Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Casio bridge camera...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe Casio bridge camera...

    Met een rare functie actionshooting.
    Misschien wel leuk voor mensen die niet het geld aan een DSLR willen uitgeven voor wat actiefoto's. Maar een DSLR is er over het algemeen maar 3frames/sec...

    link

    your opinion?
    SHARPimages.be

  • #2
    Re: Nieuwe Casio bridge camera...

    Oorspronkelijk geplaatst door FrederikV Bekijk bericht
    Met een rare functie actionshooting.
    Misschien wel leuk voor mensen die niet het geld aan een DSLR willen uitgeven voor wat actiefoto's. Maar een DSLR is er over het algemeen maar 3frames/sec...

    link

    your opinion?


    Het is duidelijk dat er ons nog veel lekkers te wachten staat.Nu liggen we in katzwijm voor de nieuwe Nikon D3,maar ook dat gaat een hopeloos aftandse camera zijn binnen 5 jaar.60 tot 300 frames per seconde,de kloof tussen stilstaand en bewegend beeld wordt meer dan gedicht.Die prachtige opnames die je soms op National Geographic e.a. ziet,een vertraagde opname bv. een wegvliegende libel ,een openspringende zaaddoos,een kikker die met razndsnel uitklappende kleeftong een prooi vangt of een neervallende uit elkaar spattende druppel enz.Dat gaat binnen enkele jaren voor de gewone consument mogelijk worden om daar hoogkwalitatieve beelden van te maken.Tenslotte bestaat digitale fotografie nog maar een kleine 10 jaar,het staat nog altijd in zijn kinderschoenen.Dat is tegelijk het fascinerende en het vervelende:de technologische ontwikkelingen op zich zijn fantastisch en wil ik voor geen geld missen.Maar de rust van het analoge tijdperk is wel weg:terwijl ik mij in alle ernst zit af te vragen of ik misschien een D300 zou kopen,weet ik nu al dat de opvolger binnen enkele luttele jaren alweer de bakens serieus gaat verleggen,en 2000€ aan een camera om de 2jaar besteden,ik weet het niet



    Walter
    D850

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe Casio bridge camera...

      Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
      Het is duidelijk dat er ons nog veel lekkers te wachten staat.Nu liggen we in katzwijm voor de nieuwe Nikon D3,maar ook dat gaat een hopeloos aftandse camera zijn binnen 5 jaar.60 tot 300 frames per seconde,de kloof tussen stilstaand en bewegend beeld wordt meer dan gedicht.Die prachtige opnames die je soms op National Geographic e.a. ziet,een vertraagde opname bv. een wegvliegende libel ,een openspringende zaaddoos,een kikker die met razndsnel uitklappende kleeftong een prooi vangt of een neervallende uit elkaar spattende druppel enz.Dat gaat binnen enkele jaren voor de gewone consument mogelijk worden om daar hoogkwalitatieve beelden van te maken.Tenslotte bestaat digitale fotografie nog maar een kleine 10 jaar,het staat nog altijd in zijn kinderschoenen.Dat is tegelijk het fascinerende en het vervelende:de technologische ontwikkelingen op zich zijn fantastisch en wil ik voor geen geld missen.Maar de rust van het analoge tijdperk is wel weg:terwijl ik mij in alle ernst zit af te vragen of ik misschien een D300 zou kopen,weet ik nu al dat de opvolger binnen enkele luttele jaren alweer de bakens serieus gaat verleggen,en 2000€ aan een camera om de 2jaar besteden,ik weet het niet



      Walter

      laat mij u even uit de droom helpen .. die formidabele opnames in National Geographic zijn genomen met een speciale cam aan 2000 frames/sec ...

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe Casio bridge camera...

        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
        laat mij u even uit de droom helpen .. die formidabele opnames in National Geographic zijn genomen met een speciale cam aan 2000 frames/sec ...
        IK geef allebei gelijk. Deze camera zal moeilijkheden hebben om de IQ en de AF mogelijkheden van een DSLR te evenaren, maar anderzijds toont het aan hoe snel de technische evolutie nog altijd gaat, en dat maakt me ook een beetje attent op het feit dat surfen op top van de allernieuwste technologiegolf altijd bakken geld kost

        MVG,

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe Casio bridge camera...

          Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
          laat mij u even uit de droom helpen .. die formidabele opnames in National Geographic zijn genomen met een speciale cam aan 2000 frames/sec ...
          En dan voeg ik daar graag aan toe dat zo'n formidabele cam alleen lang niet genoeg is om tot die opnamen te komen. Er zal wel een heus team van experts en heel wat werkuren achter zo'n opname steken. (Aan die voorbeeldfilmpjes zal trouwens ook wel hard gewerkt zijn hoor)

          Dat terzijde is het een hele leuke gimmick natuurlijk, die voor heel wat gebruikers leuke beelden zal opleveren. En het is natuurlijk een vooruitgang te noemen dat zoiets voor het grote publiek beschikbaar is.
          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe Casio bridge camera...

            Ik vraag me af hoe ze als die data gaan opslaan, en hoeveel beelden die camera achtereen gaat kunnen trekken, want 6Mp @ 60 beelden/s da's toch zeker tussen de 100 en 200 mb/s
            Ofwel moet die een zeer groot en snel intern geheugen hebben, ofwel een heel nieuwe technolgie, want ik dacht dat de snelste kaartjes 50 mb/s haalden of zoiets?

            Lijkt me toch een interessante camera, ik gebruik nu soms ook de 'highspeed' opnamemogelijkheid van mijn ixusje, maar dat gaat dan om een resolutie van 320x240... en daar hebt ge ook al minstens een ultra II kaartje voor nodig
            Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe Casio bridge camera...

              ..begin maar al te sparen voor 600 extra harde schijven...

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe Casio bridge camera...

                Is dit toestel al te koop (in België of online)? Zoja, waar, want ik vind 'm niet direct...

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe Casio bridge camera...

                  100 beelden per seconde,

                  Met de data zullen ze er vast wel komen, een terrabyte geheugenkaartje met 500mb/s oid.

                  Maar dan 3x 3 seconde je knopje ingedrukt houden en er thuis achterkomen dat je dan 900 foto's moet gaan uitzoeken en bewerken.

                  Nee niet voor mij weggelegd

                  Greetz rich
                  D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

                  Comment

                  Working...
                  X