Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 1Ds Mk III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 1Ds Mk III

    Na de Canon 1D mkIII is nu ook de 1Ds aan vernieuwing toe...

    Quote van CPN
    "Canon has raised the stakes in the professional photography market with the launch of the 21 Megapixel, 5 frame per second EOS-1Ds Mark III. Delivering 14-bit depth resolution from a newly developed 35mm full frame CMOS sensor, Canon’s new flagship digital SLR produces files that convert to over 100MB uncompressed 16-bit TIFF, setting a new benchmark in image resolution and sharpness for 35mm-format digital photography.

    Key features:

    21 Megapixel full frame (35mm) CMOS sensor
    5 fps continuous shooting for up to 56 frames
    Dual “DIGIC III” processors
    Highlight Tone Priority
    Auto focus system with 19 cross type sensors and 26 focus assist points
    EOS Integrated Cleaning System
    ISO 100-1600 (expandable to L:50 H:3200)
    3.0” 230K pixel LCD with Live View mode
    Redesigned viewfinder now wider and brighter "

    Euhm... Is genoteerd voor onder de kerstboom... Iemand een schenking?
    Is dit nu een point and shoot met die live view???

    Links:

    Bron bij CPN
    http://http://cpn.canon-europe.com/content/news/pro_lineup.do
    whitepaper:http://http://cpn.canon-europe.com/files/news/pro_lineup/EOS-1DsMkIII-Whitepaper.pdf

    -----
    Vorige topic gemist, dat kleine "s" niet gezien...
    Last edited by Relle; 4 september 2007, 00:16. Reden: 2de topic. 1ste gemist
    Canon 5D / 400D + some optics...

  • #2
    Re: Canon 1Ds Mk III

    100Mb...
    Iemand die mijn produktiviteit kent op een shoot.. Ik schiet ineens een externe harddisk van 100 gig vol op 1 avond
    natwork.be

    Comment


    • #3
      Re: Canon 1Ds Mk III

      Heb hem vandaag kunnen testen. 1 woord: indrukwekkend

      Helaas geen beelden mee naar huis wegens een pre-productiemodel. Maar de beelden die ik daar op PC heb gezien waren euuhhh, de moeite

      Wat een beest

      Comment


      • #4
        Re: Canon 1Ds Mk III

        Oorspronkelijk geplaatst door Karreaux Bekijk bericht
        Heb hem vandaag kunnen testen. 1 woord: indrukwekkend

        Helaas geen beelden mee naar huis wegens een pre-productiemodel. Maar de beelden die ik daar op PC heb gezien waren euuhhh, de moeite

        Wat een beest
        Ja, maar wat we hier willen weten is of-ie beter is dan de Nikon D3.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 1Ds Mk III

          Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
          Ja, maar wat we hier willen weten is of-ie beter is dan de Nikon D3.
          Zouden daar mensen intrappen?

          MVG,

          Comment


          • #6
            Re: Canon 1Ds Mk III

            Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
            Ja, maar wat we hier willen weten is of-ie beter is dan de Nikon D3.
            Duurder is altijd beter. Dat weet iedereen.

            Jan.

            Comment


            • #7
              Re: Canon 1Ds Mk III

              Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
              Ja, maar wat we hier willen weten is of-ie beter is dan de Nikon D3.
              De laagste prijs voor de 1DsIII is nu beneden 7000. We gaan in de goede richting.

              Ik wil vooral weten of de beeldkwaliteit van de D3 hoger is dan deze van de 1DsIII, vooral door FF beeldcorrecties van Nikon.
              En of dezelfde beeldcorrecties bij de 1DsIII achteraf hetzelfde resultaat kunnen opleveren.
              En hoe de vergelijking is tussen de 85 1,4 en de 85 1,2.

              Nee, geen , wel

              Jan.

              Comment


              • #8
                Re: Canon 1Ds Mk III

                Ik ben eigenlijk wel benieuwd of de opvolger daarvan gewoon 1Ds MkIV genoemd zal worden of, zoals op sommige klokken, 1Ds MkIIII.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 1Ds Mk III

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                  Duurder is altijd beter. Dat weet iedereen.

                  Jan.
                  Daarom zijn de nieuwe Nikon lenzen ook zo duur.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 1Ds Mk III

                    Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                    Daarom zijn de nieuwe Nikon lenzen ook zo duur.
                    De 24-70 van Nikon lijkt iets beter dan de 24-70 van Canon.
                    En de 14 mm zoom van Nikon is iets goedkoper dan de 14 mm II van Canon.

