Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

prijs 70-200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • prijs 70-200

    een tijdje geleden had ik besloten een 2de hands lens bij te kopen,een Canon EF 70-200mm F 4.0 L USM ø 67mm(wat volgens 99% van de mensen hier een zeer goede lens is).maar als ik dan de prijzen zag die men er nog voor vraagt(ca 450€ voor een lens van een jaar of 2) dacht ik bij mezelf waarom geen nieuwe lens kopen.eventjes gesurfd op het internet en daarbij toch grote prijsverschillen gevonden.weet er iemand hoe het komt(kan) dat je voor dezelfde lens bij bartok 689€ betaald en bij konijnenberg maar 588€,dit is toch wel een groot prijs verschil.

    mvg jopat
    www.fotojoel.be
    7D,canon 70-200 f2.8,300mm f2.8,10-22,24-105 f4,mono en tripod van velbon,lowepro flipside 400

  • #2
    Re: prijs 70-200

    tja dan moet je eens bij Action Shop kijken, daar betaal je meer dan 900 euro voor deze lens...
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: prijs 70-200

      Je kan het misschien een vragen bij bartok.
      Denk wel dat ze hun prijs voor je zullen aanpassen.
      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

      Comment


      • #4
        Re: prijs 70-200

        Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
        Je kan het misschien een vragen bij bartok.
        Denk wel dat ze hun prijs voor je zullen aanpassen.
        Dit vind ik dus zo'n onzin hé !
        Als ze hun prijs kunnen verlagen, waarom dan niet aan deze lagere prijs al aanbieden ? Dit laat duidelijk zien dat winst maken hun enige oogmerk is.
        Iemand die ergens een lagere prijs ziet en daarover dan gaat zeuren bij een fotozaak krijgt korting, terwijl je als 'gewone' klant binnenstapt je de volle pot mag betalen.

        Ik vind dit zielig, sorry hoor. Ik zoek de goedkoopste prijs en dan ga ik die daar halen, punt uit, ik ga dan niet de moeite doen om naar verschillende fotozaken te lopen om te proberen toch een lagere prijs te krijgen omdat ik persé in een professionele zaak wil kopen !

        Hun voordeel is a lang verleden tijd in mijn ogen, als het stuk gaat moet iedereen het opsturen, niemand doet zelf nog reparaties hoor !
        Als je weet wat je moet hebben, gewoon rondkijken en kopen waar het voor jou het voordeligste uitkomt (prijs en afstand ed meegerekend)

        En dan maar klagen dat hun klanten naar webwinkels lopen, wat wil je met 20 tot 25% prijsverschillen ?

        Terug naar de 70-200 f4 lens, zeker kopen, is een hele goede lens, ik heb ze alleen verkocht om de IS versie te financieren (heb liever IS maar da's een persoonlijke keuze natuurlijk).

        Bij kameraexpress.nl staat ie aan 568 Euro
        Fotokonijnenberg aan 597 (be prijs)
        topfoto-de : 719 Euro !!! (waar is de tijd dat Ingo de goedkoopste was ?)

        Persoonlijk zou ik ze bij Konijn gaan halen trouwens, kameraexpress is te ver weg voor mij, en online kopen en laten versturen doe ik persoonlijk niet met een lens.

        Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment


        • #5
          Re: prijs 70-200

          Dit vind ik dus zo'n onzin hé !
          Is ook onzin, maar ze doen het wel.

          Ik hou daar ook niet van; en koop nog liever op een ander.
          Maar dat zijn de verhalen die ik hoor in de fotoclub.
          Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

          Comment


          • #6
            Re: prijs 70-200

            Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
            Is ook onzin, maar ze doen het wel.
            De mijne net niet Of moet'k zeggen ex-mijne...
            - "Oei, kost die teleconvertor 350 euro bij jullie? Heb hem op internet voor 200 gezien."
            - "Tja." *stilte*

            Maar aan het feit te oordelen dat ze nog steeds niet failliet zijn, veronderstel ik dat er veel mensen zo weinig research doen dat ze ook echt aan die prijzen kopen?
            Mijn foto's en fractals
            Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

            Comment


            • #7
              Re: prijs 70-200

              Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
              Dit laat duidelijk zien dat winst maken hun enige oogmerk is.
              Tip: ne winkel die winst niet als oogmerk heeft is een liefdadigheidsinstelling.

              Dave
              pixelpusher

              Comment


              • #8
                Re: prijs 70-200

                Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                Dit vind ik dus zo'n onzin hé !
                Als ze hun prijs kunnen verlagen, waarom dan niet aan deze lagere prijs al aanbieden ? Dit laat duidelijk zien dat winst maken hun enige oogmerk is.
                Iemand die ergens een lagere prijs ziet en daarover dan gaat zeuren bij een fotozaak krijgt korting, terwijl je als 'gewone' klant binnenstapt je de volle pot mag betalen.

