Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zomaar ff info over de D200 (Nikon)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zomaar ff info over de D200 (Nikon)

    Het optreden van lijnen in D200 beelden

    In de beelden van een klein aantal D200 camera's uit de eerste productie serie kan, onder omstandigheden van extreem contrast, een verticaal lijnenpatroon zichtbaar zijn. Onder normale opname omstandigheden treedt dit patroon niet op.
    Dit lijnenpatroon is alleen zichtbaar wanneer het beeld getoond wordt op een computerscherm en uitvergroot wordt tot meer dan 100%. De vorm van het patroon varieert afhankelijk van ISO-instelling, maar treedt niet op bij 100 ISO. Bij afdrukken wordt het patroon pas zichtbaar op afdrukken groter dan A3 (297 mm x 420 mm). Dit probleem zal dus geen invloed hebben op algemene fotografie en print.

    Wanneer u dit probleem ondervindt, neemt u dan contact op met uw plaatselijke Nikon serviceafdeling

    Bron = Nikon
    D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
    www.langenacker.nl

  • #2
    Re: Zomaar ff info over de D200 (Nikon)

    Dat is dus de fameuze "banding" waar in den beginne zoveel over te doen geweest is.

    Comment


    • #3
      Re: Zomaar ff info over de D200 (Nikon)

      Juist, die Banding - tot dusver nog nooit iets van gemerkt...
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #4
        Re: Zomaar ff info over de D200 (Nikon)

        Tot op heden, ben ik hiermee nooit geconfronteerd geweest.

        Bedankt voor de info betreffende dit fenomeen.

        mvg,

        Roland

        Comment


        • #5
          Re: Zomaar ff info over de D200 (Nikon)

          Ook geen last van. Die zaken (idem aan de bglod van de D70 indertijd) zijn een voorbeeld waarom ik nooit een gloednieuw model zou kopen van zodra het op de markt komt. Liever even afwachten.
          Meer foto's op mijn website

          Comment


          • #6
            Re: Zomaar ff info over de D200 (Nikon)

            Ook hier hebben we daar geen last van gehad tot hier toe.

            Comment

            Working...
            X