Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

50mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 50mm

    Ik ben nu al een tijdje bezig met men FZ50 die ik een paar maanden eerder gekocht heb. Maar nu na een tijdje in cuba gezeten te hebben en heel veel foto's te kunnen trekken, heb ik besloten om voor een dslr te gaan.
    Jammer genoeg ben ik maar een studentje en heb niet veel geld, maar ik vind het ook maar dom om iets te kopen dat ik later direct ga vervangen dus ik moet altijd voor een gulde middenweg zoeken. Daarom staat men tweedehands 30d al vast. Nu wil ik mijn fz50 behouden maar geleidelijk aan deze vervangen. Ik zoek dus naar een beginlens die ik niet rap zou vervangen... Dus dacht ik aan een goede prime lens.

    De vraag bij heel dit verhaal is eigenlijk ofdat het verschil tussen de 50mm 1.4 usm en de 50mm 1.8II het prijsverschil rechtvaardigt? Of raden jullie mij eerder een 85mm prime aan?

    Hartelijk dank voor de antwoorden in ieder geval

    Grtz, Stanlie
    Ik
    Cultures don't meet, People do
    Photoblog

  • #2
    Re: 50mm

    Ik zou dan eerder voor de 50mm gaan omdat die toch minder tele is dan de 85mm. Ikzelf heb onlangs de 50mm 1.4 tweedehands gekocht en ben er heel tevreden over. De 50mm 1.8 heb ik nog nooit vastgehad dus ik kan niet vergelijken.
    Panasonic G1

    Comment


    • #3
      Re: 50mm

      De 50 mm F1.8 krijgt op dit forum uitstekende commentaar, en voor een zeer zacht prijsje. De F1.4 is natuurlijk een stop lichtsterker, maar ook drie keer duurder. Kijk er www.photozone.de even op na voor wat extra info.
      Als je de prijs mee in beschouwing neemt, is de F 1.8 altijd de beste koop.
      Als je lichtsterker wilt, dan betaal je die extra stop duur; dat is bij gelijk welke lensvergelijking zo.
      Als je een standaardlens wil op een camera met crop 1,6 moet je eigenlijk iets tussen 28 mm en 35 mm nemen. Die zijn in F2 uitvoering natuurlijk wel duurder dan de 50 mm F1.8.

      groetjes
      Filip

      Comment


      • #4
        Re: 50mm

        ik vind de 50mm f1.4 toch wel een pak scherper dan de 1.8 versie maar hetgeen mij overhaald heeft om de 1.8 vervangen door de 1.4 is de bouwkwaliteit en de snelheid. Bij genoeg licht is de AF van de 1.4 veel sneller, en de 1.4 voelt gewoon veel veel, heel veel steviger aan én is veel plezanter om met MF te werken dan de 1.8
        5DmkIII en wat glas

        Comment


        • #5
          Re: 50mm

          Als je goedkoop wil beginnen, dan zou ik toch zeker de kitlens erbij nemen. Een 50mm (en zeker een 85mm) is veel te lang om als standaard-lens te gebruiken, je zal veel te weinig breedhoek hebben.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: 50mm

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Als je goedkoop wil beginnen, dan zou ik toch zeker de kitlens erbij nemen. Een 50mm (en zeker een 85mm) is veel te lang om als standaard-lens te gebruiken, je zal veel te weinig breedhoek hebben.
            Hartelijk dank voor de antwoorden. Ik denk toch dat ik de kitlens niet koop omdat dit verloren geld kan zijn. (of is deze toch niet zo slecht als ze zeggen). Ik blijf tegelijkertijd mijn fz50 gebruiken toch ik deze geleidelijk aan vervangen heb. Waarschijnlijk niet helemaal, maar als ik ooit de canon 70-200 L 2.8 IS USM kan kopen denk ik dat ik al tevreden ben (zal nog wel een tijdje duren) Maar de volgende op mijn lijst is eerst de Tamron 24-70 daarom dat een tussenstap als de kitlens de moeite niet waard is?

            Grtz, Stanlie
            Cultures don't meet, People do
            Photoblog

            Comment


            • #7
              Re: 50mm

              De kitlens is misschien uit plastiek, maar ze doet toch haar best hoor. Het is vooral leuk als je ze hebt, omdat ze niet veel kost en je hebt een leuke breedhoek erbij voor die prijs.

              Mocht je een bijna nieuwe okkasie willen, dan roep je me maar want ik doe de mijne weg.

              groeten
              Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
              http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

              Comment


              • #8
                Re: 50mm

                Ik vermoed dat je de tamron SP AF28-75MM F/2.8 XR Di LD bedoelt?
                Dan wil ik je er toch op wijzen dat ook 28mm op een cropbody best wel een onhandig bereik is en dat de 10mm verschil in groothoek t.o.v. de 18mm van de kitlens (die best wel meevalt voor zijn prijs) zeer groot is.

                Ik zou je voorstellen te starten met de kitlens zodat je het aantal mm's leert inschatten. Nadien kan je afhankelijk van wat je het liefst fotografeert nog kiezen voor de een of andere prime (ter aanvulling).

                gr
                Yannick

                Oorspronkelijk geplaatst door Stanlie Bekijk bericht
                Maar de volgende op mijn lijst is eerst de Tamron 24-70 daarom dat een tussenstap als de kitlens de moeite niet waard is?

                Grtz, Stanlie
                Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning - Rich Cook

                Comment


                • #9
                  Re: 50mm

                  Als Gent niet te ver is mag je ze alle 3 eens proberen bij mij. Kheb ze alle 3

                  Grts JVG
                  Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

                  Comment


                  • #10
                    Re: 50mm

                    @ Yannicks: inderdaad de tamron SP AF28-75MM F/2.8 XR Di LD. Ik had een paar dagen geleden een topic gelezen over de vergelijking van een gelijkaardige sigma met deze tamron. En iedereen was hier zeer positief over

                    Misschien dat ik de kitlens dan eens moet overwegen. Maar het zou wel in combinatie zijn met een prime. Dan kan ik ineens het verschil in lichtsterkte eens met eigen ogen zien

                    @Janvangent: Dit zou een prachtige kans zijn aangezien ik daar op kot zit. Ik heb alleen men body nog niet dus het zal nog even wachten zijn. Toch hartelijk bedankt voor het aanbod

                    Ik zie ondertussen dat er een gelijkaardig topic is gestart, ik zal dat nog even volgen en dan beslissen of ik de kitlens er nog bijpak.
                    Cultures don't meet, People do
                    Photoblog

                    Comment


                    • #11
                      Re: 50mm

                      Oorspronkelijk geplaatst door Stanlie Bekijk bericht
                      @ Yannicks: inderdaad de tamron SP AF28-75MM F/2.8 XR Di LD. Ik had een paar dagen geleden een topic gelezen over de vergelijking van een gelijkaardige sigma met deze tamron. En iedereen was hier zeer positief over

                      Misschien dat ik de kitlens dan eens moet overwegen. Maar het zou wel in combinatie zijn met een prime. Dan kan ik ineens het verschil in lichtsterkte eens met eigen ogen zien

                      @Janvangent: Dit zou een prachtige kans zijn aangezien ik daar op kot zit. Ik heb alleen men body nog niet dus het zal nog even wachten zijn. Toch hartelijk bedankt voor het aanbod

                      Ik zie ondertussen dat er een gelijkaardig topic is gestart, ik zal dat nog even volgen en dan beslissen of ik de kitlens er nog bijpak.
                      Stuur een PM als het zover is.

                      Grts JVG
                      Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

                      Comment

                      Working...
                      X