Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke nikon?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke nikon?

    Hallo,

    Ik twijfel tussen de aankoop van een D80, D70s en D50. Ik ben maar een beginneling en heb in de D80 een prachtig toestel gezien maar ook een zeer duur toestel voor mijn studentenloontje. Daarom lijkt een tweedehands D70s of D50 een heel pak beter voor mijn bankrekening. Zou het een fout zijn om terug te gaan naar deze "oudere" toestellen? Ik vrees ervoor dat ik investeer in een D80 en hem dan niet zoveel ga gebruiken als het eigelijk zou moeten. Wat zouden jullie aanraden?

    Dank bij voorbaat,

    Yannick

  • #2
    Re: Welke nikon?

    alles hangt af van wat je met je toestel wil doen. Als het budget vrij beperkt is zou ik opteren voor nieuwe d40 6mp met volle garantie. Perfect toestel voor meeste toepassingen en laatste technologie (hoe recenter hoe beter dus d40 > d50 > d70s. Alle nieuwe lenzen zijn toch afs dus gebrek aan motor is geen punt.

    Combineer deze met kitlens en 55-200 afs vr en je bent vertrokken

    Groeten
    We all go a little mad sometimes. Haven't you?
    Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

    Comment


    • #3
      Re: Welke nikon?

      Oorspronkelijk geplaatst door romulus Bekijk bericht
      Alle nieuwe lenzen zijn toch afs dus gebrek aan motor is geen punt.
      Tenzij de topicstarter nog oudere niet AF-S objectieven ter beschikking heeft. Of indien hij van plan is objectieven van Tamron te kopen, of zelfs een gewone Nikkor 50 1.8 die ook geen AF-S heeft.

      Als de topicstarter daarentegen van plan is, alleen maar Nikkor AF-S of Sigma HSM objectieven te gebruiken, dan is de D40 zeker geen slechte keuze.
      Last edited by Wim 76; 1 september 2007, 10:55.

      Comment


      • #4
        Re: Welke nikon?

        Ik was van plan om 2 lenzen te kopen
        -Nikkor 18-70/3,5-4,5 AF-S G IF-ED Dx
        -Tokina 80-400/4,5-5,6 AF DG D APO

        De tokina heeft geen AF-motor dacht ik. Ik heb de D40 in de winkel al eens bekeken en vastgehad en ik vond deze wat aan de kleine kant, daarom dat ik ook van de D40 niet sprak.

        Yannick

        Comment


        • #5
          Re: Welke nikon?

          Als je er goede tweedehandse vindt ga dan met een gerust hart voor een D50 of eventueel D70S. Prima toestelletjes en voor de meeste vrijetijdsfotografie nog steeds perfect te gebruiken. Het is beter om een (ouder)toestel voor de 100% te kennen, dan steeds met een nieuw toestel rond je nek te wandelen en er maar 50% van de mogelijkheden ervan te benutten.

          Comment


          • #6
            Re: Welke nikon?

            Dat kan ik bevestigen, ik heb een D70 gekocht tweedehands en nog steeds zeer tevreden over. Dus indien budget vriendelijk, ga voor een tweedehands, wacht af of je verder gaat met fotografie en dan kan je later nog steeds van body veranderen. De investering in je lenzen blijf je aanhouden zolang je bij Nikon blijft...
            Nikon D700 - Fuji S3 Pro / Nikkor 24-70 2.8 / Tokina 100 2.8 / Nikkor 50 1.8 / Sigma 70-200 2.8 / SB-600 - SB-26 /
            Mijn foto's
            Mijn blogje

            Comment


            • #7
              Re: Welke nikon?

              ik zou voor een d70s gaan. is toch iets recenter en vlugger dan de d50.
              Je kan dan meer investeren in je glas
              nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

              Comment


              • #8
                Re: Welke nikon?

                Volg je hart en ga voor de D80. Wacht en spaar eventueel iets langer en dan heb je 'm ineens en is de lust weg om later toch nog over te stappen

                MVG,

                Comment


                • #9
                  Re: Welke nikon?

                  De D50 zal alleen nog tweedehands leverbaar zijn
                  De D70s is misschien nog tegen een opruimprijs nieuw leverbaar. (solden op z'n Vlaams) met objectief rond 600 euro:


                  De 80 is actueel.

                  gezien de snelle ontwikkelingen in kleur en ruis ga voor de nieuwste camera
                  Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke nikon?

                    in elk geval nen zwarte, en geen zilveren

                    (just my 2 cents ; all andere info in de posting hier boven mij)
                    foto als spiegel of als venster?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke nikon?

                      Ik heb gelezen dat je de D40 een beetje te klein vind, maar ik heb net deze gekocht en heb hier geen last van, ik vind zelfs dat hij heel stevig in de hand ligt, maar dat zijn persoonlijke dingen. Ik zou ook zeggen, volg je hart.
                      Nikon D40 + 18-55mm Kit lens + 55-200mm Kit lens

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke nikon?

                        Ik heb gelezen dat als je in het begin vaak op de autostands enz van de camera fotografeert dat de D50 dan beter is als de D70. Dit is in het begin ook wat ik het meest ga doen. Daarom dat ik persoonlijk de D50 het beste idee vind en nu op zoek ben naar één. Alleen zijn ze niet altijd zo makkelijk meer te vinden.

                        De D40 is naast te klein ook een probleem omdat hij geen AF in de body heeft die ik wel nodig ga hebben voor de lenzen die ik ga kopen.

                        Bedankt voor alle hulp

                        Yannick

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke nikon?

                          ik ben maar een beginneling in foto trekken maar ik heb me een
                          nikon d40 aan gekocht ik ben daar zeer te vrede over
                          ik heb de lensen - 18/55 en 55/200 en 70/300 en daar ik zeer mooi fotos
                          mee maken en mijn flist is een sb-28
                          ik hoop dat u daar iets mee kan doen
                          groetjes pierre160

                          Comment

                          Working...
                          X