Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fujifilm Finepix S6500fd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fujifilm Finepix S6500fd

    Hallo iedereen,

    Ik ben in het bezit van een finepix S6500fd maar ik heb daar 2 vragen over:

    1. Als ik de camera op stand Auto focus continue zet, dan is de camera de hele tijd een heel klein beetje aan het zoomen (in... en dan weer uit..) Tijdens foto's maken vindt ik het niet zo erg want dan heb je de camera stil en het houdt op wanneer de camera het beeld goed heeft gefocussed, maar met een filmpje maken beweeg je het beeld en is hij dus continue aan het focussen waardoor hij dus de hele tijd dat zoomen doet en dat ziet er op een filmpje niet zo mooi uit. Nu is de vraag: Is dit normaal bij de S6500fd? Of ligt dit aan mijn toestel? Ik heb zelf het idee dat hij dit zoomen doet om het beeld goed te kunnen focussen.

    2. Weet iemand hoe ik het focussen op oneindig kan zetten? Of kan dat niet bij de S6500fd. Dit is handig als ik foto's wil maken van vuurwerk. Ik heb de voorgeprogrameerde stand op de camera voor vuurwerkfotografie al gebruikt en in die stand focussed hij volgens mij op oneindig, maar in die stand kan ik de sluitertijd maar tot 4 sec. instellen en dat vind ik in sommige gevallen te kort. Dus ik zou het graag handmatig willen instellen.

    Ik hoop dat iemand antwoorden heeft op mijn vragen? Bij deze wil ik iedereen alvast bedanken voor de tijd!
    Nikon D90 + AF-S DX 18-105 VR
    Webalbum

  • #2
    Re: Fujifilm Finepix S6500fd

    Oorspronkelijk geplaatst door Phoenix Bekijk bericht
    2. Weet iemand hoe ik het focussen op oneindig kan zetten? Of kan dat niet bij de S6500fd. Dit is handig als ik foto's wil maken van vuurwerk. Ik heb de voorgeprogrameerde stand op de camera voor vuurwerkfotografie al gebruikt en in die stand focussed hij volgens mij op oneindig, maar in die stand kan ik de sluitertijd maar tot 4 sec. instellen en dat vind ik in sommige gevallen te kort. Dus ik zou het graag handmatig willen instellen.
    Als ik het goed voorheb, dan heb je aan de linkerkant van het objectief een schakelaar met "C", "S" en "MF". Als je dat op "MF" zet, dan zou je aan de focus-ring moeten kunnen draaien om zelf je focus-afstand te kiezen. Aan één uiterste focus je dan op oneindig.
    1D MkIIN | EF 24-70 f/2,8 L USM | EF 70-200 f/4 L USM | EF 100-400 f/4,5-5,6 L USM IS | 430EX | backpack full of ammo

    Comment


    • #3
      Re: Fujifilm Finepix S6500fd

      Dubbelpost, sorry...
      Last edited by apa; 4 september 2007, 18:04. Reden: Dubbelpost :(
      1D MkIIN | EF 24-70 f/2,8 L USM | EF 70-200 f/4 L USM | EF 100-400 f/4,5-5,6 L USM IS | 430EX | backpack full of ammo

      Comment

      Working...
      X