Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macro lens Sigma 180mm en Canon 180mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Macro lens Sigma 180mm en Canon 180mm

    Goeiemorgen,

    De prijs tussen deze lenzen is vrij groot, is het dan ook de moeite om toch voor de Canon te kiezen, heeft deze zoveel meer te bieden?
    Groetjes, Beauke
    Mijn foto's

  • #2
    Re: Macro lens Sigma 180mm en Canon 180mm

    Oorspronkelijk geplaatst door Beauke Bekijk bericht
    Goeiemorgen,

    De prijs tussen deze lenzen is vrij groot, is het dan ook de moeite om toch voor de Canon te kiezen, heeft deze zoveel meer te bieden?
    Absoluut niet, voor de prijs van de Canon koop ik liever de Sigma 180 én 150. Moest hij nu nog IS hebben...

    Comment


    • #3
      Re: Macro lens Sigma 180mm en Canon 180mm

      Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
      Absoluut niet, voor de prijs van de Canon koop ik liever de Sigma 180 én 150. Moest hij nu nog IS hebben...
      Dan ga ik voor die Sigma 180 mm gaan.
      Ik zou een meerprijs betalen voor Canon maar voor zowat de helft meer verwacht ik wel iets meer dan enkel de naam Canon.

      Hans,
      Op uw site staan er werkelijk juweeltjes, mag ik vragen welke flitser u gebruikt?
      Groetjes, Beauke
      Mijn foto's

      Comment


      • #4
        Re: Macro lens Sigma 180mm en Canon 180mm

        Oorspronkelijk geplaatst door Beauke Bekijk bericht
        Hans,
        Op uw site staan er werkelijk juweeltjes, mag ik vragen welke flitser u gebruikt?
        Tnx,

        Ik heb de 550EX, de 580EX & de MR-14EX maar meestal gebruik ik geen flits.

        Comment


        • #5
          Re: Macro lens Sigma 180mm en Canon 180mm

          Ik heb toevallig deze week voor het eerst een Canon 180mm L macrolens in mijn handen gehad. Iemand van onze fotoclub kwam vragen of dat een goede lens is, hij kon ze kopen voor 250 euro (waarom vind ik nooit zo'n koopjes).

          Ik heb er wat testjes mee gedaan, en volgens mij is ze ook niet de meerprijs waard ten opzichte van de Sigma-macolenzen. De autofocus is ongeveer even traag als die van de 150mm f2,8 , en als er wat mider licht is, dan weigert die al heel snel om scherp te stellen (op een 400D, ik heb ze niet op mijn 20D getest).

          Koop gerust een Sigma, en investeer wat je minder betaalt in ander nuttig fotomateriaal.

          Als Canon voor die prijs een IS-versie uitbrengt, dan zal mijn Sigma 150mm f2,8 macro ook wel vrij snel te koop staan....
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment

          Working...
          X