Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke analoge Pentax ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke analoge Pentax ?

    Ik heb voor school in 't kort een analoog toestel nodig. Daar ik digitaal al Pentax gebruik, lijkt het mij voor de hand liggend dat ik voor het analoge bij hetzelfde merk blijf.
    Kan er mij iemand wat tips geven (uit de 'goeie' oude tijd) welk een goed toestel is en waar ik zeker van moet afblijven. Pro's en cons zijn wenselijk alsook maximumprijzen 2e hands.
    Minimum een autofocustoestel want een manueel heb ik hier al (P30).
    Na wat gesurf vind ik bv.: MZ10, MZ50, Z7, Sf7, Sfx, ...

    Merciekes

    E.
    Pentax K100D + kitlens /Tamron 28-200/Pentax SMC 50mm/Vivitar 135mm/Tokina 24mm/Pentax F 28-80/Sigma 28mm 1.8/Tamrac Velocity 8/Crumpler Pretty Boy 4000/Lowpro CompuDayPack

  • #2
    Re: Welke analoge Pentax ?

    Beste analoge AF: MZ-S

    De erg handige Hypeprogram heb je vanaf de hogere bodies in de Z-reeks.

    Zelf gebruikte ik de SFXn en de Z1 van m'n broer. De eerste was me dunkt beter gebouwd, maar vereist een diafragmaring op het objectief voor Av. De Z1 is functioneel veel vollediger, maar ik voelde hem nooit zo goed aan.

    Wim
    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

    Comment


    • #3
      Re: Welke analoge Pentax ?

      Ik kan je zeker ook een MZ-3 of MZ-5 aanraden.

      Comment


      • #4
        Re: Welke analoge Pentax ?

        Weet niet vanwaar je bent, maar heb hier in Herent een mz30 met een pentax 28-200 liggen. Je bepaalt zelf of je er iets voor geeft
        Je kan nog een metz flitser meepakken ook

        Comment


        • #5
          Re: Welke analoge Pentax ?

          Ik heb lange tijd de Z20 gebruikt.
          Deed wat het moest doen en da was foto's maken.
          www.olivierdutre.com
          Boek 'Seeking Stillness' verkrijgbaar via Amazon

          Comment

          Working...
          X