Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hulp gevraagd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hulp gevraagd

    Flitser Tumax DPT386AFZ






    of zou ik gaan voor deze Metz Mecablitz 44 AF 4i Nikon



    kan echt ni te veel geld uitgeven (voorlopig) aan een nikon sb600-800
    zou dit voorlopig ook goed zijn ???
    kan iemand me soms uitleggen ivm de eigenschappen zoals hieronder in het rood beschreven.
    wat dit allemaal betekent want daar snap ik niets van

    Eigenschappen:
    - Richtgetal no. (ISO100/DIN21) 42(m) bij 85mm lens
    - Belichtingshoek 24-28-35-50-70-85mm
    - 5 verschillende instelbare verlichtingstijden van 1/1 tot 1/16
    - Diffuser instelbaar naar: 0°/45°/60°/75°/90°
    - Aantal flitsen op vol vermogen: 80



    Flitser Tumax DPT386AFZ met TTL/E-TTL te gebruiken op digitale (compact en analoge) en filmcamera’s. Overhellend en draaibaar flitshoofd, uitgevoerd met AF-hulplicht, dit helpt de camera bij het automatisch scherpstellen in slechte of donkere lichtsituaties.

    De flitser heeft een ingebouwde reflectieplaat en diffuser, is tevens uitgerust met een multifunctioneele LCD display op de achterzijde.

    De flitser is te gebruiken op de volgende Nikon camera’s:
    DSLR
    D200 / D50 / D70 / D70S / D80 / D100
    Digital
    Coolpix 4500 / Coolpix 5000 / Coolpix 5400 / Coolpix 5700 / Coolpix 8400 / Coolpix 8700 / Coolpix 8800 / Coolpix P5000
    SLR
    F100 / F4 / F401 / F5 / F50 / F60 / F65 / F70 / F75 / F80 / F801 / F90X



    Digital power zoom and manual zoom flash head
    Auto focus/ETTL flash
    LC display
    Red focus assist beam for low light focusing
    5 level of power ratio from 1/1 to 1/16
    Built-in slave function
    Built-in reflecting plate and diffuser
    Power saving function
    Last edited by sorvats; 31 augustus 2007, 08:43.
    Nikon D70 nikkor 18-70 mm
    , AF micro nikkor 60 mm , nikkon sb 600

  • #2
    Re: hulp gevraagd

    Deze wordt onder verschillende merknamen uitgebracht Saker, Cullmann en nog andere.
    Heb een versie met naam Cullmann op en werkt op de fuji S3 en de nikon D70.
    Instelmogelijkheden zijn een stuk minder dan een sb-800.
    Je kan bijvoorbeeld geen 1/3 stopje minder instellen e.d.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: hulp gevraagd

      over die flits kan ik niet veel zeggen maar meer algemene raad geven wel

      ikzelf werk met Canon (neen, je moet niet van merk veranderen )

      ik twijfelde er ook aan om een Sigma flitser te kopen ipv een Canon vanwege de kostprijs. Ik wilde de zwaarste Sigma kopen die ongeveer zelfde specs had als de 580EX maar half zoveel kostte.

      Enkele mensen hebben me toen aangeraden om het voor flitsers bij het merk zelf te houden en heb dus doorgespaard voor een Speedlite 580EX. Ik heb daar nog geen seconde spijt van momenteel.

      Nogmaals : ik spreek enkel voor mezelf. Ongetwijfeld zullen er mensen zijn die met een 3rd party flits ook net zo goed hun ding kunnen doen he... Wil de andere merken absoluut niet afbreken...
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

      Comment


      • #4
        Re: hulp gevraagd

        Die flitser lijkt sterk op een 550EX. Ik denk dat het een chinese kloon is, die misschien aangepast is om op een Nikon te werken. Aan de foto is duidelijk te zien dat het afkomstig is van Foto Konijnenberg.

        Nu, mij heeft men bij Foto Konijnenberg ook al eens chinese spullen verkocht. Ze zijn daar nogal happig om chinese spullen te verkopen heb ik de indruk. Ook mijn vorige diffuser was geen Omnibounce, maar van chinese makelijk.

        ...en chinese kwaliteit ook natuurlijk. Ik mispak mij daar niet meer op.

        Mocht je niet willen doorsparen voor een Nikon flitser, kijk dan toch eens naar SIGMA. Dat lijkt me toch een meer gerespecteerd merk te zijn. Of Mecablitz, maar die ken ik niet zo.

        In ieder geval proberen de laatste twee niet het ontwerp van een concurrent na te bootsen.

        Dave
        pixelpusher

        Comment

        Working...
        X