                Ik vind dit zielig, sorry hoor. Ik zoek de goedkoopste prijs en dan ga ik die daar halen, punt uit, ik ga dan niet de moeite doen om naar verschillende fotozaken te lopen om te proberen toch een lagere prijs te krijgen omdat ik persé in een professionele zaak wil kopen !

                Hun voordeel is a lang verleden tijd in mijn ogen, als het stuk gaat moet iedereen het opsturen, niemand doet zelf nog reparaties hoor !
                Als je weet wat je moet hebben, gewoon rondkijken en kopen waar het voor jou het voordeligste uitkomt (prijs en afstand ed meegerekend)

                En dan maar klagen dat hun klanten naar webwinkels lopen, wat wil je met 20 tot 25% prijsverschillen ?

                Terug naar de 70-200 f4 lens, zeker kopen, is een hele goede lens, ik heb ze alleen verkocht om de IS versie te financieren (heb liever IS maar da's een persoonlijke keuze natuurlijk).

                Bij kameraexpress.nl staat ie aan 568 Euro
                Fotokonijnenberg aan 597 (be prijs)
                topfoto-de : 719 Euro !!! (waar is de tijd dat Ingo de goedkoopste was ?)

                Persoonlijk zou ik ze bij Konijn gaan halen trouwens, kameraexpress is te ver weg voor mij, en online kopen en laten versturen doe ik persoonlijk niet met een lens.

                Mark
                Toch een beetje kort door de bocht, vind ik.
                De allergoedkoopste zoeken en vinden is ook niet alles.
                1. Kopen in Nederland: slechts 1 jaar garantie en een eind verder rijden of soms duurder verzenden.
                2. Kopen in Duitsland: nog hogere verzending en handleiding voor bvb Digitale Camera niet in het Nederlands.
                3. Service en Naverkoop: het allerbelangrijkste.
                Koop je in België waar je zo min of meer vaste klant bent én waar ze je kennen, zullen ze proberen bij defecten dat extraatje meer te doen.
                Ik heb het indertijd meegemaakt met een fototas van Lowe Pro. 2 jaar nà de garantie kreeg ik een gratis omruiling omwille van een versleten rits!
                Indertijd (gratis) sensor laten kuisen van mijn D70 door De Beukelaer door toedoen van mijn verkoper.

                Ik zeg nu niet dat je geen prijsvergelijk mag doen, maar afwegen van de voor- en nadelen is even zinvol.
                En zoals Groovbird het stelt: winst maken willen ze allemaal.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment


                • #9
                  Re: prijs 70-200

                  Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                  Dit laat duidelijk zien dat winst maken hun enige oogmerk is. Mark
                  Ja, want anders kunnen ze hun deur meteen al sluiten.
                  Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                  Iemand die ergens een lagere prijs ziet en daarover dan gaat zeuren bij een fotozaak krijgt korting, terwijl je als 'gewone' klant binnenstapt je de volle pot mag betalen.Mark
                  En wat let jou dan om ook om korting te vragen ?
                  Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                  Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                  Comment


                  • #10
                    Re: prijs 70-200

                    Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                    Dit laat duidelijk zien dat winst maken hun enige oogmerk is.
                    Koop voortaan bij een VZW dan hé.
                    Ik zoek de goedkoopste prijs en dan ga ik die daar halen, punt uit
                    Dat is een keuze hé, je hebt ook mensen die best iets meer willen betalen maar dan service willen zoals: aan huis geleverd, of geïnstalleerd, of met uitleg etc etc etc
                    En dan maar klagen dat hun klanten naar webwinkels lopen
                    Soms zijn ze blij dat een bepaald soort klanten juist daar naartoe trekt, of pakweg naar de Aldi of de MediaMarkt. Een bedrijf heeft nog altijd winst nodig om rond te komen.
                    online kopen en laten versturen doe ik persoonlijk niet met een lens
                    Tja, dan zal je de vloer van de winkel mee betalen (huur/leasing/verzekering), het personeel dat er staat, de verlichting, de afnemende stockwaarde etc. etc.

                    Comment


                    • #11
                      Re: prijs 70-200

                      Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk bericht
                      Koop voortaan bij een VZW dan hé.
                      Dat is een keuze hé, je hebt ook mensen die best iets meer willen betalen maar dan service willen zoals: aan huis geleverd, of geïnstalleerd, of met uitleg etc etc etc
                      Soms zijn ze blij dat een bepaald soort klanten juist daar naartoe trekt, of pakweg naar de Aldi of de MediaMarkt. Een bedrijf heeft nog altijd winst nodig om rond te komen.
                      Tja, dan zal je de vloer van de winkel mee betalen (huur/leasing/verzekering), het personeel dat er staat, de verlichting, de afnemende stockwaarde etc. etc.
                      Nooit geweten dat konijnenberg een vzw is ? Blijkbaar willen sommige mensen winst maken, en anderen woekerwinsten ... da's een groot verschil in mijn ogen.

