Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 30D of 40D?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 30D of 40D?

    Ik had graag wat info van de doorwinterde gebruikers onder jullie gekregen.

    Na een vijftal jaar met mijn Canon G5 te hebben gewerkt wil ik me een slr aanschaffen. Ik twijfel tussen een 30D (aan een aantrekkelijke prijs) of een 40D. Het geld dat ik bespaar kan ik dan aan een betere lens uitgeven. Wat zouden jullie doen en waarom? Alvast bedankt voor jullie mening.

  • #2
    Re: Canon 30D of 40D?

    Ok ik ben niet een doorgewinterde fotograaf, en ik weet op dit moment practisch niets over de 40d, maar ik kan je wel zegge dat het argument dat je aanhaalt over het aankopen van een goedkopere 30d en daarbij een betere lens is toch de beste keuze. Doordat de kwaliteit van een foto grotendeels afhangt van de lens en niet an body zou ik als ik van jou was voor de 30d gaan. Deze kost minder en kun je door de 40d ook goedkoop als 2ehands kopen. De 30d bevat denk ik ook voor 90% dezelfde eigenschappen als de 40d

    Ik zou dus voor de 30d gaan.
    Nu nog een doorgewinterde fotograaf zijn mening afwachten

    groetjes Jan
    Materiaal: Canon 17-50 2.8 /\ Tamron 400D /\ Canon 70-200 MSU L

    Comment


    • #3
      Re: Canon 30D of 40D?

      Oorspronkelijk geplaatst door renrew Bekijk bericht
      Ik twijfel tussen een 30D (aan een aantrekkelijke prijs) of een 40D. Het geld dat ik bespaar kan ik dan aan een betere lens uitgeven. Wat zouden jullie doen en waarom? Alvast bedankt voor jullie mening.
      Bekijk even wat het verschil is tussen de 40D en de 30D en of dit verschil voor u persoonlijk belangrijk is.

      The EOS 40D becomes the sixth Canon 'prosumer' digital SLR, a line which started back in 2000 with the EOS D30, and how far we've come. It's been eighteen months since the EOS 30D and although on the surface the 40D looks like a fairly subtle upgrade there's a lot that makes this an even better camera. Of course we expect a step up in megapixels, and so the 40D comes with a ten million pixel CMOS sensor with the same sort of dust reduction as the EOS 400D, an ultrasonic platform which shakes the low pass filter. Other improvements bring the EOS 40D closer into line with the EOS-1D series, these include a move to the same page-by-page menu system, both RAW and sRAW (2.5 MP), 14-bit A/D converter and 14-bit RAW, cross-type AF points for F5.6 or faster lenses, a larger and brighter viewfinder, interchangeable focusing screens, a larger LCD monitor (3.0") and faster continuous shooting (6.5 fps).


      Daarna kunnen we altijd nog vragen beantwoorden.
      Vermeld ook even welke lens je voor de 30D of voor de 40D zou kopen.
      Ik weet wel iets af van Canon merk lenzen.

      Een dure lens geeft niet altijd een beter resultaat dan een goedkope lens, soms is het omgekeerd.

      Jan.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 30D of 40D?

        Oorspronkelijk geplaatst door renrew Bekijk bericht
        Ik had graag wat info van de doorwinterde gebruikers onder jullie gekregen.

        Na een vijftal jaar met mijn Canon G5 te hebben gewerkt wil ik me een slr aanschaffen. Ik twijfel tussen een 30D (aan een aantrekkelijke prijs) of een 40D. Het geld dat ik bespaar kan ik dan aan een betere lens uitgeven. Wat zouden jullie doen en waarom? Alvast bedankt voor jullie mening.
        De 40d lijkt een supercamera te zijn, wat ik ervan lees van de huidige gebruikers, ik moet me echt bedwingen om er geen te gaan halen!! zal dus niet lang duren.
        Mijn gedacht is dat de 40d niet meer te vergelijken valt met de 30d (en 20d die er echt dicht tegen lag)
        enkele belangrijke verschillen:
        Live view, meer fps, betere autofocus, groter scherm, betere ruisverhouding (bediscuteerbaar), en gewoon een camera die technisch 2 jaar jonger is.
        Laat je niet vertellen dat betere lenzen altijd betere foto's maken, maar selekteer zorgvuldig in funktie van wat je nodig hebt, en overinvsteer niet in glas.
        Mijn standpunt hierin is altijd het volgende:
        Iemand die de vraag stelt welke lens hij moet kopen, is misschien (nog?) niet rijp om het 3voudige aan een L lens uit te geven (want daarover spreken we dus wel hé), en kan gerust starten met een "consumer" lens, die kan je ook gebruikt kopen, hier op bd in de koopjeshoek genoeg keuze, zodat je na verloop van tijd eventueel wel kunt upgraden zonder verlies.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 30D of 40D?

