Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens voor sportfotografie 400D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lens voor sportfotografie 400D

    Ik had me de Canon EOS 400D double zoom lens kit aangeschaft maar nu twijfel ik eraan nog een extra lens erbij te kopen voornamelijk voor sportfotografie.(lees: paardenfotografie, wielrennen, ..
    Momenteel heb ik de EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II en de EF 55-200mm F/4.5-
    5.6 II USM
    Ook voor concertfotografie.
    Kunnen jullie me lenzen aanbevelen ? evt ook prijs.

    mvg
    laura

  • #2
    Re: lens voor sportfotografie 400D

    55-200 buiten, 70-200L f4(2de hands 550) binnen of indien budget 70-200L f4 IS of 2.8(IS) versie
    Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
    http://www.racenews.be

    Comment


    • #3
      Re: lens voor sportfotografie 400D

      Of een Sigma 70-200 2.8 HSMalsalternatief voor de Canons.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: lens voor sportfotografie 400D

        Hoeft het een extra zoom te zijn ? Anders is een EF 200 f/2.8 misschien wel iets voor je .

        Groeten,
        Stefan
        EOS400D & 40D en glas allerhande van 12 tot 400mm .

        Comment


        • #5
          Re: lens voor sportfotografie 400D

          Oorspronkelijk geplaatst door Stefan R Bekijk bericht
          Hoeft het een extra zoom te zijn ? Anders is een EF 200 f/2.8 misschien wel iets voor je .

          Groeten,
          Stefan
          hoe magnifiek die lens ook is, voor sport zal ze niet veelzijdig genoeg zijn denk ik
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: lens voor sportfotografie 400D

            Ik zou gaan voor de Canon 70-200 f2.8 L (IS), omdat je hier nog altijd zonder problemen een TC 1.4 kunt opzetten.

            grts,
            Geert
            www.photopower.be

            Comment


            • #7
              Re: lens voor sportfotografie 400D

              Oorspronkelijk geplaatst door Sportshot Bekijk bericht
              Ik zou gaan voor de Canon 70-200 f2.8 L (IS), omdat je hier nog altijd zonder problemen een TC 1.4 kunt opzetten.

              grts,
              Geert
              idem hier
              de 70-200 2.8L (IS) zou voor jou best geschikt zijn denk ik
              5DmkIII en wat glas

              Comment


              • #8
                Re: lens voor sportfotografie 400D

                goed dat er geen prijzen vermeld staan in dit topic ...
                @lorisch : zie da ge goe zit als ge de prijs van die 70-200's ziet eh
                Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

                Comment


                • #9
                  Re: lens voor sportfotografie 400D

                  Effe aan deze topic toevoegen dat ik regelmatig voetbalfoto's maak met de 400D en de 70-200 f2.8 L IS USM en er erg tevreden over ben. Hoewel ik soms toch een beetje schrik van de onscherpte in sommige foto's ... maar dat zal wel aan 't manneke liggen, zeker ? Ik gebruik wel meestal de sport-modus.
                  Kijk maar eens in het fotoalbum van http://www.voetbalhorizont.org, alle foto's van deze zomer zijn met bovengenoemde combinatie genomen. En laat ineens misschien eens weten of de scherpte ok is, of dat ik gewoonweg te veeleisend ben of meer aan nabewerking zou moeten doen

                  Ronny
                  Last edited by fotomanneke; 12 september 2007, 00:22.
                  Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

                  Comment

                  Working...
                  X