Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens voor product fotografie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke lens voor product fotografie?

    Ik wil me eens gaan verdiepen in product fotografie.
    Welke lens is hiervoor het meest geschikt?

    Peter.
    www.dpix.nl event photography

  • #2
    Re: welke lens voor product fotografie?

    Oorspronkelijk geplaatst door scannie Bekijk bericht
    Ik wil me eens gaan verdiepen in product fotografie.
    Welke lens is hiervoor het meest geschikt?

    Peter.
    je geeft nogal weinig info
    een auto is een ander product als een juweel...
    al bij al denk ik dat je met jou 17-55 al heel ver zal kunnen komen hoor
    hetgeen het belangrijkst is bij productfotografie is de belichting dus je zou beter een vraag in die richting stellen, maar daar kan ik je niet zoveel mee helpen door mijn gebrek aan ervaring met productfotografie
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: welke lens voor product fotografie?

      je geeft nogal weinig info
      Ik denk bij product fotografie aan kleine onderwerpen.
      Dat kan idd een ring zijn, maar ook iets grotere onderwerpen, zoals b.v. een objectief..

      Peter.
      www.dpix.nl event photography

      Comment


      • #4
        Re: welke lens voor product fotografie?

        'k zou het op middellange prime-tele houden ...
        85f1.8?

        mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

        Comment


        • #5
          Re: welke lens voor product fotografie?

          Is 55 mm te kort voor product fotografie?

          Peter.
          www.dpix.nl event photography

          Comment


          • #6
            Re: welke lens voor product fotografie?

            ik gebruik voor dergelijke producten vaak (en liefst) mijn macro 60mm.
            Haarscherp en geen beeldvertekening.

            Guy
            www.guydewestelinckfotografie.be

            Comment


            • #7
              Re: welke lens voor product fotografie?

              Oorspronkelijk geplaatst door scannie Bekijk bericht
              Is 55 mm te kort voor product fotografie?

              Peter.
              Als je een auto gaat fotograferen wel, als je een ring in close up wil nemen heb je niet genoeg macro... kortom, een ideale lens is er niet voor. Het hangt er vanaf wat je wil gaan fotograferen.
              Ik gebruik de 70-200 2.8 (soms) en (meestal) de Hartblei 35 2.8 tiltshift wegens het meeste mogenlijkheden naar scherpte, dof en perfectief.

              Comment


              • #8
                Re: welke lens voor product fotografie?

                Oorspronkelijk geplaatst door scannie Bekijk bericht
                Ik denk bij product fotografie aan kleine onderwerpen.
                Dat kan idd een ring zijn, maar ook iets grotere onderwerpen, zoals b.v. een objectief..

                Peter.
                Tamron 28-75/2.8 is perfect geschikt voor heel wat produktfotografie.

                Het bereik is prima voor dingen zoals een objectief en over de beeldkwaliteit van deze lens is op dit forum al genoeg geschreven. De korte werkafstand is bovendien ook soms heel handig.

                Als je echter vooral naar heel kleine dingen zoals een ring gaat, dan is een macro (50mm, of bv. Sigma 70mm) echter wel interessanter.
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #9
                  Re: welke lens voor product fotografie?

                  en kijk alvast eens uit naar een opnamentafel of lichttentje (cfr. google)
                  5DmkIII en wat glas

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke lens voor product fotografie?

                    Met de lenzen die je hebt kan je zonder problemen alle voorwerpen gefotografeerd krijgen. De 17-55 f2,8 IS gebruik je voor de grotere voorwerpen, en de 180mm macro voor de kleine spulletjes. Voor schilderijen en dergelijke zou ik de 70-200 gebruiken omdat die bijna geen vervorming geeft (maar dat kan dan net zo goed met de 180mm macro als je genoeg plaats hebt).

                    Een goedkope 50mm f1,8 geeft ook bijna geen vervorming, die is dus ook heel goed bruikbaar voor product-fotografie.

                    De belichting zal heel wat moeilijker zijn dan de lenskeuze...
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: welke lens voor product fotografie?

                      Canon TS-E 90mm tilt & shift lens

                      vb : http://www.pbase.com/hvr_oosterzele/product_shots
                      Last edited by hvr_oosterzele; 5 september 2007, 09:27.

                      Comment


                      • #12
                        Re: welke lens voor product fotografie?

                        http://www.shoerecrafting.be/


                        alle foto's op die website door mij gemaakt en allemaal met de 24-70L 2.8 en enkel natuurlijk licht gebruikt...

                        Comment


                        • #13
                          Re: welke lens voor product fotografie?

                          Zoals je hierboven kan zien, kan je je antwoord zo duur maken als je maar wil.
                          Een "simpele" Tamron 28-75 doet echter ook het merendeel van het werk op een uitstekende manier.

                          Maar nu ik je sig. bekijkt: eigenlijk heb je al alles wat je nodig hebt: 17-55, 70-200 en een goeie macro...
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • #14
                            Re: welke lens voor product fotografie?

                            Oorspronkelijk geplaatst door scannie Bekijk bericht
                            Ik wil me eens gaan verdiepen in product fotografie.
                            Welke lens is hiervoor het meest geschikt?

                            Peter.
                            Liefst zover mogelijk van Uw onderwerp blijven,anders kan Je Uw verlichting niet plaatsen,toestel staat zeer vlug in de weg van softboxen enz.
                            Ik dacht aan objectieven vanaf 55mm en zeker macro objectieven met een langere brandpunt 1O5mm 150mm of meer,ik weet niet wat Canon daar in te bieden heeft.
                            Maar het voornaamste in product fotografie (ik heb dit als prof.fotograaf jaren met Hasselblad en Linhof's gedaan) is de uitlichting van Uw onderwerp en een voldoende grootte ruimte (ook in de hoogte)
                            Een ideale opstelling van verlichting voor produkt fotografie is er niet,glaswerk fotograferen of pralines is totaal anders,Je zal dus moeten experimenteren met uitlichten en van de eerste keer zal het resultaat niet bevredigend zijn maar ..dat komt wel!

                            Comment

                            Working...
                            X