Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AB, fotograferen of niet ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • AB, fotograferen of niet ?

    Nu vrijdag spelen de Scabs in de AB. Deze groep was zowat de muzikale rode draad doorheen mijn jeugdig uitgaansleven, ze zijn oorspronkelijk van dezelfde streek en met de drummer en oorspronkelijke bassist had ik ook contact. Daarom vraag ik me af of ik niet ga proberen te fotograferen tijdens deze reunie. Maar zijn ze in de AB streng, fouilleren... iemand ervaring. Het zou toch om een S5 en 180 mm 2,8 gaan of de 80-200 2,8.....


    Bedankt !

  • #2
    Re: AB, fotograferen of niet ?

    Zonder fotopas NO WAY dat je daar binnengeraakt, zonder twijfel. Ik denk dat de AB toch één van de betere security teams in België heeft.
    HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
    Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

    Comment


    • #3
      Re: AB, fotograferen of niet ?

      Ik moet Jan gelijk geven. 't Is er tricky...
      www.YourConcertShots.com

      Comment


      • #4
        Re: AB, fotograferen of niet ?

        misschien een typ...

        Toen Elliott Murphy met band naar de AB kwam een aantal maanden geleden, heb ik een mailtje gestuurd naar de AB, niemand specifiek, gewoon de info@ mailbox ofziets. In dat mailtje heb ik gewoon de vraag gesteld of het mogelijk was dat ik kon foto's maken.... 's anderdaags kwam de mail terug, niet van de AB zelf, maar van het bookingsagentschap waar Elliott voor boekingen in België mee samenwerkt. Blijkt dat het binnen de AB zelf een paar keer geforward geweest is, om uiteindelijk bij die andere firma terecht te komen. Daags voor het concert de mail verstuurd, de dag van het concert in de voormiddag een positieve mail mogen ontvangen. Ik kon me dan gewoon aan de infoballie aanmelden en kreeg een fotopas-sticker, waardoor ik vrij kon fotograferen. Véél hangt gewoon af van de artiest en zijn/haar/hun management, niet persé van de mensen die de locatie uitbaten.

        Moraal van het verhaal, probeer 't gewoon te vragen. Wie niet waagt, niet wint! Soms lukt het dus wel! Alvast veel succes gewenst!

        Comment


        • #5
          Re: AB, fotograferen of niet ?

          inderdaad, beter vragen dan wagen, soms ... (zie ook PM)

          mm
          ∏__|_ ∏__|_
          "no rules, great shots"
          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

          Comment


          • #6
            Re: AB, fotograferen of niet ?

            Inderdaad aan de ingang van de AB zijn ze zeer streng, ook in de zaal wordt er op toegekeken. Niet riskeren zonder pasje...
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • #7
              Re: AB, fotograferen of niet ?

              Ik zal de Guy (Swinnen) eens even opbellen.
              Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

              Comment


              • #8
                Re: AB, fotograferen of niet ?

                Oorspronkelijk geplaatst door FJRrider38 Bekijk bericht
                Ik zal de Guy (Swinnen) eens even opbellen.
                Het is eigenlijk Franky Saenen waarop ik doelde

                Ik ben al wel blij te lezen dat het zonder toestemming dus bijna niet mogelijk is.

                Thx !

                Comment


                • #9
                  Re: AB, fotograferen of niet ?

                  In de AB hangt het er echt vanaf. Ik ging naar The Hives zien en kwam recht van school omdat ik eerst nog een interview met hen had. Dus ik kom daar ´s avonds toe met mijn rugzak met daarin bandopnemer (van het interview), schoolboeken en diverse zaken. Ik stap binnen, daar staat een securityman. Ik neem mijn rugzak en zeg van 'ik zal em opendoen, ik kom net van school daarmee." maar die kerel zegt van 't is goed ze, stap maar door.' dus niet eens iets moeten laten zien!
                  Maar best eens die tip met dat mailtje proberen!
                  http://blackletterday.wordpress.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: AB, fotograferen of niet ?

                    De AB hanteert de policy: je mag foto's trekken als het van de artiest mag. Zoals er artiesten op festivals zijn die niet willen dat hun concert live wordt uitgezonden, zo zijn er artiesten die niet op de foto van een doorsnee amateurfotograaf willen staan.

                    De meeste artiesten maken er trouwens niet zo'n probleem van. Een mailtje naar de AB, naar het management van de artiest of naar de artiest zelf brengt meestal wel wat duidelijkheid.
                    Nikon D80 en toebehoren.

                    Comment


                    • #11
                      Re: AB, fotograferen of niet ?

                      Nee de AB hanteert de policy NOOIT FOTOS, als je naar het management mailt das een ander verhaal.
                      HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
                      Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

                      Comment


                      • #12
                        Re: AB, fotograferen of niet ?

                        De FAQ van de site zegt:

                        Mag ik foto's nemen?
                        Je gaat er best van uit dat artiesten steeds een verbod opstellen. Het nemen
                        van foto's, maken van opnamens (video, audio) is dus zo goed als nooit toegelaten
                        EOS 350D - 50-150mm F2.8 - Speedlight 430EX - ...
                        http://users.pandora.be/vdw.dirk/

                        Comment


                        • #13
                          Re: AB, fotograferen of niet ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Doerk Bekijk bericht
                          De FAQ van de site zegt:

                          Mag ik foto's nemen?
                          Je gaat er best van uit dat artiesten steeds een verbod opstellen. Het nemen
                          van foto's, maken van opnamens (video, audio) is dus zo goed als nooit toegelaten
                          Ik heb het gelezen en heb ondertussen gemaild naar zowel AB als management.

                          Comment


                          • #14
                            Re: AB, fotograferen of niet ?

                            we duimen voor je, marc!

                            mm
                            ∏__|_ ∏__|_
                            "no rules, great shots"
                            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                            Comment


                            • #15
                              Re: AB, fotograferen of niet ?

                              ik ben echt benieuwd...
                              5DmkIII en wat glas

                              Comment

                              Working...
                              X