Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe lens .... HELP ....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe lens .... HELP ....

    Hallo iedereen,

    Na een zeer geslaagd weekendje foto's trekken in Duitsland heb ik beslist me dus een camera aan te schaffen!
    Na wat zoeken vond ik een fonkelnieuwe canon eos 350d! Ik weet het, niet het nieuwste van het nieuwste maar ik ben dan ook bescheiden begonnen!

    Nu ben ik op zoek naar een degelijke lens om voornamelijk sportfoto's mee te schieten! (Rally, Circuitraces, jumping, ....)
    Als leek heb ik dan ook zowat alles gelezen wat de kenners hier neergetypt hebben, maar ik heb eerlijk gezegd totaal geen idee over wat jullie het hebben als jullie spreken over, 1:4, 5:6 opening en noem maar op ....

    Van een vriend heb ik een Tamron 70-300 mm lens geleend, maar ik vind de resultaten hiervan wat tegenvallen. Vooral de autofocus vind ik onzinnig traag! Grote voordeel is dan wel dat je hem voor 135 euries op je camera schroeft!

    Een beetje rondneuzen op de 2de handsmarkt heeft me dan bij een canon 75-300 mm lens gebracht die voor slechts 175 euries op mijn camera staat ....

    Wat moet ik doen volgens de "die hards" hier ...

    Mijn excuses voor de waarschijnlijk oliedomme vragen die ik hier stel ....


    Groetjes,
    Tom
    Canon EOS 350 D, 15-55 kitlens, Canon EF 70-200 L, Speedlite 430EX

  • #2
    Re: Nieuwe lens .... HELP ....

    hey tom,

    een goeie prijs/kwaliteit lens is de sigma 70-300 met APO glas, welke iets rond de 200/250 euro op de markt word verkocht.
    dit is een erg fijne lens voor weinig geld en erg gewild bij de mensen die toch wat naar budget kijken.

    gezien je toch veel sport fotografeerd ga ik je moeten teleurstellen en zeggen dat zelfs die sigma veel te traag is voor snel en correct te focus'en.
    enerzijds te wijden aan het beperkte licht wat erdoorkomt, anderszijds door een normale motor die erinzit.
    de Canon 70-200L series en de Sigma 70-200EX zijn beide uitgerust met hoge snelheid scherpstelmotoren en zijn uitermate geschikt voor sport fotografie.
    prijs daarintegen is navenent met de goedkoopste iets rond de 600euro.
    ga nu niet direct denken van "goh wat een geld".. zoek eens iemand die een van die lenzen heeft en je zal zelf zien dat die lenzen zeker hun geld waard zijn.

    groeten,
    Bart
    Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe lens .... HELP ....

      Hallo Dirtdevil,
      Als
      PHP-code:
      "1:4, 5:6 opening en noem maar op..." 
      u nog maar weinig zeggen zal fotograferen met een DSLR niet meevallen.
      Ik zou u dan ook willen aanraden om eens de rubriek "Lenzen " te lezen op volgende site.

      Je zult er een tijdje zoet mee zijn maar, maar het geeft je de basiskennis die nodig is om met een DSRL aan de slag te kunnen.
      Opmerkingen zijn steeds welkom.
      Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe lens .... HELP ....

        Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
        Hallo Dirtdevil,
        Als
        PHP-code:
        "1:4, 5:6 opening en noem maar op..." 
        u nog maar weinig zeggen zal fotograferen met een DSLR niet meevallen.
        Ik zou u dan ook willen aanraden om eens de rubriek "Lenzen " te lezen op volgende site.

        Je zult er een tijdje zoet mee zijn maar, maar het geeft je de basiskennis die nodig is om met een DSRL aan de slag te kunnen.
        Opmerkingen zijn steeds welkom.
        Beste,

        Het fotograferen op zich valt best wel mee, het is gewoon de technische bagage omtrent het materiaal die ontbreekt!
        Men moet ergens beginnen he, dus laat ik me liever informeren door ervaringsdeskundigen dan door verkopers die er voor staan hun product de hemel in te prijzen!
        Het is me ondertussen wel duidelijk geworden dat ik van prijs niet echt een issue moet maken gezien de doeleinden die ik voor ogen heb!

