Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik zoek een goede zoomlens voor trouwreportages (buiten)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ik zoek een goede zoomlens voor trouwreportages (buiten)

    Hallo Allemaal,

    Ik zoek eigenlijk een goede allround zoomlens voor buiten, voor bruiloften oa.
    Ik heb momenteel wel de volgende lensen:
    Canon EF 24-70/2.8 L USM
    Canon EF 70-200/2.8 L USM

    Perfect spul natuurlijk, maar met name de 70-200 is niet te doen voor het snelle veldwerk buiten. en de 24-70 komt gewoon te kort buiten. Daardoor kan je geen goede details maken. Je komt te dicht bij het bruidspaar en dat gaat ten kosten van de spontaniteit.......

    Ik heb de volgende lenzen op het oog:

    Canon EF 28-200/3.5-5.6 USM
    Canon EF 55-200/4.5-5.6 USM II
    Canon EF-S 55-250 4.0-5.6 IS


    Iemand Tips? Of ervaring met de lensen?

    Alvast bedankt,

    Vincent
    Een foto blijft een invulling van de fotograaf.......

  • #2
    Re: Ik zoek een goede zoomlens voor trouwreportages (buiten)

    _____
    Last edited by Larah&Bo; 20 september 2008, 00:50.

    Comment


    • #3
      Re: Ik zoek een goede zoomlens voor trouwreportages (buiten)

      ik gebruik de 70-200 constant , binnen en buiten . snel genoeg hoor . Op de andere body staat een 17-55
      www.Klikkerdeklik.be
      Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

      Comment


      • #4
        Re: Ik zoek een goede zoomlens voor trouwreportages (buiten)

        De combinatie 24-70 en 70-200 beiden in f2.8 is TOP, je hebt dus geen andere lens nodig, maar misschien wel een tweede body zodat een lenswissel overbodig is.

        MVG, Jeff
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Re: Ik zoek een goede zoomlens voor trouwreportages (buiten)

          Ik gebruik een 70-200 voor trouwreportages en heb er relatief weinig problemen mee, ik begrijp wel wat je bedoelt. De 24-105 is ook al in m'n gedachten gekomen wel.
          De andere body draagt de 50f1.4 of de 17-40..

          Comment


          • #6
            Re: Ik zoek een goede zoomlens voor trouwreportages (buiten)

            Oorspronkelijk geplaatst door Vin1 Bekijk bericht
            Hallo Allemaal,

            Ik zoek eigenlijk een goede allround zoomlens voor buiten, voor bruiloften oa.
            Ik heb momenteel wel de volgende lensen:
            Canon EF 24-70/2.8 L USM
            Canon EF 70-200/2.8 L USM

            Perfect spul natuurlijk, maar met name de 70-200 is niet te doen voor het snelle veldwerk buiten. en de 24-70 komt gewoon te kort buiten. Daardoor kan je geen goede details maken. Je komt te dicht bij het bruidspaar en dat gaat ten kosten van de spontaniteit.......

            Ik heb de volgende lenzen op het oog:

            Canon EF 28-200/3.5-5.6 USM
            Canon EF 55-200/4.5-5.6 USM II
            Canon EF-S 55-250 4.0-5.6 IS


            Iemand Tips? Of ervaring met de lensen?

            Alvast bedankt,

            Vincent
            Anderhalf jaar geleden had ik op een trouw van een vriend enkel een canon EF 17-40 f/4 L erop zitten, het was helemaal niet de bedoeling dat ik een reportage ging maken, maar om eerlijk te zijn zag ik dat de ingehuurde fotograaf zo aan het klungelen was , dat ik maar besloten heb die vriend een plezier te doen. Finaal bleken mijn foto's (90% zonder flits) heel mooi te zijn en stukken beter dan de vrij dure ingehuurde fotograaf.
            Dus ik kan me goed inbeelden, in combinatie met een flits en de status dat je overal alles en iedereen mag bypassen als officiële fotograaf, het kan niet anders dan dat je prachtig werk zou afleveren. Naar mijn bescheiden mening.

