Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ombouw DSLR voor IR / UV

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ombouw DSLR voor IR / UV

    Ik heb van Sus Bogaerts een adres gekregen van een bedrijf dat DSLR's ombouwt tot IR / UV toestellen mét behoud van AF & mogelijkheid om gewone foto's te nemen : http://www.optik-makario.de. Ik heb wel zin om mijn oude D60 zo te laten ombouwen.

    Zijn er personen die daar ervaring mee hebben?

  • #2
    Re: Ombouw DSLR voor IR / UV

    Is 350€ niet wat veel om te laten ombouwen?

    ev deze overwegen? (als je wat handig bent ) voor 130$ incl shipping!

    -=- Light is the key...

    Comment


    • #3
      Re: Ombouw DSLR voor IR / UV

      Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be Bekijk bericht
      Heu... voor 200€ meer laat ik het liever doen . Toch bedankt voor de link, 'k zal de info eens lezen.

      Comment


      • #4
        Re: Ombouw DSLR voor IR / UV

        er staat wel niet bij hoe je hem weer in elkaar krijgt hé
        is er geen 20D-IR? 'k dacht dat RUPSELKOPKE zo één had?

        mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

        Comment


        • #5
          Re: Ombouw DSLR voor IR / UV

          Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
          er staat wel niet bij hoe je hem weer in elkaar krijgt hé
          terugscrollen hé

          Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
          is er geen 20D-IR? 'k dacht dat RUPSELKOPKE zo één had?
          Neen, hij gebruikt opzetfilters.... (en is dus niet helemaal hetzelfde)
          -=- Light is the key...

          Comment


          • #6
            Re: Ombouw DSLR voor IR / UV

            Deze ombouw lijkt zeker interessant, prijs ligt tussen de 289 a 469 euro ,maar dan moet je toch nog een IR-neutralisatiefilter met verschillende diameters bijkopen en deze kosten dan ook nog eens tussen de 109 a 199euro, dat kan toch een duur zaakje worden, of heb ik het mis? (mijn duits is niet zo goed)
            Franske
            Fuji + glas.

            Comment


            • #7
              Re: Ombouw DSLR voor IR / UV

              Wel een goeie handleiding hoe je een camera moet demonteren. Maar deze vond ik de beste, helemaal onderaan:

              If you find dust and find it objectionable disassemble the camera again...

              Comment


              • #8
                Re: Ombouw DSLR voor IR / UV

                Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                Wel een goeie handleiding hoe je een camera moet demonteren. Maar deze vond ik de beste, helemaal onderaan:
                If you find dust and find it objectionable disassemble the camera again...
                Voor die 30minuten extra moet je het niet laten... (als je het enkele keren gedaan hebt...)
                -=- Light is the key...

                Comment


                • #9
                  Re: Ombouw DSLR voor IR / UV

                  Dit leest *iets* makkelijker.


                  D70 : 250 eur . Goed te doen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ombouw DSLR voor IR / UV

                    Ik heb even nagevraagd bij Rupselkopke/Peter.

                    Hij gebruikt een dedicated ir-20D met een ir-filter van 850 nanometer waarde.
                    Dit geeft volledig zwart witte foto's.
                    Lightyear gebruikt blijkbaar een 720nanometer ir-filter in een Canon 300D.
                    Dit laat nog een stuk van het zichtbare spectrum door en creëert false colors.

                    Sus Bogaerts gebruikt blijkbaar een 695nm filter die nog iets meer van het zichtbare spectrum doorlaat. Vind ik persoonlijk heel mooi in de lucht.

                    Als je mensen met ervaring zoekt --> Rupselkopke en Lightyear contacteren.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ombouw DSLR voor IR / UV

                      Nu ja, via die piewies in Duitsland zal het idd waarschijnlijk niet zijn. 'k Heb al 2x een email gestuurd maar geen antwoord ontvangen .

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ombouw DSLR voor IR / UV

                        Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be Bekijk bericht
                        terugscrollen hé

                        Neen, hij gebruikt opzetfilters.... (en is dus niet helemaal hetzelfde)
                        Neen hoor de 20D is omgebouwd door de ir-blokkeerfilter te vervangen door een echt ir-filter.
                        Het is niet zo erg moeilijk om zelf te doen(op lifepixel.com kan je van veel verschillende camera's een ombouwhandleiding zien)......maar als je het door een ander laat doen neem je wel minder risiko.

                        Als je een beetje handig bent kan je het zelf proberen ook . Hier de handleiding voor een D60 http://www.lifepixel.com/ir-tutorial...structions.htm


                        Oeps.... blijkbaar had De Lesse deze link reeds toegevoegd.
                        Last edited by RUPSELKOPKE; 8 september 2007, 23:40.
                        Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                        http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ombouw DSLR voor IR / UV

                          Nu ja, via die piewies in Duitsland zal het idd waarschijnlijk niet zijn. 'k Heb al 2x een email gestuurd maar geen antwoord ontvangen .
                          __________________
                          En Hans heb je al iets gehoord van die mannen(piewies)?

                          mvg
                          Franske
                          Fuji + glas.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ombouw DSLR voor IR / UV

                            Oorspronkelijk geplaatst door Franske Bekijk bericht
                            En Hans heb je al iets gehoord van die mannen(piewies)?

                            mvg
                            niekske

                            Ofwel spreken ze geen Engels ofwel zijn ze failliet . In elk geval een bedrijf dat geen emails beantwoordt gaat bij mij op de zwarte lijst. Een spamfilter is geen excuus, ik heb hen ook via het contactformulier aangesproken.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ombouw DSLR voor IR / UV

                              In elk geval een bedrijf dat geen emails beantwoordt gaat bij mij op de zwarte lijst. Een spamfilter is geen excuus, ik heb hen ook via het contactformulier aangesproken.
                              Daar ben ik het volledig mee eens.

                              Bedankt Hans
                              Franske
                              Fuji + glas.

                              Comment

                              Working...
                              X