Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welk toestel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welk toestel

    hallo, eerstdaags ga ik mijn eerste DSLR aanschaffen, ik twijfel nog echter tussen de Nikon D40x of D80 met een nikkor 18-135mm lens
    of een Canon EOS400D met een soortgelijke lens ,maar de welke?
    zijn de zoomlenzen met zo een groot bereik van goede kwaliteit of
    opteer ik liever voor 2 lenzen , het is voornamelijk voor landschappen,allround, sterrenhemels en macro(of heb ik hier een betere lens voor nodig)
    en de nieuwe Sony alhpa 100

  • #2
    Re: welk toestel

    als je de nikon d80 kan kopen, dan moet je zeker niet twijfelen. De andere zijn eerste instapreeks terwijl de d80 toch al iets hoger staat maar nog steeds gebruiksvriendelijk.
    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

    Comment


    • #3
      Re: welk toestel

      Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
      als je de nikon d80 kan kopen, dan moet je zeker niet twijfelen. De andere zijn eerste instapreeks terwijl de d80 toch al iets hoger staat maar nog steeds gebruiksvriendelijk.
      Is niet helemaal waar. De D80 en de 400D doen niet echt onder voor elkaar. De D40 daarentegen heeft wel meer beperkingen, dus die kun je beter links laten liggen. Deze is wel compact, maar kan maar met een bepaald type lens met autofocus werken, dus mocht je later lenzen bij willen kopen, dan beperk je jezelf met die camera.

      Probeer de beide toestellen eens in de winkel, dwz hou ze in de hand en kijk welke het beste aanvoelt en in de hand ligt. Met beide camera's doe je geen miskoop. De sony alpha is ook geen slechte camera, kortom bekijk het in de winkel zou ik zeggen. Je doet met geen enkele van die camera's een miskoop.

      Het is net wat je wilt met je camera. Wil je meer meenemen, dan zou je beter 2 lenzen kunnen kiezen. Maakt gewicht wel wat uit (lange wandelingen bv) dan is 1 allroundlens wel handig.
      Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
      --------

      Comment


      • #4
        Re: welk toestel

        ok dat is ook waar maar toch word de 400d meer tegenover de d40x geplaatst.
        de d80 is toch iets kloeker en heeft handig infoscherm bovenaan
        nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

        Comment


        • #5
          Re: welk toestel

          400D od D80, met een lichte voorkeur voor de Canon omdat die iets compacter is. Maar een Pentax K100d Super is ook al niet slecht om te starten
          PENTAX K100d SUPER !!!!!
          Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
          En een dapper standaard-kitlensje

          Comment


          • #6
            Re: welk toestel

            Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
            de d80 is toch iets kloeker en heeft handig infoscherm bovenaan
            Het is mij een raadsel waarom het dan een beter toestel zou zijn, je info haal je toch uit de zoeker ?

            Comment


            • #7
              Re: welk toestel

              Ik heb nu een nikon d200. Dus natuurlijk ook met zo'n info scherm.
              en moet zeggen het is toch wel heel handig om effe snel je instellingen aan te passen.

              het toestel schiet daarmee geen beter plaatjes maar het is wel een handige optie.

              en neem ze gewoon eens vast. Je merkt wel wat er best in je hand ligt.
              ik kan moeilijk werken met de canon 30d van mijn collega en hem andersom.

              Dus ga eens mediamarkt ofzo en je merkt het wel wat er best bij je past.
              nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

              Comment


              • #8
                Re: welk toestel

                Ik zou eerder naar een goede FOTOZAAK gaan ipv naar Mediamarkt. Dan kun je de camera"s echt goed 'voelen' en proberen.

                Foto Konijnenberg (scherpe prijzenpolitiek) te Turnout, Grobet te Antwerpen om er twee te noemen zijn zeer klantvriendelijk en je mag de camera's echt proberen, dat is althans mijn ervaring. Zowel met de Fuji fd31 als mijn Pentax K100 D Super prima geholpen bij Konijn. Ook voor mijn ex-S5600 een goede service gehad bij Grobet.

                Ik heb het niet zo met die ketens genre Mediamarkt, VdBorre, etc., die zijn hoegenaamd niet gespeialiseerd in die dingen.

                Maar ik dwaal nu wat af he
                PENTAX K100d SUPER !!!!!
                Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
                En een dapper standaard-kitlensje

                Comment

                Working...
                X