            Ik heb een reeks van wide shots die ik echt zwaar kon appreciëren, dus als je 2 lenzen koopt moet zeker één van de 2 echt "wide" zijn.
            (17-40 bij mij was wel op een canon 10D 1,6crop)
            Een 24-105 F4 IS op een Canon5D met flits lijkt me dus wel zalig voor reportages.
            Maar anders zou ik doen zoals de anderen zeggen, een 2de body kopen (er zijn massa's goede 2dehands body's te vinden...) en dus nog een zoomlens erop voegen ook. Als het voor buiten is om te zoomen of voor binnen maar met flits, dan moet het niet persé een 2.8 zijn denk ik.
            (vb voor de ringen te fotograferen en zo van dat soort details)
            Imagination is more important than knowledge...
            http://www.kiekje.be

            Comment


            • #7
              Re: Ik zoek een goede zoomlens voor trouwreportages (buiten)

              Oorspronkelijk geplaatst door Vin1 Bekijk bericht
              Hallo Allemaal,

              Ik zoek eigenlijk een goede allround zoomlens voor buiten, voor bruiloften oa.
              Ik heb momenteel wel de volgende lensen:
              Canon EF 24-70/2.8 L USM
              Canon EF 70-200/2.8 L USM

              Perfect spul natuurlijk, maar met name de 70-200 is niet te doen voor het snelle veldwerk buiten. en de 24-70 komt gewoon te kort buiten. Daardoor kan je geen goede details maken. Je komt te dicht bij het bruidspaar en dat gaat ten kosten van de spontaniteit.......

              Ik heb de volgende lenzen op het oog:

              Canon EF 28-200/3.5-5.6 USM
              Canon EF 55-200/4.5-5.6 USM II
              Canon EF-S 55-250 4.0-5.6 IS


              Iemand Tips? Of ervaring met de lensen?

              Alvast bedankt,

              Vincent
              een tweede body is al wat jij nodig hebt...
              en alst een 5D is, dan heb je ineens al een goeie groothoek in combinatie met jou 24-70
              ik denk dat de drie lenzen die jij voorstelt, jou serieus zullen teleurstellen op vlak van beeldkwaliteit, snelheid én bouwkwaliteit
              5DmkIII en wat glas

              Comment


              • #8
                Re: Ik zoek een goede zoomlens voor trouwreportages (buiten)

                ik volg eigenlijk het idee van een 2de body.
                twee toplenzen vervangen door mindere zal
                alleen maar teleurstellen!

                voor €350 vind je een 10D
                voor €550 een 20D
                voor €750 een 30D

                maar voor 't gewicht kun je misschien een
                350D of 400D overwegen?

                mm
                ∏__|_ ∏__|_
                "no rules, great shots"
                Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                Comment


                • #9
                  Re: Ik zoek een goede zoomlens voor trouwreportages (buiten)

                  Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                  ik volg eigenlijk het idee van een 2de body.
                  twee toplenzen vervangen door mindere zal
                  alleen maar teleurstellen!

                  voor €350 vind je een 10D
                  voor €550 een 20D
                  voor €750 een 30D

                  maar voor 't gewicht kun je misschien een
                  350D of 400D overwegen?

                  mm
                  doe gelijk mij en ga voor de 400D als tweede body.
                  een keuze waar ik nog nooit spijt van heb gehad. de 400D is een supertoestel voor een relatief zacht prijsje en het allergrootste voordeel is dat hij zo ongelooflijk klein is. in combinatie met een 50mm 1.4 (99,9% van mijn foto's met de 400D) kan je hem bij wijze van spreken bijna in je zak steken
                  5DmkIII en wat glas

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ik zoek een goede zoomlens voor trouwreportages (buiten)

