Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 30D of 40D?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 30D of 40D?

    Ik had graag wat info van de doorwinterde gebruikers onder jullie gekregen.

    Na een vijftal jaar met mijn Canon G5 te hebben gewerkt wil ik me een slr aanschaffen. Ik twijfel tussen een 30D (aan een aantrekkelijke prijs) of een 40D. Het geld dat ik bespaar kan ik dan aan een betere lens uitgeven. Wat zouden jullie doen en waarom? Alvast bedankt voor jullie mening.

  • #2
    Re: Canon 30D of 40D?

    Ok ik ben niet een doorgewinterde fotograaf, en ik weet op dit moment practisch niets over de 40d, maar ik kan je wel zegge dat het argument dat je aanhaalt over het aankopen van een goedkopere 30d en daarbij een betere lens is toch de beste keuze. Doordat de kwaliteit van een foto grotendeels afhangt van de lens en niet an body zou ik als ik van jou was voor de 30d gaan. Deze kost minder en kun je door de 40d ook goedkoop als 2ehands kopen. De 30d bevat denk ik ook voor 90% dezelfde eigenschappen als de 40d

    Ik zou dus voor de 30d gaan.
    Nu nog een doorgewinterde fotograaf zijn mening afwachten

    groetjes Jan
    Materiaal: Canon 17-50 2.8 /\ Tamron 400D /\ Canon 70-200 MSU L

    Comment


    • #3
      Re: Canon 30D of 40D?

      Oorspronkelijk geplaatst door renrew Bekijk bericht
      Ik twijfel tussen een 30D (aan een aantrekkelijke prijs) of een 40D. Het geld dat ik bespaar kan ik dan aan een betere lens uitgeven. Wat zouden jullie doen en waarom? Alvast bedankt voor jullie mening.
      Bekijk even wat het verschil is tussen de 40D en de 30D en of dit verschil voor u persoonlijk belangrijk is.