberg.nl/produ...rt=100&idc=104

      Ik heb geluk dat ze op mijn beide lenzen past (77mm)
      De nikkor 12-24 heb ik nog op het oog en die heeft ook 77mm.

      Gr kees
      Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

      Comment


      • #4
        Re: filters op Sigma 10-20

        Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
        De nikkor 12-24 heb ik nog op het oog en die heeft ook 77mm.
        Maar op de 12/24 mm (Nikkor) kan men de gewone uitvoering gebruiken, dus een slim versie is niet nodig.

        Comment


        • #5
          Re: filters op Sigma 10-20

          Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker Bekijk bericht
          Maar op de 12/24 mm (Nikkor) kan men de gewone uitvoering gebruiken, dus een slim versie is niet nodig.
          Toch wel, ik kocht hem destijds voor mijn tokina 12-24
          Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

          Comment


          • #6
            Re: filters op Sigma 10-20

            Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
            Toch wel, ik kocht hem destijds voor mijn tokina 12-24
            Nu zijn we bezig
            Onder het motto correcte info op BD, Herhaal ik dat men op de Nikkor 12-24 mm een Slim versie kan gebruiken, maar dat dit niet noodzakelijk is, omdat een gewone versie, in mijn geval de B+W 77 circular Pol (S03 -62162) (commerciele benaming) het evengoed doet zonder enige vorm van vignetering. Geen ervaring over het gebruik van een normale Pol op de Sigma 10-20

            Comment

            Working...
            X