Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Bruine Kiekendief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De Bruine Kiekendief

    De Bruine Kiekendief... vloog gisterenavond 17:00 nog voor de lens voorbij...bijna geen licht noopte me naar iso/1250 over te gaan...met deze als results...mvg!

    een beetje info ivm het beestje:
    Een volwassen examplaar is circa 50 centimeter groot. Het verenkleed van het vrouwtje is voornamelijk bruin van kleur. Het middelste gedeelte van de vleugels van het mannetje zijn grijs van kleur, terwijl de punten zwart zijn. De bruine kiekendief is in de vlucht te herkennen doordat de vogel met plotselinge wendingen laag over het land zweeft. De vleugels zijn wat breder dan de vleugels van andere kiekendieven en worden tijdens het zweven schuin opgeheven gehouden, zodat een V-vorm ontstaat. De bruine kiekendief jaagt voornamelijk op prooien als kleine zoogdieren, vogels en amfibieën, waarbij de vogel zich vanuit een stootduik bovenop de prooi stort.

    Broedbiotoop:

    De bruine kiekendief leeft voornamelijk in uitgestrekte moerassen, maar door het verdwijnen van veel van deze gebieden is de vogel de laatste eeuw sterk in aantal achteruit gegaan. Natte ruigtevegetaties, met daarin enkele struiken die worden gebruikt om een nest te bouwen dat ook bij een verhoogde waterstand droog blijft, en vooral veel riet: dat is wat bruine kiekendieven nodig hebben. In deze gebieden is het vooral belangrijk dat de rust gewaarborgd is; verstoring is voor alle kiekendieven funest.






    Last edited by The Fish; 1 september 2007, 06:18.
    Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

    http://pallenhoven.be

  • #2
    Re: De Bruine Kiekendief

    mijn favoriete roofvogel!
    tof dat je er wat uitleg bij schrijft

    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

    Comment


    • #3
      Re: De Bruine Kiekendief

      mooi gedaan die beestjes vind ik ook heel mooi
      nikon d200 // 28/70f2,8 // 150f2,8 macro// 70f2,8 macro// 50/500 f6,3

      Comment

      Working...
      X