        Suggesties altijd welkom!

        @ Bart:
        Ik heb mij inderdaad laten informeren over deze lenzen, maar is het zoombereik niet wat te klein?
        Misschien naar een 75-300 gaan of zelfs een 100-400 mm?

        Thanx guys,

        Tom
        Canon EOS 350 D, 15-55 kitlens, Canon EF 70-200 L, Speedlite 430EX

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe lens .... HELP ....

          Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
          Hallo Dirtdevil,
          Als
          PHP-code:
          "1:4, 5:6 opening en noem maar op..." 
          u nog maar weinig zeggen zal fotograferen met een DSLR niet meevallen.
          maar wel te doen hoor!
          ik ben ook met dslr begonnen zonder ook maar iets te weten van diafragma,brandpuntsafstand en dergelijke
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe lens .... HELP ....

            Ik heb zelf de sigma 70-300 met APO glas en de canon 70-200 L F2.8
            De sigma lens is een best scherpe lens vind ik, alleen wel een trage koffiemolen. Verder niet echt licht sterk. Dus je kan je sluitertijd niet al te hoor zetten. Maar best een leuke lens om het gebeuren te ervaren en te leren. Alleen als je eenmaal de 70-200 L F2.8 hebt, dan weet je wat kwaliteit is. Een wereld van verschil, ook qua prijs uiteraard. De F4.0 is ook een optie, scheelt bijna de helf......
            Je hebt wat minder tele alleen dan de Sigma, dat is het nadeel.

            Maar goed, al met al kun je best de sigma lens gebruiken voor buiten hoor. De autofocus is idd niet de snelste en je zal idd soms de juiste plaatjes net niet scherp hebben omdat de autofocus je laat zitten. Maar ja, daar is het prijsje ook naar. Al met al zal je als je de tijd neemt, ook best zat goede kiekjes maken omdat de autofocus dan wel mee werkt
            Een foto blijft een invulling van de fotograaf.......

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe lens .... HELP ....

              Amai, nie simpel allemaal!

              Eigenlijk kan ik besluiten dat de beste koop een canon L lens is 70 - 200! Kwalitatief gezien dan! Budgetair is dat weer een ander paar mouwen dan!

              Misschien best eerst eens kijken hoe het allemaal gaat bevallen, dus denk ik dat het onderderstaande lens gaat worden! Niet gek voor zijn geld schat ik!

              Canon EF 75-300mm F 4.0-5.6 III USM ø 58

              Voor 253.19 euries schroef ik hem op mijn camera?

              Wat denken jullie? Top of flop?

              Thanx
              Canon EOS 350 D, 15-55 kitlens, Canon EF 70-200 L, Speedlite 430EX

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe lens .... HELP ....

                dan denk ik persoonlijk dat je beter af bent met de sigma 70-300...
                deze wordt algemeen wel als beter dan de canon variant beschouwd, zelf heb ik er geen ervaring mee
                5DmkIII en wat glas

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe lens .... HELP ....

                  Oorspronkelijk geplaatst door Dirtdevil Bekijk bericht
                  Amai, nie simpel allemaal!

                  Eigenlijk kan ik besluiten dat de beste koop een canon L lens is 70 - 200! Kwalitatief gezien dan! Budgetair is dat weer een ander paar mouwen dan!

                  Misschien best eerst eens kijken hoe het allemaal gaat bevallen, dus denk ik dat het onderderstaande lens gaat worden! Niet gek voor zijn geld schat ik!

                  Canon EF 75-300mm F 4.0-5.6 III USM ø 58

                  Voor 253.19 euries schroef ik hem op mijn camera?

                  Wat denken jullie? Top of flop?

                  Thanx

                  Je gaat lichsterkte missen hé 5.6 of volle opening is te weinig voor moeilijke omstandigheden, je zie het reeds zelf de 70-200 f2.8 l USM is de lens om te hebben.

                  MVg, Jeff
                  Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe lens .... HELP ....

                    Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                    Je gaat lichsterkte missen hé 5.6 of volle opening is te weinig voor moeilijke omstandigheden, je zie het reeds zelf de 70-200 f2.8 l USM is de lens om te hebben.

