Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon lens

    met het oog op de aanschaf van een D80 met de lens 18-135mm f/3.5-5.6 ED-IF AF-S DX Zoom-Nikkor , heb ik me laten wijsmaken om de
    18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX Zoom-Nikkor te nemen

    natuurlijk gaat de prijs van mijn uitgaven met 30% omhoog

    is er nog een andere lens bv van Tamrom die hieraan voldoen en die op een Nikon passen

  • #2
    Re: nikon lens

    Oorspronkelijk geplaatst door outlaw0077 Bekijk bericht
    met het oog op de aanschaf van een D80 met de lens 18-135mm f/3.5-5.6 ED-IF AF-S DX Zoom-Nikkor , heb ik me laten wijsmaken om de
    18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX Zoom-Nikkor te nemen

    natuurlijk gaat de prijs van mijn uitgaven met 30% omhoog

    is er nog een andere lens bv van Tamrom die hieraan voldoen en die op een Nikon passen

    Die 18-135 is nogthans geen slecht lenske, wel wat vignetting op 18mm maar prima bruikbaar vanaf 20mm tot 135mm. Kameraad gebruikt ze op de D50 is heel tevreden.

    Dus mijn advies : neem de 18-135 (of beter de 18-70) en laat de 18-200 in de winkel. Later kan je nog altijd een tele bijkopen bv de AF-S 70-300 VR is een budgetvriendelijke en scherpe aanrader.
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

    Comment


    • #3
      Re: nikon lens

      Je kan beter de 18-200 VR nemen dan de 18-135. Bij een test op youtube kwam de 18-200 als beste en de 18-135 als slechste eruit. URL ben ik kwijt.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: nikon lens

        Volgens mij gaat het over deze test van cameralabs:


        Groetjes

        carver

        Comment


        • #5
          Re: nikon lens

          Oorspronkelijk geplaatst door outlaw0077 Bekijk bericht
          met het oog op de aanschaf van een D80 met de lens 18-135mm f/3.5-5.6 ED-IF AF-S DX Zoom-Nikkor , heb ik me laten wijsmaken om de
          18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX Zoom-Nikkor te nemen

          natuurlijk gaat de prijs van mijn uitgaven met 30% omhoog

          is er nog een andere lens bv van Tamrom die hieraan voldoen en die op een Nikon passen
          Even een andere kijk op de zaak. Stel jezelf eerst de vraag wat je gaat fotograferen. Op die manier kan je een objectief kopen dat geschikt is, een goede prijs heeft, kwalitatief niet teleursteld EN met plezier gebruikt zal worden. Maw :

          - Wil je macro werk doen, dan moet je een macro objectief kopen.
          - Wil je portret werk doen, dan moet je een portret objectief kopen.
          - etc ...

          Eén objectief dat voor alles goed is bestaat niet.

          Mvg,
          Traveltoy.
          www.christian-bailleul.be | Blog

          Comment


          • #6
            Re: nikon lens

            ik kijk er wat op tegen als ik in de bergen + 3000m ben steeds 2 lenzen mee te sleuren , en daarom zoek ik bv de 18-200mm of de 18-135mm

            als ik er 2 zou kiezen zou ik wel voor de 18-70mm gaan en de 70 -300mm

            groetjes

            Comment


            • #7
              Re: nikon lens

              Ik kan je volgen. Als het is voor mee te nemen op bergtochten waar het sportieve overheerst over het fotografische, koop dan met een gerust hart maar een 18-200VR. Zéér goed lenske. De Sigma en Nikon superzooms zijn belange zo goed niet.
              Maar als je eerder het fotografische wil laten primeren, dan zou ik toch gaan voor de combinatie van een sterke groothoekzoom à la Tokina 12-24 en een betere telezoom naast de 18-70 kitlens.

              Comment


              • #8
                Re: nikon lens

                Oorspronkelijk geplaatst door outlaw0077 Bekijk bericht
                ik kijk er wat op tegen als ik in de bergen + 3000m ben steeds 2 lenzen mee te sleuren , en daarom zoek ik bv de 18-200mm of de 18-135mm

                als ik er 2 zou kiezen zou ik wel voor de 18-70mm gaan en de 70 -300mm

                groetjes
                Wat bedoel je met in de bergen ? Dagtochten, overnachten in de bergen, tent en slaapzak mee of niet ...

