Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 80-200mm f2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 80-200mm f2.8

    .....
    Last edited by starengine; 31 oktober 2007, 19:30.

  • #2
    Re: Nikon 80-200mm f2.8

    Mss even vermelden welke versie..ED , AF S ? VR ?

    tis allemaal n wereld van verschil

    Comment


    • #3
      Re: Nikon 80-200mm f2.8

      Oorspronkelijk geplaatst door frednick Bekijk bericht
      Mss even vermelden welke versie..ED , AF S ? VR ?

      tis allemaal n wereld van verschil
      Bestaat er een schuifzoom met vr ?
      Misschien kan je ze rangschikken volgens kwaliteit ? (en nieuwprijs)

      Comment


      • #4
        Re: Nikon 80-200mm f2.8

        Oorspronkelijk geplaatst door starengine Bekijk bericht
        Hoi,

        Is deze lens qua kwaliteit vergelijkbaar met de 70-200mm? (beeld-en bouwkwaliteit?)
        En hoe zit het met een schuifzoom tov een draaizoom? Voor-en nadelen hiervan?
        Kan ik deze lens gebruiken op m'n D200?
        Wat mag zo'n lens 2e hands nog kosten?

        Ik weet het, een heleboel vragen, maar wil toch enige zekerheid alvorens eentje aan te schaffen.

        mvg
        Koen
        Het zou gaan over de Nikon 80-200mm f2.8 ED versie

        mvg

        Comment


        • #5
          Re: Nikon 80-200mm f2.8

          Hoi ,

          De AF-S 80-200 f2.8 ED is vergelijkbaar met de AF-S 70-200 f2.8 VR.
          Ik heb zelf de AF-D 80-200 f2.8 ED schuifzoom gehad. Prachtlens maar de AF is trager dan de AF-S versies.
          Wat ik begrepen heb zouden er 3 types in de 80-200 f 2.8 zijn
          AF-D 80-200 ED f2.8 Schuifzoom
          AF-D 80-200 ED f2.8 draaizoom
          AF-S 80-200 ED f2.8 draaizoom -> vergelijkbaar met de 70-200

          Grtz

          Bryan
          Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

          Comment


          • #6
            Re: Nikon 80-200mm f2.8

            Oorspronkelijk geplaatst door B-man Bekijk bericht
            AF-D 80-200 ED f2.8 draaizoom
            Ik zelf heb bovenstaande, schitterende lens, en als ik aan sportfotografie doe heeft ze me nog geen enkele keer in de steek gelaten, altijd ferm scherpe foto's, de AF is wat mij betreft snel genoeg. Ik gebruik deze lens op een D80 dus jouw D200 heeft daarenboven nog eens een steviger motortje..

            2ehandsprijs zal tussen de 700 en 800 euro zijn denk ik, even rondkijken en afwachten.

            Wat je ook altijd kan doen is bij fotokonijnenberg eens lens gaan huren voor een dag, dan weet je meteen wat je er van mag verwachten .

            Met deze lens doe je geen kwaad. De schuifzoom zou ik niet kopen, de draaizoom is volgens mij beter en steviger, en in de schuifzoom kan wel eens rommel 'schuiven'. Vraag is of je een duurdere nodig hebt dan de AFD ? Heb je VR nodig ? Heb je de AF-S nodig ?

            Comment


            • #7
              Re: Nikon 80-200mm f2.8

              Ik heb de schuifzoom gehad op een D200... tweedehands prijs ca. 400-450€
              heel degelijke en solide lens. Heel scherp ook met 1.4 TC. Schuifzoom vond ik heel prettig werken. Enig nadeel, heeft relatief trage AF, denk dat dat voor de draai zoom gelijk is. En heeft geen tripod colar, dus je hebt een stevig statief en kop nodig.

              vandaag heb ik de 70-200mm VR die sneller is, VR heeft wat soms toch wel prettig werkt, maar vooral ook een stuk langer... Je kan met beide lenzen goede foto's maken ;-)
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment

              Working...
              X