Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kan je ingaan tegen uw natuurlijke aanleg?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kan je ingaan tegen uw natuurlijke aanleg?

    Ik ben van nature een landschapfotograaf. Ik zie de lijnen; ik zie het licht.
    Ik zie graag landschappen en ik doe het graag.
    Ik heb al een aantal mooie resultaten en met meer gerichtheid erop zou ik zeker kunnen groeien.

    Maar bij de zoveelste landschapfoto had ik : been there, done that.
    Ik wou iets anders.

    Studiofotografie vind ik ook mooi.
    Ben ik me op gaan toeleggen.
    Ik heb er evenwel geen natuurlijke aanleg voor. Ik kreeg zowiezo altijd al de bemerking dat ik bijna nooit mensen fotografeerde. Altijd gebouwen en landschappen.

    En het genre valt me helemaal niet makkelijk.
    * Het helpt heel erg als je handig bent omdat je veel tooltjes in elkaar moet knutselen in de studio <-> ik ben niet handig
    * Het is heel belangrijk vlot om te gaan met het model <-> ik ben gene vlotte kèrel
    * Uitleg is heel moeilijk te krijgen; net nog een mailtje gedaan of ik eens een studiosessie kon bijwonen ; 'sorry, een extra fotograaf maakt het model zenuwachtig' (is ook zo)
    * Een landschap biedt zich makkelijk aan; Modellen niet. Beginners laten ze links liggen. Ze zijn ook heel wispelturig. Het zou niet de eerste zijn die 5 minuten voor tijd afbelt.
    * Je hebt voor studio veel ruimte nodig <-> heb ik niet; mag heel mijn living demonteren voor een shoot.

    Punt is : I'm not having fun at all. Guess it shows in the pictures.
    Toch wil ik het onder de knie krijgen.

    Moet ik nu heel mijnen studioboel over de haag smijten of gewoon nog even doorbijten.

    Of kan ik beter de energie investeren in iets waar ik van nature wél aanleg voor heb.

  • #2
    Re: Kan je ingaan tegen uw natuurlijke aanleg?

    DE OPLOSSING VOOR UW PROBLEEM=

    zoek u één modelleke dat wil poseren in:een mooi landschap,een mooi gebouw,enz...
    is uw probleem van onhandigheid in de studio opgelost,je kan er werken met natuurlijk licht,dingen uit de omgeving,enz...
    is mss minder in de winter,maar met wat extra kledij of een open haard ook mogelijk!
    als je één model vind dat meewil,is de boodschap rap doorgegeven tss de modellen onderling!
    er zijn ook veel modellen die liever op den buiten poseren dan in een duffe studio,kwestie dat er voor hun ook veel meer te beleven is buiten dan binnen!
    en leg aub aan de modellen uit dat dit uw eerste keer is in de model-fotografie,en dat het een beetje kan tegenvallen!maar dat ze als je beroemd bent zeker mogen terugkomen voor een portfolio!!!

    succes!
    grts; M

    Comment


    • #3
      Re: Kan je ingaan tegen uw natuurlijke aanleg?

      Vind ik een heel interessante insteek.
      Iemand anders een idee ?

      Comment


      • #4
        Re: Kan je ingaan tegen uw natuurlijke aanleg?

        Ik ken dat...
        De fotograaf in mij trekt zeer graag landschappen.
        Maar ook doe ik graag aan modellenwerk.

        Het ideale voor mij is de 2 samen te gooien...
        Een landschap met daarin een model, uitgelicht met studioflitsers ( ben ik zot van ).

        Ook ken ik dat verhaal over de startende modelfotograaf zonder model
        Als je start kan je nog niks deftig laten zien aan de modellen en zonder iets deftig te laten zien krijg je geen modellen ...

        ofwel schuim je hopeloos alle modellensites af en zoek je ook een startend model . Dan sta je samen te klungelen ( jij met uw instellingen compositie's en uw zenuwen, zij met haar poses en ook haar zenuwen )....

        ofwel betaal je een ervaren model die het voor uw euries doet

        ofwel kijk je uit naar een fotoclub die bijna enkel modellen/studio werk doet en startende fotografen helpt, regelmatig sd's inricht, studiowork-shops geeft en uw foto's bespreekt ( hint: www.digifotomaarkedal.be )

        ofwel oefen je op uw vrouwke, dochter, neef, nicht, broer, bomma tot wanneer je foto's hebt waar je modellen mee kan vangen...
        Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

        Comment


        • #5
          Re: Kan je ingaan tegen uw natuurlijke aanleg?

          Zoals Lieven zegt : je zoekt een fotoclub die hier bedreven in is en je zorgt dat je als de bliksem lid wordt en je begint mee te shooten.

          Been there, doing that ...

          Mvg,
          TravelToy
          www.christian-bailleul.be | Blog

          Comment


          • #6
            Re: Kan je ingaan tegen uw natuurlijke aanleg?

