Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leica R9

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Leica R9

    kan er me iemand uitleggen waarom die Leica R9 zoveel kost ?
    wie heeft ervaring met dit toestel ?
    Panoramix

  • #2
    Re: Leica R9

    Bij een bezoek aan geheugenkaart.be heb ik twee stuks Leica m8 gezien.Ik heb mij toen ook de vraag gesteld of er iemand met deze kameras werkt?

    Comment


    • #3
      Re: Leica R9

      Oorspronkelijk geplaatst door Panoramix Bekijk bericht
      kan er me iemand uitleggen waarom die Leica R9 zoveel kost ?
      wie heeft ervaring met dit toestel ?

      Omdat het ne Leica is hé, Leica is gewoon niet te vergelijken met ander toestellen, het is een levende legende.

      Wat steengoed is : de optiek, en fotografen die de optiek in huis hebben zowel voor de R als voor de M versie"s zijn blij dat hun waardevolle optiek ook nu nog digitaal kan gebruikt worden door hetzij de aankoop van een digitale module voor R8 en R9 of door de aankoop van een M 8.

      Voor een fotograaf die nog moet starten met zijn uitrusting samen te stellen is er IMHO beter te koop voor véél minder geld en met méér mogelijkheden.

      MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: Leica R9

        De rationele uitleg is het volgende:
        - in een poging om de kwaliteit op een hoog niveau te houden, wordt veel, zo niet alles, nog met de hand geassembleerd (al zal veel ondertussen al geautomatiseerd zijn
        - ieder toestel dat de fabriek verlaat wordt individueel getest, ook al weer om de kwaliteit te garanderen

        Verder:
        een Leica wordt niet in hoge aantallen verkocht, waardoor de afschrijvingen (van research, enz) over een kleiner aantal toestellen moet gebeuren, wat de prijzen dus de hoogte in drijft.
        Het is ook een beetje de kip en het ei: er worden er weinig verkocht omdat ze duur zijn en vice versa.

        De emotionele uitleg (hiervoor zal ik weer wat tegenwind krijgen, zekerst ) zou kunnen zijn dat omdat het Leica is. Een goedkope Leica bestaat nu eenmaal niet.

        Dat gezegd zijnde:
        als je een R9 (of R8) vastgehad hebt, dan is alles : over bijna ieder vijske is nagedacht, en een Leica is toch meteen een andere manier van fotograferen.

        En zoals de voorganger zei: Leica is ongeslagen als het op het glaswerk komt: optische zowel als mechanische eigenschappen van ieder objectief staan torenhoog boven de rest.

        Heb ik al gezegd dat ik al jaren droom van een Leica (zal wsch. wel altijd een droom blijven...)
        http://www.digifotofreak.nl

        Comment


        • #5
          Re: Leica R9

          De redenering bij de R9 en/of Leica in het algemeen, veronderstel ik dat voor het 'compactje' (?) Leica D-Lux 3B dezelfde vragen en waarden gelden.

          Waarom is deze D-Lux 3B zo duur (599 euro) én is die meerprijs t.o zijn concurenten verantwoord ?
          Gebruiksgemak wordt in sommige reviews nochtans vaak in vraag gesteld.

          Comment


          • #6
            Re: Leica R9

            ik heb enkele jaren geleden een leica d-lux 1 eens vergelijken tegenover een ongeveer even dure sony f717 en die sony kwam echt wel superieur uit de bus op zowat alle vlakken

            voor de gein zelfs het blauwe lampje van een hp pavilion getest en die kwam zelfs roze uit de leica , echt superraar..

            wat wel onmiddelijk aan de leica opviel was dat het een echte fotografiecamera was.. een sony daarintegen stonden nog sommige opties onhandig
            Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

