Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 28-200mm AF-MF ASHERICAL 1:3.8-5.6 IF Macro 72mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron 28-200mm AF-MF ASHERICAL 1:3.8-5.6 IF Macro 72mm

    Hallo,
    Aangezien ik op zoek ben naar een "nieuwe" lens voor mijn EOS 350D had ik graag eens geweten wat jullie van deze lens vinden?
    "Tamronlens 28-200mm AF-MF ASHERICAL 1:3.8-5.6 IF Macro 72mm "

    Ben blij met m'n kitlens, maar het zoombereik is veel te klein. Ik moet steeds tot dichtbij het onderwerp gaan om een deftige shot te kunnen nemen.
    Iemand wat advies? Alvast bedankt.

    Groeten
    2x Nikon Z6II - D750 + gamma aan lenzen :)

  • #2
    Re: Tamron 28-200mm AF-MF ASHERICAL 1:3.8-5.6 IF Macro 72mm

    Als je zorgt dat je de XR-versie van deze lens krijgt, dan heb je een vrij goede beeldkwaliteit (beter dan Tamron 18-200, maar nog niet zo goed als de nieuwste 18-250) en nog een redelijk snelle AF (in vergelijking met de 18-200 en 18-250). Ook héél compact en licht.

    Het enige wat je mist met deze lens is groothoek.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #3
      Re: Tamron 28-200mm AF-MF ASHERICAL 1:3.8-5.6 IF Macro 72mm

      Kan ik op een foto uitmaken over welke versie het gaat?
      Eventueel (betere) alternatieven voor dergelijke prijs (ts 100-150€).
      Groeten
      2x Nikon Z6II - D750 + gamma aan lenzen :)

      Comment


      • #4
        Re: Tamron 28-200mm AF-MF ASHERICAL 1:3.8-5.6 IF Macro 72mm

        Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
        Als je zorgt dat je de XR-versie van deze lens krijgt, dan heb je een vrij goede beeldkwaliteit (beter dan Tamron 18-200, maar nog niet zo goed als de nieuwste 18-250) en nog een redelijk snelle AF (in vergelijking met de 18-200 en 18-250). Ook héél compact en licht.

        Het enige wat je mist met deze lens is groothoek.
        Dit geld absoluut niet voor een Canon. Ik heb de 28-200 gehad, XR IF en dit was de slechtste lens die ik had. Veel chromatic aberation en een blauwe gloed op de (jpg) foto's. De 18-200 presteerde veel beter, maar dit is ook een DI II lens, een digitale lens.

        Ook niet echt scherp en nog steeds dof van kleur, maar veel beter dan de analoge 28-200...

        Daarnaast heeft de 18-200/250 een gunstiger (groothoek)bereik. Je hebt alleen wel veel vertekening.
        Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

        Comment


        • #5
          Re: Tamron 28-200mm AF-MF ASHERICAL 1:3.8-5.6 IF Macro 72mm

          @Aestiva
          Helemaal niet aangeraden de lens te kopen dus volgens u?
          Alternatief?
          2x Nikon Z6II - D750 + gamma aan lenzen :)

          Comment


          • #6
            Re: Tamron 28-200mm AF-MF ASHERICAL 1:3.8-5.6 IF Macro 72mm

            De oudere niet-XR-lenzen hebben een minder verfijnde, zware rubberen afwerking (bv. zoomring).
            De XR heeft het recentere uitzicht met een fijn zilveren ringetje tussen focusring en zoomring als ik me niet vergis.

            Alternatieven:
            Een Sigma 70-300 Apo als je met iets minder "all-round" wil gaan: uitstekende telezoom voor beperkt bedrag, en 300mm ipv 200 (om meer tele was het je toch te doen, niet ?). Heeft trouwens ook 1:4 macro.

            Persoonlijk zou ik voor de Sigma gaan... Tweedehands rond de €150.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #7
              Re: Tamron 28-200mm AF-MF ASHERICAL 1:3.8-5.6 IF Macro 72mm

              Oorspronkelijk geplaatst door Aestiva Bekijk bericht
              Dit geld absoluut niet voor een Canon. Ik heb de 28-200 gehad, XR IF en dit was de slechtste lens die ik had. Veel chromatic aberation en een blauwe gloed op de (jpg) foto's. De 18-200 presteerde veel beter, maar dit is ook een DI II lens, een digitale lens.

              Ook niet echt scherp en nog steeds dof van kleur, maar veel beter dan de analoge 28-200...

              Daarnaast heeft de 18-200/250 een gunstiger (groothoek)bereik. Je hebt alleen wel veel vertekening.
              Misschien had je beter die lens teruggestuurd naar de leverancier.

              Ik het er twee gehad, en beide echt wel in orde. Die 18-200 kan er niet aan tippen. Vervorming en scherpte van de 28-200 zijn stukken beter, en CA was niet meer aanwezig dan bij de 18-200. De 18-250, dat is een heel ander verhaal. Die is effectief heel wat beter dan de 28-200, vooral op het vlak van scherpte.
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #8
                Re: Tamron 28-200mm AF-MF ASHERICAL 1:3.8-5.6 IF Macro 72mm

                Die Sigma is idd niet zo all-round ... Al spreekt die me wel aan.
                Het is wel niet de bedoeling dat ik telkens van lens moet wisselen als ik terug wat foto's binnenin (van bv m'n baby of zo) wil nemen.
                Maar dan liever 50€ meer voor een Sigma dan een (blijkbaar) heel wat minder kwalitatieve lens aan te schaffen (Tamron).
                Het is me dus nog niet echt duidelijk ...
                2x Nikon Z6II - D750 + gamma aan lenzen :)

                Comment


                • #9
                  Re: Tamron 28-200mm AF-MF ASHERICAL 1:3.8-5.6 IF Macro 72mm

                  Ik heb nog wat opzoekingswerk gedaan ...
                  Welke lens zouden jullie verkiezen uit de lijst hieronder?? Dit valt allemaal binnen m'n budget.

                  NIEUW!
                  Sigma 70-300mm F4.0-5.6 DG Macro Can - 145€
                  Sigma 55-200mm F4-5.6 DC Dig Canon AF - 155€
                  Tamron 55-200mm f 4-5,6 Di II Mac. Canon - 115€
                  Tamron 70-300mm f 4-5,6 1:2 LD DI Canon - 135€

                  TWEEDEHANDS
                  Tamron AF 28-200 3.8-5.6 Macro canon (NL) - 99€
                  Sigma 55-200mm F 4.0-5.6 DC Canon België - 125€

                  Bedankt voor de reacties
                  2x Nikon Z6II - D750 + gamma aan lenzen :)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tamron 28-200mm AF-MF ASHERICAL 1:3.8-5.6 IF Macro 72mm

                    @ K-2,

                    Misschien dat het per merk ook verschilt... Ik had de lens toen op een 10D en mijn vader de zelfde lens op een 300D.

                    Beiden hadden wij dat probleem, die wij toen althans geen probleem vonden.

                    Misschien ben ik ook wel te verwend geworden nu
                    Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

                    Comment

                    Working...
                    X