Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raw 30D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Raw 30D

    Mocht er iemand eens een raw of onbewerkte JPG hebben eventueel met 100-400 of ander L glas zou ik deze graag eens zien . het feit is dat men 1D mk1 de deur uitgaat voor aankoop 40D. reden, 1d = veel nabewerking van kleur maar retescherp op 100% crop . Ik zou nu graag combi willen. de kleuren van bv 300D/400D en de scherpte van de 1D. Als ik al kan voortgaan op een foto van de 30D kan ik al veel zien en leren . Of mocht er iemand in het brugse zo nen 30d hebben en ik mag enkele test shots komen nemen zou dit prachtig zijn. greetz Kurt
    Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
    http://www.racenews.be

  • #2
    Re: Raw 30D

    misschien is de 1dmkII of de mkIII wel dan iets voor jou...

    mijn mkII heeft ook superscherpte op 100% (veel scherper dan de 400D) en op pc scherm zijn de kleuren en dergelijke nagenoeg identiek aan mijn 400D
    (op de cameraschermen niet!)

    ps, in Gent ben je altijd welkom om mijn 400D te komen testen
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: Raw 30D

      Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
      misschien is de 1dmkII of de mkIII wel dan iets voor jou...

      mijn mkII heeft ook superscherpte op 100% (veel scherper dan de 400D) en op pc scherm zijn de kleuren en dergelijke nagenoeg identiek aan mijn 400D
      (op de cameraschermen niet!)

      ps, in Gent ben je altijd welkom om mijn 400D te komen testen
      Ja, de MKIII Als er iemand wil sponseren ja, . Mocht ik inderdaad ne MKII versie vinden met nie teveel opnames heb ik ook wel interesse anders blijft de 40D binnen het budget . Ik weet, ie gaat weer wa soft zijn . maja, de kleuren zullen
      Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
      http://www.racenews.be

      Comment


      • #4
        Re: Raw 30D

        Oorspronkelijk geplaatst door blazor Bekijk bericht
        Ja, de MKIII Als er iemand wil sponseren ja, . Mocht ik inderdaad ne MKII versie vinden met nie teveel opnames heb ik ook wel interesse anders blijft de 40D binnen het budget . Ik weet, ie gaat weer wa soft zijn . maja, de kleuren zullen
        maar kleuren zijn makkelijker aan te passen dan softheid...
        5DmkIII en wat glas

        Comment


        • #5
          Re: Raw 30D

          Als je enkel een ander toestel koopt voor de kleuren dan vind ik dat wel raar.
          mijn 350d is geprogrammeerd met mijn eigen instellingen. Bovendien werk in in RAW en dus kan je nog bijna alle kanten op bij de bewerking.
          Ik zou eerder een ander toestel kopen voor de snelheid en de max. reeksopnamen.
          canon
          www.Pictostijn.net
          https://www.facebook.com/Pictostijn

          Comment


          • #6
            Re: Raw 30D

            Oorspronkelijk geplaatst door antool Bekijk bericht
            Als je enkel een ander toestel koopt voor de kleuren dan vind ik dat wel raar.
            mijn 350d is geprogrammeerd met mijn eigen instellingen. Bovendien werk in in RAW en dus kan je nog bijna alle kanten op bij de bewerking.
            Ik zou eerder een ander toestel kopen voor de snelheid en de max. reeksopnamen.
            Nog nooit een 1D MKI in uw handjes gehad zeker
            Denk je als ik naar het circuit ga die sluitknop induw en hem aan 8fps laat gaan. No way! 1 max 2 en goeie fotos! Nie dat ge 80% in vuilbak moe gooien. De 1D is prachtig vanwege zijn AF! Maar is ondertussen verouderd en zeker tov van de nieuwe toestellen waarvan de AF ook al goe is . Geloof me, standaard zijn de kleuren uit uwen 350D stukken beter dan de 1D MKI. maar een mens heeft nie altijd de tijd om iedere foto na te bewerken . Dus zoek ik naar een oplossing voor dat probleem. En, er staat net nen 1D MKII te koop. Dus ............
            Last edited by blazor; 4 september 2007, 15:35.
            Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
            http://www.racenews.be

            Comment


            • #7
              Re: Raw 30D

              Oorspronkelijk geplaatst door blazor Bekijk bericht
              De 1D is prachtig vanwege zijn AF!
              en adembenemende scherpte
              5DmkIII en wat glas

              Comment


              • #8
                Re: Raw 30D

                Ik heb de 30D en de 70-200 4L.

                Als je wilt kan ik je wat raw's sturen? Wat voor soort foto's wil je? Ik heb vliegtuigfoto's en dieren die ik eventueel kan sturen.
                Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Raw 30D

                  Ik weet niet als jij vanuit je Raw files naar adobe rgb of srgb gaat, maar een adobe rgb file heeft altijd meer nabewerking nodig omdat de kleuren daar minder gesatureerd zullen zijn dan bij een srgb file.
                  Als ik met mijn 30D in srgb werk heb ik ook heel weinig tot geen nabewerking nodig.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Raw 30D

                    Moet het een 30d zijn?
                    Ik wil anders wel een raw doorsturen van mijn 20d combo 70-200 /2.8 L of 135 /2.0 L. Ik ben van Beernem, niet zo ver af. Je ziet maar.
                    gr
                    Yannick
                    Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning - Rich Cook

                    Comment

                    Working...
                    X