Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 70-300mm F4.0-5.6 DG Macro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 70-300mm F4.0-5.6 DG Macro

    Weet iemand of deze lens iets waard is ? En kan je er wel degelijk goede macro's + landschappen mee doen ?
    Beschrijving zie http://www.sigma-benelux.nl/products...uct.php?pid=33

    Je kan deze lens voor Nikon kopen voor +-220 euro en voor Canon voor +-150 euro (waarom dit verschil is mijn eerste vraag).

    Bij de aanbiedingen op het forum staat deze lens te koop voor 100 euro...
    Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
    Mijn fotoalbums

  • #2
    Re: Sigma 70-300mm F4.0-5.6 DG Macro

    Let wel er zijn 2 verschillende 70-300mm lensen van Sigma de gewone en de APO de Apo kost nieuw zo rond de 220€ de ander is goedkoper.
    Sony A-100, Sigma 10-20mm, 18-70mm kitlens, Sigma 70-300mm apo dg macro Sigma 105mm macro, Metz AF-1 D flitser

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 70-300mm F4.0-5.6 DG Macro

      Er is wel een gouden regel!
      Nooit meer dan factor 3 gaan.
      dus:
      18-50mm = ok
      24-70mm = ok
      70-210mm = ok (niet toevallig de standaard all round tele-zoom)

      2,5 is nog beter, hoger dan 3 heeft steeds negatieve eigenschappen. (Compromis)
      Maja, sleuren en wisselen is ook niet leuk, I know ...maar toch!!!!

      suc6
      agzz
      I Love Leica

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 70-300mm F4.0-5.6 DG Macro

        Als je nog geen top lenzen hebt levert deze lens een aanvaardbare kwaliteit. (de sigma is ongeveer de beste in dit bereik en prijs klasse).
        De macro functie is leuk, maar gebruik ik zelf niet zoveel. Je kan met deze lens landschappen fotograferen, maar daarvoor neem je toch beter een breedhoek lens.

        Ik heb de APO maar nog niet DG versie. Maar of dit echt allemaal veel verschil geeft? Ik denk het niet... Dus of die 80 euro extra echt een meerwaarde geeft?...

        Ik zie dat je een D40 gebruikt en ik denk dat je met deze lens dan manueel zal moeten scherpstellen.
        ... see the ART not the TOOL ...

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 70-300mm F4.0-5.6 DG Macro

          Ik heb momenteel alleen een 18-135mm van Nikon maar wil in de toekomst zeker een 70-300 bijkopen. Als je hiervoor bij Nikon gaat betaal je zeker 500 euro. Nu zie ik deze Sigma + macrofunctie voor zo weinig geld dus stelde ik me de vraag of deze lens wel goed zou zijn.
          Ik heb een D40X. Waarom zal ik manueel moeten scherpstellen ?

          Oorspronkelijk geplaatst door inv Bekijk bericht
          Als je nog geen top lenzen hebt levert deze lens een aanvaardbare kwaliteit. (de sigma is ongeveer de beste in dit bereik en prijs klasse).
          De macro functie is leuk, maar gebruik ik zelf niet zoveel. Je kan met deze lens landschappen fotograferen, maar daarvoor neem je toch beter een breedhoek lens.

          Ik heb de APO maar nog niet DG versie. Maar of dit echt allemaal veel verschil geeft? Ik denk het niet... Dus of die 80 euro extra echt een meerwaarde geeft?...

          Ik zie dat je een D40 gebruikt en ik denk dat je met deze lens dan manueel zal moeten scherpstellen.
          Last edited by timdelma; 2 september 2007, 13:45. Reden: typo
          Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
          Mijn fotoalbums

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 70-300mm F4.0-5.6 DG Macro

            En wat is het verschil tussen beide ?
            Ik heb even op de site gekeken maar vind direct niets terug...

            Oorspronkelijk geplaatst door leen Bekijk bericht
            Let wel er zijn 2 verschillende 70-300mm lensen van Sigma de gewone en de APO de Apo kost nieuw zo rond de 220€ de ander is goedkoper.
            Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
            Mijn fotoalbums

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 70-300mm F4.0-5.6 DG Macro

              Oorspronkelijk geplaatst door timdelma Bekijk bericht
              En wat is het verschil tussen beide ?
              Ik heb even op de site gekeken maar vind direct niets terug...
              Apochromatische lenselementen zorgen voor een vermindering van chromatische aberraties (die blauw-gele of cyaan-rode randen op foto's).