                    Bedankt allemaal voor het meedenken.
                    Ben het met jullie eens dat de lenzen die ik nu heb, natuurlijk toppie zijn.
                    Een tweede body is inderdaad een optie. Probleem is dat ik graag snel en flexibel werk, Ik houd niet van tassen om mijn nek en andere materialen. Ik wil snel kunnen bewegen en niet een andere camera om mijn nek of schouder hebben hangen waardoor ik moeilijk mijn standpunten kan innemen.
                    Dat was de reden waarom ik dacht aan een andere lens die zowel veel tele heeft als veel groothoek.
                    Misschien toch een 2e body en dan een soort van tas bij me hebben die ik neer kan zetten en makkelijk de camera's kan wisselen zonder dat ik iets bij me hoef te dragen om mijn nek of schouder. Misschien is dat wel wat.
                    Ik dacht trouwens zelf ook aan de 400D. Momenteel heb ik als backup de 350D maar het verschil met de 5D is toch wel te groot om er ook echt samen mee te werken. De 350D is een prima toestel en maakt prima foto's, maar gebruikersvriendelijk is het niet, en zeker niet als je de 5D gewend bent. Dus dat is voor mij geen toestel om serieus trouwreportages mee te maken.

                    En ik heb trouwens ook de 24-105L F4 liggen, die gebruik ik ook wel buiten. Alleen soms mis ik dan toch nog ff meer tele. Waardoor de 70-200 weer perfect is. Alleen zo zwaar die F2.8 die ik heb....Is eigenlijk meer een concert of sport lens dan een handelbare en snelle trouwreportage lens.
                    Een foto blijft een invulling van de fotograaf.......

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ik zoek een goede zoomlens voor trouwreportages (buiten)

                      Koop dan gewoon een 70-200 IS f/4 en ga hier niet zitten zeuren terwijl je overal kunt zien hoe het zit!
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ik zoek een goede zoomlens voor trouwreportages (buiten)

                        Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                        Koop dan gewoon een 70-200 IS f/4 en ga hier niet zitten zeuren terwijl je overal kunt zien hoe het zit!
                        Kinderachtig hoor, je lijkt wel een grote kleuter met zo'n reactie.
                        Een foto blijft een invulling van de fotograaf.......

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ik zoek een goede zoomlens voor trouwreportages (buiten)

                          doe zoals ik : 2 camera's en een fitnessabonnement om snel en flexibel te blijven
                          www.Klikkerdeklik.be
                          Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ik zoek een goede zoomlens voor trouwreportages (buiten)

                            Ik heb een tijdje van iemand een 20D met 17-55 en 70-200 kunnen gebruiken. Zelf heb ik een Nikon D70 met de tamron 28-75. Ik heb dus even de tijd gehad om te testen wat het gemakkelijkst was: 2 body's of lenzenwissel. Ok het waren twee totaal verschillende camera's, maar qua flexibiliteit vond ik de lenzenwissel toch de betere optie. Het grote nadeel van 2 body's vond ik ook de bewegingsvrijheid en het verscil in gebruik (tenzij je twee dezelfde body's kunt permiteren) Het ideale (voor mij dan) zou een belt-system zijn waar snel de lenzen in en uit kunnen geplaatst worden en waardoor je niet het gevoel met duizend "strap's" rond je nek te zitten. Ik heb zelf eens zo een systeem ontworpen (heel primitief en puur om eenmalig te testen). Lowepro heeft zo een systeem en heel interessant lijkt mij ook Kinesis. Maar heb daar nog geen dealer voor gevonden in België. Er bestaat ergens een review site die de meest gebruikte belt systemen vergelijkt. Kinesis kwam daar heel goed uit als ik mij niet vergis.
                            Als dat voor maar twee lenzen is, kan het gewicht denk ik goed verdeeld worden over de heup en behoud je het maximum aan beweginsvrijheid, althans zo heb ik het ervaren. Het maakt je natuurlijk wel wat "breder" waardoor het soms moeilijk is om door smalle gangetjes te lopen...
                            Ik heb ooit een modeshow van hoeden moeten fotograferen waar het dus belangrijk was om zowel close-up van het gezicht+hoed als het gehele model te hebben. Dan zijn twee body's natuurlijk een must.
                            Apple Inc. rulez

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ik zoek een goede zoomlens voor trouwreportages (buiten)

                              Oorspronkelijk geplaatst door Paradroid Bekijk bericht
                              doe zoals ik : 2 camera's en een fitnessabonnement om snel en flexibel te blijven
                              Heb ik al, maar bedankt voor de tip
                              Een foto blijft een invulling van de fotograaf.......

                              Comment

                              Working...
                              X