            Misschien nog 1 keer een poging doen met een workshop studiofotografie of eens aan 1 van de studioprofs hier vragen of je eens een aantal keer mee mag lopen tijdens shoots? Beleef je er dan nog steeds geen plezier aan dan zou ik het even laten rusten. Ik denk persoonlijk dat het vooral de frustratie is die je parten speelt. Je bent inmiddels waarschijnlijk behoorlijk bedreven in het fotograferen van landschappen, nu probeer je wat nieuws en merk je dat je daarin beginner bent. Dat ben je niet gewent

            Comment


            • #7
              Re: Kan je ingaan tegen uw natuurlijke aanleg?

              Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
              Ik ken dat...
              De fotograaf in mij trekt zeer graag landschappen.
              Maar ook doe ik graag aan modellenwerk.

              Het ideale voor mij is de 2 samen te gooien...
              Een landschap met daarin een model, uitgelicht met studioflitsers ( ben ik zot van ).

              Ook ken ik dat verhaal over de startende modelfotograaf zonder model
              Als je start kan je nog niks deftig laten zien aan de modellen en zonder iets deftig te laten zien krijg je geen modellen ...

              ofwel schuim je hopeloos alle modellensites af en zoek je ook een startend model . Dan sta je samen te klungelen ( jij met uw instellingen compositie's en uw zenuwen, zij met haar poses en ook haar zenuwen )....

              ofwel betaal je een ervaren model die het voor uw euries doet

              ofwel kijk je uit naar een fotoclub die bijna enkel modellen/studio werk doet en startende fotografen helpt, regelmatig sd's inricht, studiowork-shops geeft en uw foto's bespreekt ( hint: www.digifotomaarkedal.be )

              ofwel oefen je op uw vrouwke, dochter, neef, nicht, broer, bomma tot wanneer je foto's hebt waar je modellen mee kan vangen...
              Ik zie dat je mijn situatie goed begrijpt. Heb uw hint begrepen .

              Comment


              • #8
                Re: Kan je ingaan tegen uw natuurlijke aanleg?

                volg gewoon je gevoel ... vraag een vriendin, buurmeisje ... eender wie ... en ga ergens op een rustig plaatske ... doe iets met de situatie & het licht van het moment ... niet teveel nadenken ... géén 'zoeken' naar poses ... gewoon ... beetje babbelen en ondertussen door je lens kijken naar de persoon ... kzou beginnen met portretjes ... kvind dat zelf het fijnste omdat ik zo het gevoel heb dat er een echte communicatie ontstaat ... pas later ga ik verder weg ... maar een full body fotograferen vind ik heel erg moeilijk ...
                beweeg rond je model ... op hoeveel manieren kan je naar iemand kijken ... niet teveel met instellingen bezig zijn ... kwerk meestal voorkeur diafragma ... de mood & de ideeën komen dan wel vanzelf ... gewoon doen doen doen !!!
                misschien ontdek je gaandeweg dat dit je wél ligt ... en die studiotoestanden dat kan dan nog altijd ... JUST DO WHAT MAKES YOU BETTER ... geef jezelf een kans zonder al die vooroordelen ... en vraag je af ... van wie moet ik dit doen ... wil ik mezelf iets bewijzen ... if you don't find the fun ... don't torture yourself ... je bent bezig met mensen ... dat moet gewoon goed voelen ... je weet als het goed als daar zo een magisch moment is (dees kan ik niet echt uitleggen) ... dan komen de goeie foto's vanzelf ...

                [end of blablamodus] ... kan er wel efkes over zeveren hé ... tja ... als je iets graag doet
                Scotty... beam me up !!!

                Comment


                • #9
                  Re: Kan je ingaan tegen uw natuurlijke aanleg?

                  Oorspronkelijk geplaatst door lana Bekijk bericht
                  als je iets graag doet
                  Ik hoor het.
                  Thx for the tips. I'll keep them in mind.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kan je ingaan tegen uw natuurlijke aanleg?

                    Iets anders. Leer landschappen fotograferen met de TC. Veel werk maar zoooo belonend.

                    -M-
                    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kan je ingaan tegen uw natuurlijke aanleg?

                      Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
                      Het ideale voor mij is de 2 samen te gooien...
                      Een landschap met daarin een model, uitgelicht met studioflitsers ( ben ik zot van ).
                      Vind ik ook heel mooi.
                      Vooral het "nimf aan het meer" concept dan.

                      Sleuren jullie dan eigen stroomgenerator en heel de santeboetiek mee?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kan je ingaan tegen uw natuurlijke aanleg?

                        ne "santeboetiek" ken ik niet, maar een stroomgenerator wordt inderdaad al eens meegenomen

                        Zoals hier

                        Mvg,
                        TravelToy.
                        Last edited by TravelToy; 5 september 2007, 12:26.
                        www.christian-bailleul.be | Blog

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kan je ingaan tegen uw natuurlijke aanleg?

                          Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht
                          ne "santeboetiek" ken ik niet, maar een stroomgenerator wordt inderdaad al eens meegenomen

                          Zoals hier

                          Mvg,
                          TravelToy.
                          T'is percies ene die het verkeer aan 'tregelen is
                          Nog een sance da je zijn gezicht niet ziet
                          Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kan je ingaan tegen uw natuurlijke aanleg?

                            Eén plaats om het allemaal te leren! ==> http://www.digifotomaarkedal.be
                            www.stevenlangeraert.com

                            Comment

                            Working...
                            X