                Ikzelf schrik er niet voor terug 1, 2 of zelfs 3 objectieven extra mee te zeulen. Ik probeer dan wel ergens anders wat gewicht te sparen (of wat meer te trainen).

                Mvg,
                TravelToy.
                www.christian-bailleul.be | Blog

                Comment


                • #9
                  Re: nikon lens

                  Oorspronkelijk geplaatst door outlaw0077 Bekijk bericht
                  ik kijk er wat op tegen als ik in de bergen + 3000m ben steeds 2 lenzen mee te sleuren
                  hangt er van af wat je criteria zijn... wil je mooie foto's? of gewoon enkele herinneringen?
                  ik had enkel een 18-200mm mee op reis, en heb er wel spijt van...
                  heb die lens intussen vervangen door een 17-55mm, had ik eigenlijk vanaf het begin moeten doen... één lensje meer of minder is geen bezwaar...
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #10
                    Re: nikon lens

                    Oorspronkelijk geplaatst door outlaw0077 Bekijk bericht
                    met het oog op de aanschaf van een D80 met de lens 18-135mm f/3.5-5.6 ED-IF AF-S DX Zoom-Nikkor , heb ik me laten wijsmaken om de
                    18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX Zoom-Nikkor te nemen

                    natuurlijk gaat de prijs van mijn uitgaven met 30% omhoog

                    is er nog een andere lens bv van Tamrom die hieraan voldoen en die op een Nikon passen

                    Zou deze lens TAMRON 4-5.6/55-200 AF II LD NIKON te koop in de fnac aan 149 euro, evenwaardig zijn of een AF-S Nikkor 55-200mm 4-5.6G ED DX ?

                    Comment


                    • #11
                      Re: nikon lens

                      De 18-200 is een 11 keer zoom
                      De 18-135 is een 7,5 keer zoom
                      De 18-70 is een 3,8 keer zoom

                      Over het algemeen geldt dat meer zoom gelijk is aan minder kwaliteit. Als je slechts één objectief wilt mee nemen, kijk eens naar de f18, 50 mm AFD. Veel kwaliteit en ook nog laag in prijs.

                      Wil je meer weten over de verschillen in kwaliteit van Nikkor AF objectieven, lees op m'n site het verslag hier over.
                      Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

                      Comment


                      • #12
                        Re: nikon lens

                        Oorspronkelijk geplaatst door Hans Braakhuis Bekijk bericht
                        De 18-200 is een 11 keer zoom
                        De 18-135 is een 7,5 keer zoom
                        De 18-70 is een 3,8 keer zoom

                        Over het algemeen geldt dat meer zoom gelijk is aan minder kwaliteit. Als je slechts één objectief wilt mee nemen, kijk eens naar de f18, 50 mm AFD. Veel kwaliteit en ook nog laag in prijs.
                        In dit specifieke geval gaat de theorie van het zoombereik toch niet volledig op; de 18-200 wordt als een goede lens in de meeste reviews naar voor geschoven. De 18-135 is eerder een twijfelachtige presteerder. Bovendien wordt dit bevestigd op je eigen Nikon Catalogus.
                        Bovendien kan de 50/1.8 niet meer aanzien worden als dé standaardlens bij APS-cameras (1.5x).
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

                        Comment


                        • #13
                          Re: nikon lens

                          Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht
                          Even een andere kijk op de zaak. Stel jezelf eerst de vraag wat je gaat fotograferen. Op die manier kan je een objectief kopen dat geschikt is, een goede prijs heeft, kwalitatief niet teleursteld EN met plezier gebruikt zal worden. Maw :

                          - Wil je macro werk doen, dan moet je een macro objectief kopen.
                          - Wil je portret werk doen, dan moet je een portret objectief kopen.
                          - etc ...

                          Eén objectief dat voor alles goed is bestaat niet.

                          Mvg,
                          Traveltoy.
                          maar een 18-200VR + een canonD500 komt wel heeeeel erg dicht in de buurt!
                          Nikon D300, Nikon 12-24mm - 18-200VR - Nikon f 2,8/80-200mm - Sigma 70mm macro - Sigma 50-500mm - tamron 1,4 pro converter en verder veel MF Nikon glas, 4 Gitzo's, Tassen en een complete Haselblad en Leica set die met pensioen zijn

                          Comment


                          • #14
                            Re: nikon lens

                            Ik heb vorige maand in Oostenrijk mijn 17-40 lens niet van mijn camera gehad, ideale bereik in de bergen ...

                            Comment

                            Working...
                            X