                    Jan.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 1Ds Mk III

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                      De 24-70 van Nikon lijkt iets beter dan de 24-70 van Canon.


                      Jan.
                      Dat is nog zacht uitgedrukt - lees maar even het review van de bekende Noorse fotograaf Bjorn Rorslett: www.naturfotograf.com
                      Ik denk dat deze lens tot de absolute top behoort samen met de 70-200/2.8 VR.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 1Ds Mk III

                        Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                        Dat is nog zacht uitgedrukt - lees maar even het review van de bekende Noorse fotograaf Bjorn Rorslett: www.naturfotograf.com
                        Ik denk dat deze lens tot de absolute top behoort samen met de 70-200/2.8 VR.
                        Ik heb geen reviews gelezen, ik heb de Nikon D3 fotos bekeken.
                        Maar of de 70-200 f2,8 VR goed genoeg is voor FF weten we nu nog niet.

                        Canon is erin geslaagd om nog 3 1DsIII fotos te maken:



                        Edit:
                        De pixel kwaliteit van de landschapsfoto is slecht.
                        Een eerste reden lijkt te sterke ruis reductie. Het typische waterverf effect.
                        Een tweede reden is de nu even typische Canon jpg verscherping.
                        Een derde reden is dat de 50 1,2 geen echt goede lens is.
                        Een vierde reden is moire.

                        Een raw converter moet deze problemen kunnen vermijden.

                        Maar op 50 % is deze foto heel goed, met een 3D effect zichtbaar over de volledige foto.
                        En 50 % is de grootte van sRAW.

                        Alleen een rechtstreekse vergelijking met de 5D, en later de 5DII, kan aantonen wat het echte voordeel is van 21 MP.
                        Een vergelijking tussen de 5D en de 1DsII heeft aangetoond dat het verschil tussen 12 MP en 16 MP niet echt groot is.
                        En op dit moment weten we nog niet of de 1DsIII goed genoeg is op hoge ISO. Van de 5D en de D3 weten we dat wel.

                        Edit2: De ISO 200 foto met de 135 vertoont onverwacht veel ruis.

                        Ik heb even de vergelijking gemaakt tussen de ISO 200 van de 1DsIII en de ISO 200 van de D300.
                        Het resultaat wil ik hier niet herhalen.
                        Iedereen die dat wil kan zelf de fotos van Canon en Nikon vergelijken.

                        Edit3: Dit antwoord op dpreview zegt wat ik niet wil zeggen : http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=24827229

                        Jan.
                        Last edited by Jan_10D; 14 september 2007, 21:52.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 1Ds Mk III

                          Van dpreview forum : 1DsmkIII > 5D Canon's official nightshot comparaison

                          Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 1Ds Mk III

                            Dit soort vergelijkingen blijft overal opduiken en het is 'apples vs oranges' elke keer opnieuw.

                            Een 1dsIII zal een 5d ongetwijfeld kloppen in elke situatie, op gelijk welk moment, met dezelfde fotograaf met dezelfde ervaring.
                            Ik wil maar zeggen een scherpe afdruk van een 21Mp zal je altijd groter kunnen maken dan van een 13Mp...niet?

                            Opmerking van dpreview omtrent 'mush greens' etc...djeezzz, hoeveel wind zat er op het moment van de opname?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 1Ds Mk III

                              Oorspronkelijk geplaatst door Aeolis Bekijk bericht
                              Een 1dsIII zal een 5d ongetwijfeld kloppen in elke situatie, op gelijk welk moment, met dezelfde fotograaf met dezelfde ervaring.
                              Ik wil maar zeggen een scherpe afdruk van een 21Mp zal je altijd groter kunnen maken dan van een 13Mp...niet?
                              Twee jaar terug was er een vergelijking tussen de 5D en de 1DsII. Het enige verschil was het hogere aantal pixels van de 1DsII.
                              Hetzelfde verschil kan je verwachten tussen de 5D en de 1DsIII.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Aeolis Bekijk bericht
                              Opmerking van dpreview omtrent 'mush greens' etc...djeezzz, hoeveel wind zat er op het moment van de opname?
                              Op dpreview zien ze allemaal onscherpte in de donkere delen (bomen) en de heldere delen zijn wel scherp (gebouwen).
                              Een dergelijk verschil kan alleen worden veroorzaakt door een AF probleem zoals bij de 1DIII.

                              Jan.

                              Comment

                              Working...
                              X