Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma 70-200 2.8 - Sony, alternatief?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sigma 70-200 2.8 - Sony, alternatief?

    Hey allemaal,

    Probleemstelling: Een jaar geleden heb ik mij de sony a100 aangeschaft. Ben er tevreden over, maar nu bots ik op een muur die voorlopig niet te ontwijken valt, tenzij iemand me hier (hopelijk!) op de goeie weg kan helpen.

    Ik maak voornamelijk concertfoto's (of toch poging tot) en zou dolgraag een lichtsterke zoomlens hebben.Ik heb de 50mm 1.4, maar ik mis de zoom om de muzikanten die vaak wat verder staan er mooi op te krijgen.
    Probleem is nu: voor Nikon, Canon is er keuze zat, maar niet voor de Sony. Ik was blij verrast toen men me (in Fotokonijnenberg) wist te vertellen dat de 70-200, 2.8 wel bestond voor Sony en dat ze die konden bestellen. Ondertussen staat hij een maand in bestelling en men kan mij niet vertellen wanneer de lens zal arriveren.

    Ik heb al andere winkels gebeld en zij hebben speciaal contact met Sigma voor me opgenomen en wisten me te vertellen dat de levertijd enkele maanden zou bedragen, anderzijds was er een vrouw in een andere winkel en zij geloofde mij niet dat er Sigmalenzen voor de a100 zouden bestaan...

    Kortom: ik heb een 70-200, 2.8 (sigma) in bestelling staan, de vraag is of hij ooit zal arriveren, maar vooral ook:

    zijn er alternatieven?
    Ik zou graag een zoom met 2.8 over het hele bereik hebben en een sterkere zoom dan 70mm. De 70-200, 2.8 van Sony zelf is eigenlijk geen alternatief omwille van de prijs (gemiddeld €2300).
    http://www.flickr.com/photos/dwimp

  • #2
    Re: sigma 70-200 2.8 - Sony, alternatief?

    Bij Kamera-express staat er een witte tweedehandse Minolta 80-200 2.8 G te koop voor 1095€

    Comment


    • #3
      Re: sigma 70-200 2.8 - Sony, alternatief?

      Oorspronkelijk geplaatst door dwimp Bekijk bericht
      Hey allemaal,

      Probleemstelling: Een jaar geleden heb ik mij de sony a100 aangeschaft. Ben er tevreden over, maar nu bots ik op een muur die voorlopig niet te ontwijken valt, tenzij iemand me hier (hopelijk!) op de goeie weg kan helpen.

      Ik maak voornamelijk concertfoto's (of toch poging tot) en zou dolgraag een lichtsterke zoomlens hebben.Ik heb de 50mm 1.4, maar ik mis de zoom om de muzikanten die vaak wat verder staan er mooi op te krijgen.
      Probleem is nu: voor Nikon, Canon is er keuze zat, maar niet voor de Sony. Ik was blij verrast toen men me (in Fotokonijnenberg) wist te vertellen dat de 70-200, 2.8 wel bestond voor Sony en dat ze die konden bestellen. Ondertussen staat hij een maand in bestelling en men kan mij niet vertellen wanneer de lens zal arriveren.

      Ik heb al andere winkels gebeld en zij hebben speciaal contact met Sigma voor me opgenomen en wisten me te vertellen dat de levertijd enkele maanden zou bedragen, anderzijds was er een vrouw in een andere winkel en zij geloofde mij niet dat er Sigmalenzen voor de a100 zouden bestaan...

      Kortom: ik heb een 70-200, 2.8 (sigma) in bestelling staan, de vraag is of hij ooit zal arriveren, maar vooral ook:

      zijn er alternatieven?
      Ik zou graag een zoom met 2.8 over het hele bereik hebben en een sterkere zoom dan 70mm. De 70-200, 2.8 van Sony zelf is eigenlijk geen alternatief omwille van de prijs (gemiddeld €2300).
      Bij japancamera staat er nog een te koop Minolta 80-200/2.8 af € 895,00

      Comment


      • #4
        Re: sigma 70-200 2.8 - Sony, alternatief?

        Die lens klinkt zeker interessant, nadelen lijken me wel: de lens is Minolta, dus mocht er iets mankeren, is reparatie bij Minolta uitgesloten want Minolta bestaat niet meer en is Sony geworden zoals iedereen wel weet. Wat met tweedehandslenzen? Ik heb er altijd kritisch tegenover gestaan, maar misschien moet ik die houding even laten varen.

        Het lijkt me een lastige keuze: €900 betalen voor een lens die nog maanden op zich kan laten wachten, maar waar garantie op zal zitten of een 2dehands-lens kopen voor €900 waar je het risico loopt dat ze echt wel 'gebruikt' is (het glas dan), zeker als ze van 1993 dateert en zeer geringe tot geen kans op herstelling.

        Kent er iemand trws de nieuwprijs van die lens?

        Dank voor de suggesties alvast!
        http://www.flickr.com/photos/dwimp

        Comment


        • #5
          Re: sigma 70-200 2.8 - Sony, alternatief?

          Oorspronkelijk geplaatst door dwimp Bekijk bericht
          Die lens klinkt zeker interessant, nadelen lijken me wel: de lens is Minolta, dus mocht er iets mankeren, is reparatie bij Minolta uitgesloten want Minolta bestaat niet meer en is Sony geworden zoals iedereen wel weet.
          Sony heeft Minolta overgenomen. En voert ook de service uit.

          Neem nu bijvoorbeeld Skoda. Dat is overgenomen door Volkswagen. Dat wil toch niet zeggen dat je met een oudere Skoda (Fabia bv) geen onderhoud noch herstellingen meer zou kunnen hebben?