              De Apo versie zal dus minder last hebben van dit fenomeen.
              www.flickr.com/nertog/sets

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 70-300mm F4.0-5.6 DG Macro

                Ok, bedankt !

                Oorspronkelijk geplaatst door nertog Bekijk bericht
                Apochromatische lenselementen zorgen voor een vermindering van chromatische aberraties (die blauw-gele of cyaan-rode randen op foto's).

                De Apo versie zal dus minder last hebben van dit fenomeen.
                Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
                Mijn fotoalbums

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 70-300mm F4.0-5.6 DG Macro

                  Oorspronkelijk geplaatst door timdelma Bekijk bericht
                  Ik heb een D40X. Waarom zal ik manueel moeten scherpstellen ?
                  Omdat de D40 en de D40X geen ingebouwde scherpstelmotor hebben. Enkel met Nikonlenzen met AF-S aanduiding en met Sigmalenzen met HSM aanduiding zal je toestel kunnen autofocussen.
                  Nikon D80 en toebehoren.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 70-300mm F4.0-5.6 DG Macro

                    En ondertussen gekocht?

                    Ik heb dezelfde op het oog.
                    De Sigma 70-300 F4-5.6 Apo DG macro Can

                    Voor wat APO staat, werd hierboven al uitgelegd.
                    Voor wat staat DG ?
                    Ik zou deze gebruiken op eos 400 voor zowel, portret, bloem/tuin en vooral circuit.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 70-300mm F4.0-5.6 DG Macro

                      Oorspronkelijk geplaatst door Lorie Bekijk bericht
                      En ondertussen gekocht?

                      Ik heb dezelfde op het oog.
                      De Sigma 70-300 F4-5.6 Apo DG macro Can

                      Voor wat APO staat, werd hierboven al uitgelegd.
                      Voor wat staat DG ?
                      Ik zou deze gebruiken op eos 400 voor zowel, portret, bloem/tuin en vooral circuit.
                      Ik dacht dat Dg staat voor digitaal.

                      mvg
                      Canon EOS 600D , Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM , Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD ASP , flits Sigma EF-610 DG ST Canon

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma 70-300mm F4.0-5.6 DG Macro

                        Ja, eigenlijk zou da kunnen, nooit zover gedacht

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma 70-300mm F4.0-5.6 DG Macro

                          Op de site van Sigma kun je terugvinden wat de verschillende aanduidingen precies betekenen.

                          http://www.sigma-benelux.nl/products...ups/tech.php#9

                          Mvg

                          Willem
                          Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sigma 70-300mm F4.0-5.6 DG Macro

                            Thx voor de link!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sigma 70-300mm F4.0-5.6 DG Macro

                              Hey, nee nog niet gekocht. Ik twijfel nog een beetje wat ik nu ga doen in fotografie: eerst landschap en close-ups uitproberen tot ik dit onder de knie heb of naar macrofotografie gaan...
                              Vorige week op vakantie heb ik een bijna macro (+- 1:3 denk ik) genomen met mijn 18-135mm. Had ik toen maar een extender of tussenring... Je kan de foto vinden op http://users.telenet.be/timdelma/fotos/Libelle.jpg
                              Ik weet het, nog veel werk aan, maar deze vorm van fotografie is zo boeiend... Maar ik denk wel dat je dan naar een goede extra macrolens met vast brandpunt moet gaan, bvb. de Sigma 105mm macro of 150mm macro En dan nog eens een extender of tussenring..... ik zal blijven dromen zeker

                              Oorspronkelijk geplaatst door Lorie Bekijk bericht
                              En ondertussen gekocht?

                              Ik heb dezelfde op het oog.
                              De Sigma 70-300 F4-5.6 Apo DG macro Can

                              Voor wat APO staat, werd hierboven al uitgelegd.
                              Voor wat staat DG ?
                              Ik zou deze gebruiken op eos 400 voor zowel, portret, bloem/tuin en vooral circuit.
                              Last edited by timdelma; 10 september 2007, 19:17. Reden: typo
                              Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
                              Mijn fotoalbums

                              Comment

                              Working...
                              X