Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pentax Optio Z10

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pentax Optio Z10

    Wat gebeurd er bij Pentax ?

    Vermits mijn Sony T1 het begeven heeft, zoek ik er alsnog een vervanger voor.
    Niet altijd ga ik mijn K10D mee hebben, dus om 'vluggertjes' te schieten zoek ik een alternatief.
    De Optio Z10 is een recent toestelletje, maar heeft er al iemand wat ervaring mee ?
    Graag wat informatie a.u.b. !
    Groetjes.

  • #2
    Re: Pentax Optio Z10

    Mijn "altijd" bij en héél discrete little devil, is de Leica D-Lux 3B!
    Is geen antwoord maar een tip

    Neem ik ook steeds mee als ik op verlof ga en laat de Big stuff thuis!!


    agzz
    Last edited by Dagzz; 3 september 2007, 18:12.
    I Love Leica

    Comment


    • #3
      Re: Pentax Optio Z10

      Dagz-zeg Leica'n ik ni betalen zulle ...
      Dank voor uw snelle reaktie en je hint, maar een nieuw compaktje kopen naast de aankoop van de K10D + de 16-50 én de 50-135 weegt wàt zwaar op mijn budjet.
      Mijn Sony betaalde ik indertiijd al ruim boven de 500 euro en als ik nu zie bij Konijn voor de Leica 599euro tegenover de Optio Z10 - 229euro, ja, dan moet ik voor de kuiselijke sorry, de huiselijke vrede toch maar voor de Optio gaan.
      Als er al positieve reakties komen wel te verstaan !
      Groetjes !

      Comment


      • #4
        Re: Pentax Optio Z10

        Oorspronkelijk geplaatst door celestinus Bekijk bericht
        Dagz-zeg Leica'n ik ni betalen zulle ...
        Dank voor uw snelle reaktie en je hint, maar een nieuw compaktje kopen naast de aankoop van de K10D + de 16-50 én de 50-135 weegt wàt zwaar op mijn budjet.
        Mijn Sony betaalde ik indertiijd al ruim boven de 500 euro en als ik nu zie bij Konijn voor de Leica 599euro tegenover de Optio Z10 - 229euro, ja, dan moet ik voor de kuiselijke sorry, de huiselijke vrede toch maar voor de Optio gaan.
        Als er al positieve reakties komen wel te verstaan !
        Groetjes !
        Ja, klopt, maar stel je een 3 jaren plan voor!
        1.je hebt 3 jaar de Leica geproefd en genoten + de mooie belekens die hij spuugt
        2. 3 jaar later is je Leica nog een zéér gewilde prooi op de 2depollekns markt!
        3.Alhoewel, Ik twijfel echter of je hem zou verkopen!

        Anyway ik zorg ook dat je post boven blijft, das ook al iets, hé
        succes met je Hop-HopTio'ken

        agzz
        I Love Leica

        Comment


        • #5
          Re: Pentax Optio Z10

          Goede tip van Dagzz! Vooral omdat die Leica ook een 28mm equivalente beeldhoek heeft, en die breedhoek mankeert in vele van die kleintjes. Als ik ooit een compacte P&S zou kopen zou 't deze zijn... hoewel...

          ... Panasonic maakt dezelfde camera, maar daar heet hij LX-2. Leica stelde volgens de press release wel eigen image processing parameters in, maar of dit in praktijk een merkbaar verschil is betwijfel ik.

          En als ook de LX-2 te duur is, waarom dan niet op de tweedehandse markt op zoek gaan naar een LX-1? Maar 8MP vs 10MP, maar wel minder ruis...

          De Pentax Optios ken ik niet...

          Wim
          Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

          Comment


          • #6
            Re: Pentax Optio Z10

            Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
            Goede tip van Dagzz! Vooral omdat die Leica ook een 28mm equivalente beeldhoek heeft, en die breedhoek mankeert in vele van die kleintjes. Als ik ooit een compacte P&S zou kopen zou 't deze zijn... hoewel...

            ... Panasonic maakt dezelfde camera, maar daar heet hij LX-2. Leica stelde volgens de press release wel eigen image processing parameters in, maar of dit in praktijk een merkbaar verschil is betwijfel ik.


            Wim

            idd, maar 2depollekens is die veel minder waard, achteraf!
            Het rode rondje maakt nu eenmaal het verschil (spijtig genoeg)
            En het blijft toch: bon genre bon chic, hé

            agzz
            I Love Leica

            Comment


            • #7
              Re: Pentax Optio Z10

              Heb me wat verdiept in de Leica D-Lux 3B en ben er wel van onder de indruk.
              Nu, al die technische gegevens zijn voor mij eigelijk van het goede te veel. Waarmee ik wil zeggen dat ik maar een amateurliefhebber ben.
              Ik zeg dat graag 2X : ik ben maar een liefhebberamateur...
              Met andere woorden : helemaal geen pro, zoals dat hier al wel eens genoemd wordt.
              Van mijn hart een steen makend zou ik wel kunnen overwegen om die met dat rode rondje te kopen, alleen al maar omdat hij 'een betere' is !
              Maar heb wel schrik dat ik al de technische mogelijkheden van de D-Lux3B niet ten volle zal kunnen benutten en meestal automatisch zal werken.
              Hoe zinvol is dan deze aankoop ?

              Laat mij toe nog even te zeggen dat ik jullie gedrevenheid (al die Pentaxianen) geweldig vind, en steeds met grote belangstelling naar jullie correspondentie en raad uitkijk.
              Groetjes.

              Comment


              • #8
                Re: Pentax Optio Z10

                Ik zoek een écht vestzaktoestelletje, en ik twijfel tussen Sony T100, Sony T200, Samsung i85, Fujifilm Finepix Z100fd en de Pentax Optio Z10.
                Als de beeldkwaliteit iets onzeker mag zijn dan is de i85 van Samsung ongetwijfeld de interessantste...
                Ik vrees dat ik het je niet gemakkelijker maak, sorry
                http://users.telenet.be/patric/

                Comment


                • #9
                  Leica superding

                  Oorspronkelijk geplaatst door celestinus Bekijk bericht
                  bij Konijn voor de Leica 599euro
                  Groetjes !
                  Goedemorgen celestinus

                  Hier ook maar met gratis draagtas, SD 1gb fotogeheugen en mini-statiefje er bovenop.
                  knappe optiek heeft ie, steekscherp, mooie B&W modes en zo gemakkelijk en logisch te bedienen.
                  ik kan hem u ook ten zeerste aanraden, hoor.

                  Leicaman-Grant

                  Comment

                  Working...
                  X