          Comment


          • #6
            Re: sigma 70-200 2.8 - Sony, alternatief?

            Die redenering had ik eerlijk gezegd ook, maar in Fotokonijnenberg vertelde men mij dat de kans op herstelling miniem was bij die lenzen, vandaar dat ik daar niet gerust in ben/was!
            http://www.flickr.com/photos/dwimp

            Comment


            • #7
              Re: sigma 70-200 2.8 - Sony, alternatief?

              Oorspronkelijk geplaatst door dwimp Bekijk bericht
              Die redenering had ik eerlijk gezegd ook, maar in Fotokonijnenberg vertelde men mij dat de kans op herstelling miniem was bij die lenzen, vandaar dat ik daar niet gerust in ben/was!
              Konijn verkoopt onzin.

              De herstellingen van Minolta-lenzen gebeuren net als vroeger bij de Minolta-hersteldienst in Duitsland.

              Ik heb er sinds de overname door Sony het volgende laten herstellen :
              - twee 7D's (binnen de 10 werkdagen weer beschikbaar voor afhaling)
              - Minolta 80-200/2.8 G (3 weken)
              - Minolta 100/2.8 D Macro (3 weken)

              Bij probleem, gewoon rechtstreeks binnenbrengen bij Videp in Antwerpen, of bij je winkelier die het materiaal ook naar Videp stuurt.
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #8
                Re: sigma 70-200 2.8 - Sony, alternatief?

                Misschien interessant om weten indien je van plan was een trip naar de US te maken: Sony 70-200SSM bij B&H: $1.899, dus €1.400...
                sony style usa cuts lens prices

                Na de prijsdaling in de US zal ook de rest van de wereld wel volgen, en ik denk ook dat dit niet de laatste prijsdaling geweest zal zijn...
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #9
                  Re: sigma 70-200 2.8 - Sony, alternatief?

                  Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                  Konijn verkoopt onzin.
                  Konijn verkoopt niet alleen onzin, ook Canon en Nikon ;-) maar alles wat niet onder eenvoudige dozenschuiverij valt houden die mannen zich niet mee bezig. Helaas, maar het is zo.

                  Comment


                  • #10
                    Re: sigma 70-200 2.8 - Sony, alternatief?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                    Konijn verkoopt niet alleen onzin, ook Canon en Nikon ;-) maar alles wat niet onder eenvoudige dozenschuiverij valt houden die mannen zich niet mee bezig. Helaas, maar het is zo.
                    Geen probleem met dozenschuivers, maar als men geen benul heeft van wat men zegt, kan men beter niets zeggen hé
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment


                    • #11
                      Re: sigma 70-200 2.8 - Sony, alternatief?

                      Sorry voor de "threadjacking" maar ik ben ook op zoek naar een zoom voor m'n Sony Alpha, liefst gaande van 70/100mm tot 200/300mm. Maar heb wel een beperkter budget, ik dacht aan een 600 euro. Mag tweedehands zijn, maar ik loop een beetje verloren tussen alle keuzes, en de prijzen durven tegenvallen. Zijn de beercan en big beercan goede om tweedehands te zoeken?
                      Mijn foto's en fractals
                      Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

                      Comment


                      • #12
                        Re: sigma 70-200 2.8 - Sony, alternatief?

                        Op www.dyxum.com kan je heel wat lensreviews vinden.

                        De beeldkwaliteit van beide beercans is heel goed.
                        Persoonlijk verkies ik echter de Minolta 100-300 D Apo die tweedehands ook vrij gemakkelijk te vinden is.
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment


                        • #13
                          Re: sigma 70-200 2.8 - Sony, alternatief?

                          Een oudere sigma 70-210 f 2.8 weet hier ergens ook nog in een winkel liggen (nieuw). Allé een paar jaar oud, maar nooit gebruikt, gewoon nog nooit verkocht.

                          En een nieuwe sigma 70-200 moet echt wel te vinden zijn, winkels die zeggen dat het niet bestaat of de moeite niet willen doen laat je maar beter links liggen!

                          tja en tweedehandsglas ik denk dat heel wat mensen hier daar heel goede ervaringen mee hebben? Ik heb ook (bijna) uitsluitend teweedehandsglas

                          Comment


                          • #14
                            Re: sigma 70-200 2.8 - Sony, alternatief?

                            Ok, bedankt voor alle nuttige reacties!

                            Ik weet wat me te doen staat: occasies niet zomaar afschrijven! Ik ga voorlopig op zoek naar een goeie tweedehands denk ik! Kga mij voornamelijk even toespitsen op het meer lezen over de 80-200 van Minolta en dan beslissen.
                            Ik had ze morgen echt graag gehad (kijk er al enkel weken naar uit), maar geen overhaaste beslissingen dus. Jammer dat ik ze niet heb, maar een beetje uitstel en zoeken/vergelijken levert meer op denk ik dan.

                            En in het vervolg richt ik me enkel nog voor de koop op Konijn (hun prijzen zijn nu eenmaal goed), voor de info errond kijk ik best hier wat rond!
                            http://www.flickr.com/photos/dwimp

                            Comment


                            • #15
                              Re: sigma 70-200 2.8 - Sony, alternatief?

                              Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                              De beeldkwaliteit van beide beercans is heel goed.
                              Hoe vergelijken ze met de Sony 18-200? Ik heb mogelijkheid om de gewone beercan voor 125 euro tweedehands te kopen, goeie zet?
                              Mijn foto's en fractals
                              Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

                              Comment

                              Working...
                              X