            Comment


            • #7
              Re: Leica R9

              Bij een Leica is het zo'n beetje als een Bentley kopen ipv een Mercedes 600S. De passie overheerst ook al zijn ze beide fenomenaal goed. Echte traditie en vakanschap, de combinatie is iets wat nog amper bestaat in deze tijden, iemand die zich een Leica koopt, koopt die wss. meer met het hart.
              Niks mis mee natuurlijk.
              PENTAX K100d SUPER !!!!!
              Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
              En een dapper standaard-kitlensje

              Comment


              • #8
                Re: Leica R9

                Ik heb op het moment ook een leica die aan het verkopen ben
                En ja hij koste meer als de zuster camera bij aanschaf maar ik kan er nu al meer voor krijgen als dat de panasonic nu op het moment nieuw kost
                De pana is in de loop van de tijd 150€ goedkoper geworden
                De leica is nog precies even duur als toen ik hem kocht (9 maanden geleden)

                Comment


                • #9
                  Re: Leica R9

                  De lenzen zijn inderdaad subliem, de body's zijn dat soms veel minder.
                  Bijvoorbeeld : de Leica R4 had één bepaald subtype dat legendarisch was omwille van zijn mankementen.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Leica R9

                    Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                    Bijvoorbeeld : de Leica R4 had één bepaald subtype dat legendarisch was omwille van zijn mankementen.

                    Was dan ook door Minolta ontworpen...
                    http://www.digifotofreak.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Leica R9

                      Oorspronkelijk geplaatst door Panoramix Bekijk bericht
                      kan er me iemand uitleggen waarom die Leica R9 zoveel kost ?
                      wie heeft ervaring met dit toestel ?
                      Leica is nu eenmaal Leica, punt!
                      De natte droom van veel amateurs, uniek gereedschap voor de PRO!
                      Meer hoef ik niet te zeggen, denk ik

                      Voila
                      Grantwazoo


                      Dit stuk is onzichtbaar, hoop ik

                      Eerlijk is Heerlijk:
                      De D-MOD-R voor de R9 is echter een ramp!
                      De M8 is nog geen 100% Leica's naam waardig!
                      De M serie boven FL: 135mm kun je vergeten, maar dat was ook nooit de bedoeling!
                      Daarvoor moet je (nog steeds) bij de concurrentie zijn
                      Een D-R10 zou meer dan welkom zijn.
                      knock on wood

                      Comment


                      • #12
                        Re: Leica R9

                        alvast bedankt voor jullie oprechte meningen !
                        (zelf de onzichtbare-grantwazoos )
                        Panoramix

                        Comment


                        • #13
                          Re: Leica R9

                          Oorspronkelijk geplaatst door grantwazoo Bekijk bericht
                          De D-MOD-R voor de R9 is echter een ramp!
                          De M8 is nog geen 100% Leica's naam waardig!
                          Mag ik vragen waarom? Heb er op de Photokina vorig jaar even mee aan het spelen geweest. Zag er mij toch goed doordacht uit alle twee...
                          http://www.digifotofreak.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: Leica R9

                            Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                            Mag ik vragen waarom? Heb er op de Photokina vorig jaar even mee aan het spelen geweest. Zag er mij toch goed doordacht uit alle twee...
                            Je mag
                            1. stof stof en nog eens stof, plus is het systeem nogal onstabiel
                            Samengevat, het was een noodoplossing. (komt wel in orde) D’R10
                            2. M8, perfecte, sublieme, mechanische kwaliteit, zoals steeds.
                            Wat eruit komt, is minder, ze zoeken nog naar de juiste film.
                            Dat komt ook wel in orde.
                            Ze zijn wat te laat op de digi-trein gestapt;hé
                            Begrijp dit echter niet verkeerd, ik wil niets anders meer, dan Leica, hoor.
                            Het is een fotografische levensfilosofie geworden.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Leica R9

                              zou het mogelijk zijn eens efkes op stap te gaan met iemand die een R9 heeft zodat ik het toestel eens kan testen ? analoog, niet die digitale module
                              iemand in de buurt van Zottegem 't liefst (Aalst, Gent,...) thx
                              Panoramix

                              Comment

                              Working...
                              X