                      We hebben het hier over een lens, dan moet die niet aan huis geleverd worden, of geïnstalleerd worden ... en uitleg vinden we hier op BD meer dan in de meeste fotozaken dus die opmerking is in dit opzicht totaal naast de kwestie.

                      Blijkbaar ben ik nu een bepaald soort klant die ze niet in de fotozaak willen zien - bedankt hoor, maar ik moet werken voor mijn Euro's, dus ik geef liever minder uit voor dezelfde lens

                      Als je de oppervlakte van winkels zoals konijn bekijkt en dan prijzen vergelijkt zullen ze toch hun huur en alle kosten nog altijd kunnen betalen, en nog steeds heel scherpe prijzen aanbieden.

                      Sorry hoor, als ik achter korting moet gaan bedelen hoeft het niet voor mij, dan rij ik wel naar Turnhout en krijg ik met de glimlach de nodige uitleg en dan ook nog eens een lage prijs !
                      En als ik garantie moet claimen stuur ik het zelf wel naar Canon, net zoals iedere fotozaak het moet doen, of denkt hier nu echt nog iemand dat zij zelf herstellingen uitvoeren ?

                      Service en uitleg ? De grote woorden die 25% of meer extra moeten verantwoorden, ik kom uit het Leuvense, ik zal maar niet beginnen over Fotokar zeker ?

                      Ieder zijn ding, maar ik koop aan de beste prijs die ik kan vinden, zonder te moeten zagen achter extra korting

                      Maar misschien kunnen we nu terug energie steken in wat er eigenlijk in dit topic gevraagd werd ?

                      Mark
                      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                      Comment


                      • #12
                        Re: prijs 70-200

                        Ik ga kijken bij de 'kleine zelfstandige' , laat hen de uitleg geven en koop dan goedkoop online .

                        Winkels die om 10u openen , tussen 12 en 14u dicht zijn en dan om 18u sluiten moeten niet zeuren dat ze geen klanten hebben . Ik werk namelijk ook en kan ofwel tussen de middag ofwel na 17:30 in een winkel zijn.
                        Als je om 17:30 bij zo'n kleine winkel binnenkomt laten ze je ook duidelijk merken dat de winkel bijna gaat sluiten.

                        qua service ben ik rapper in roosendaal dan dat het defect toestel eerst 4 dagen in de fotowinkel stof ligt te vergaren tot ze genoeg toestellen hebben om 1 pakket te moeten verzenden . Welke extra service kan zo'n winkel nu in godsnaam nog bieden .

                        ps : ik heb geen geweten .
                        pps : ik heb het niet voor de kleine fotozaak die in de 80's en masse commodore 64's gingen verkopen en nu zagen dat de fnac fototoestellen verkoopt .
                        www.Klikkerdeklik.be
                        Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

                        Comment


                        • #13
                          Re: prijs 70-200

                          Oorspronkelijk geplaatst door Paradroid Bekijk bericht
                          Ik ga kijken bij de 'kleine zelfstandige' , laat hen de uitleg geven en koop dan goedkoop online .

                          ps : ik heb geen geweten .
                          Dat is inderdaad vrij duidelijk.
                          Minder glas dan vroeger, maar beter.

                          Comment


                          • #14
                            Re: prijs 70-200

                            vandaag ben ik eens naar hasselt geweest om prijzen te vragen voor de lens.eerst bij action shop binnen:745€ ,geen korting te verkrijgen.daarna naar bartok:689€,geen korting.toen ik de verkoper vertelde dat ik hem bij konijneberg voor 597€ kan kopen zei hij het volgende"bij konijnenberg,daar moet je maar gaan,das ne gangster,nen deugeniet".
                            als ik dan zeg dat een lens een lens is zweeg hij plots.ben dan maar naar buiten gegaan.eigenlijk heb ik hier op de site nog geen negatieve commentaar op konijneberg gelezen.iemand ervaring mee?
                            Last edited by jopat; 8 september 2007, 18:55.
                            www.fotojoel.be
                            7D,canon 70-200 f2.8,300mm f2.8,10-22,24-105 f4,mono en tripod van velbon,lowepro flipside 400

                            Comment


                            • #15
                              Re: prijs 70-200

                              Ik ben niet bijster tevreden met de service bij fotokonijnenberg 't Is maar wat je belangrijk vindt zeker? De afstand en slechte service hebben er toch voor gezorgd dat ik voortaan elders ga, zelfs al zijn ze goedkoop. Ik denk dat'k in het vervolg studio73 ga proberen, die hebben vaak ook competitieve prijzen.
                              Mijn foto's en fractals
                              Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

                              Comment

                              Working...
                              X