          [QUOTE=Rudy;1544537]
          Laat je niet vertellen dat betere lenzen altijd betere foto's maken, maar selekteer zorgvuldig in funktie van wat je nodig hebt, en overinvsteer niet in glas.
          [QUOTE]

          Wil je dan zeggen dat je met de 40d en een kitlens van de 400d betere foto's maakt dan de 400d ???
          Materiaal: Canon 17-50 2.8 /\ Tamron 400D /\ Canon 70-200 MSU L

          Comment


          • #6
            Re: Canon 30D of 40D?

            Oorspronkelijk geplaatst door elephant999 Bekijk bericht
            Wil je dan zeggen dat je met de 40d en een kitlens van de 400d betere foto's maakt dan de 400d ???
            Zinloze opmerking....
            Canon EOS 5D mkII + EF 24-105mm f/4 L IS USM + EF 70-300 f/4-5.6 DO IS USM
            Fujifilm X-E1 + XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS

            Comment


            • #7
              Re: Canon 30D of 40D?

              Oorspronkelijk geplaatst door elephant999 Bekijk bericht
              Wil je dan zeggen dat je met de 40d en een kitlens van de 400d betere foto's maakt dan de 400d ???
              Ik zou met de 40D geen betere fotos maken dan met een 400D.
              Tenzij je het verschil tussen 12 bit en 14 bit echt duidelijk kan zien.

              Maar met de 40D zou ik heel graag fotos maken.
              Terwijl ik dat met de 400D alleen zou doen als ik echt geen andere mogelijkheid heb. Dus nooit.

              Jan.
              Last edited by Jan_10D; 1 september 2007, 03:00.

              Comment


              • #8
                Re: Canon 30D of 40D?

                Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                enkele belangrijke verschillen:
                Live view, meer fps, betere autofocus, groter scherm, betere ruisverhouding (bediscuteerbaar), en gewoon een camera die technisch 2 jaar jonger is.
                Is die autofocus dan ZO veel beter? Ik twijfel namelijk ook tussen een 30D en 40D. Ik zou mijn 300D willen upgraden omdat ik van plan ben om basketbal te fotograferen. Ik neem aan dat ik met een 30D en 50mm 1.4 ook goede sportfoto's kan maken???
                Het prijsverschil tussen de 30D en de 40D vind ik toch nogal groot.
                Panasonic G1

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 30D of 40D?

                  Vermeld ook even welke lens je voor de 30D of voor de 40D zou kopen.
                  Ik weet wel iets af van Canon merk lenzen.

                  Bedankt voor jullie snelle reactie. Ik heb de tests op Dpreview gelezen. jammer dat er van de 40D nog geen volledig uitgewerkte test op staat. Over de lens. Ik dacht aan een 'Canon EF 50mm f/1.4 USM' om te starten. ze krijgt goede commentaar op verschillende sites.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 30D of 40D?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Thomas4 Bekijk bericht
                    Is die autofocus dan ZO veel beter? Ik twijfel namelijk ook tussen een 30D en 40D. Ik zou mijn 300D willen upgraden omdat ik van plan ben om basketbal te fotograferen. Ik neem aan dat ik met een 30D en 50mm 1.4 ook goede sportfoto's kan maken???
                    Het prijsverschil tussen de 30D en de 40D vind ik toch nogal groot.
                    Ik heb nu een 5D met ongeveer dezelfde autofocus en de gevoeligheid van het midden autofocus punt is veel hoger dan van de andere 8 auto focus punten.
                    Vooral bij f4 lenzen is dit een echt probleem.
                    Bij de 40D hebben alle 9 autofocus punten een hogere gevoeligheid.
                    Als je dus vooral het midden autofocus punt nodig hebt is er geen verschil tussen de 30D en de 40D.
                    Maar bij sport worden (meestal) alle 9 autofocus punten gebruikt.
                    De 30D haalt 5 beelden/sec, de 40D iets meer.