                    MVg, Jeff
                    Komt gij dat eens aan mijn vriendin uitleggen dan?
                    Ben eigenlijk van plan mij deze aan te schaffen, maar ik vrees dat (omdat ik nog beginnend ben) ik een mooie haarscherpe reeks van mijn valiezen kan maken dan!

                    Greetz
                    Canon EOS 350 D, 15-55 kitlens, Canon EF 70-200 L, Speedlite 430EX

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe lens .... HELP ....

                      Deze lens (EF75-300) is stevig gebouwd (ik heb ze al 10 jaar), en al bij al niet zo slecht voor zijn geld, maar een echte consumer lens, en einde leven
                      Ik zou ze enkel 2dehands kopen, maar kies dan beter de Sigma APO versie (zoals hier al gezegd)

                      Als je toch nieuw wil kijk eens naar de pas geintroduceerde 55-250 F:4-5.6 IS van Canon, de nieuwe consumer lens, waarschijnlijk betere optiek dan de 75-300 + beeldstabilisatie, tegenover wschl meer plastiek (kost kleine 300 EUR, geen verdere informatie)

                      Met teles weet je waar je begint maar niet waar je eindigt
                      Daarom is een low-cost experiment nog niet zo slecht

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe lens .... HELP ....

                        Ik volg vol interesse dit topic gezien ik ook op zoek ben naar een andere lens voor mijn 350d.
                        Een BD-lid wil z'n lens aan mij verkopen.
                        Lijkt jullie dit een goeie koop te zijn? Tamron AF 28-300 UZ XR F3.5-6.3 LD AS IF.
                        Alvast bedankt voor het advies
                        2x Nikon Z6II - D750 + gamma aan lenzen :)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe lens .... HELP ....

                          Awel, ik heb nu op dit moment ook zo'n Tamron lens op mijn camera staan, en ik vind ze ronduit traag!
                          Het zal natuurlijk allemaal afhangen waarvoor je ze gaat gebruiken, maar in mijn geval (sportfotografie) schiet ze tekort!
                          De kwaliteit valt niet echt tegen, maar het is enkel de autofocus die mij stoort!
                          Nu, als je dan nuchter bent en je kijkt naar de prijsverschillen tussen de lenzen, dan weet je natuurlijk wel dat je voor die prijs geen topmateriaal kan verwachten .....

                          greetz
                          Canon EOS 350 D, 15-55 kitlens, Canon EF 70-200 L, Speedlite 430EX

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe lens .... HELP ....

                            Ja, dat begrijp ik wel. Maar ik hoef geen dure lens. Ik ben pas nieuw in de wondere wereld van de fotografie, dus ik wil nu vooral veel leren en experimenteren.
                            Koop ik dan beter een nieuwe Tamron 55-200mm?
                            Dit is zowat hetgeen ik heb kunnen concluderen ...
                            Ik denk hieruit mijn keuze te zullen maken. Wat denkt u?
                            NIEUW!:
                            Sigma 70-300mm F4.0-5.6 DG Macro Can - 145€
                            Sigma 55-200mm F4-5.6 DC Dig Canon AF - 155€
                            Tamron 55-200mm f 4-5,6 Di II Mac. Canon - 115€
                            Tamron 70-300mm f 4-5,6 1:2 LD DI Canon - 135€
                            TWEEDEHANDS:
                            Tamron AF 28-200 3.8-5.6 Macro canon (NL) - 99€
                            Sigma 55-200mm F 4.0-5.6 DC Canon België - 125€
                            2x Nikon Z6II - D750 + gamma aan lenzen :)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe lens .... HELP ....

                              Oorspronkelijk geplaatst door diNnE Bekijk bericht
                              Ik volg vol interesse dit topic gezien ik ook op zoek ben naar een andere lens voor mijn 350d.
                              Een BD-lid wil z'n lens aan mij verkopen.
                              Lijkt jullie dit een goeie koop te zijn? Tamron AF 28-300 UZ XR F3.5-6.3 LD AS IF.
                              Alvast bedankt voor het advies

                              Blijf ver van de superzooms, gelijk van welk merk!

                              3X zoom maximaal voor kwaliteit
                              F2.8 voor de lichtsterkte

                              MVG, Jeff
                              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                              Comment

                              Working...
                              X