                    Oorspronkelijk geplaatst door renrew Bekijk bericht
                    jammer dat er van de 40D nog geen volledig uitgewerkte test op staat.
                    Dit kan nog enkele weken duren. Maar het resultaat van de test is wel bekend : Highly recommended.

                    Oorspronkelijk geplaatst door renrew Bekijk bericht
                    Over de lens. Ik dacht aan een 'Canon EF 50mm f/1.4 USM' om te starten. ze krijgt goede commentaar op verschillende sites.
                    De 50 1,4 is perfect scherp vanaf f2,8. Weinig lenzen hebben deze eigenschap.
                    Belangrijkste nadeel van deze lens is de grote gevoeligheid voor tegenlicht. Een zonnekap is dus een noodzaak, ook binnen.

                    De 50 1,8 levert ongeveer dezelfde beeldkwaliteit maar heeft een minder goede autofocus. Voor sport minder aan te raden.

                    Jan.
                    Last edited by Jan_10D; 1 september 2007, 20:06.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 30D of 40D?

                      Die keuze kunnen jullie zelf alleen maken. En met beide zal je wel naar behoren sportfoto's maken

                      Maar de 40D vind ik zelfs nu al een koopje. De 30D is dat ook natuurlijk.
                      IK schatte de prijs voor de 40D op 1500euro maar vandaag kan ik hem echter reeds kopen aan 1200 Euro. Als ik dan zie hoeveel ik aan mijn 10D en20D gegeven heb een super-koopje die 40D

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 30D of 40D?

                        Als de ruis op hoge iso's echt een stop meer scheelt dan de 30D, zou ik absoluut voor de 40D gaan.
                        Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 30D of 40D?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Aestiva Bekijk bericht
                          Als de ruis op hoge iso's echt een stop meer scheelt dan de 30D, zou ik absoluut voor de 40D gaan.
                          Als de ISO gevoeligheid van de 40D lager is dan van de 30D dan weet je heel zeker dat de ruis ook lager zal zijn.

                          Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.


                          Update: De 400D is ook reeds ´verbeterd´ tegenover de 350D.

                          Almost exactly three years since Canon changed the digital SLR market forever (with the $1,000 EOS 300D) they announced the third generation of their affordable entry level series, the EOS 400D (Digital Rebel XTi). This new camera follows the design of the EOS 350D, being very compact and relatively lightweight but not compromising on manual controls or in-use performance. The headline changes are another two megapixel step up (to ten megapixels), the nine-point AF sensor from the EOS 30D, a new dust removal system which includes anti-static surface coatings, low-pass filter vibration and software based dust pattern removal. Less important but just as noticeable are the removal of the status LCD, replaced instead by a camera settings screen on the now larger 2.5" LCD monitor and the eye proximity sensor just below the viewfinder to turn this off when composing your shot.


                          Nu is de hoeveelheid ruis van de 40D zeker 1/3 stop lager dan van de 30D.

                          Jan.
                          Last edited by Jan_10D; 2 september 2007, 06:47.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 30D of 40D?

                            Mij valt toch op dat de kleuren en overgangen bij de 40D mooier zijn van alle beelden die ik al heb gezien... (misschien door 14bit of Digic III)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 30D of 40D?

                              Ik ga toch een 30D kopen, de knoop is doorgehakt.
                              Als student kan ik het prijsverschil niet verantwoorden.
                              Ik had een 300D dus een 30D is toch een mooie upgrade.
                              Ik zal wel upgraden naar de 50D binnen x-aantal jaren
                              Panasonic G1

                              Comment

                              Working...
                              X