Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lichtstrepen echt of toegevoegd in PS?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lichtstrepen echt of toegevoegd in PS?

    Hey,

    ik kwam deze heel speciale 'partypics' tegen, maar twijfel zwaar aan de echtheid van de lichtstrepen. Kijk hier eens.

    Real or fake?

    thx

    edit: na nog eens goed te inspecteren, kan ik niet anders besluiten dat dit achteraf toegevoegd is met een of andere brush zeker?

  • #2
    Re: lichtstrepen echt of toegevoegd in PS?

    Oorspronkelijk geplaatst door poochy Bekijk bericht
    Hey,

    ...... maar twijfel zwaar aan de echtheid van de lichtstrepen.
    ....maakt dat wat uit dan ?
    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

    Comment


    • #3
      Re: lichtstrepen echt of toegevoegd in PS?

      Ik denk dat het in het vb dat je aanhaalt een combinatie van 2 foto's is. Als je de layers op elkaar legt en dan de bovenste layer (met het licht) veranderd van layer setting naar screen. Dan krijg je ook dat effect.

      Maar heb eens wat meer foto's bekeken en hoe meer ik er bekijk hoe meer ik denk dat het "echt" is. Ik zou het eens moeten uitproberen of het werkt maar zo zou het kunnen werken: Je fotografeert de mensen met flits op eerste gordijn, je gebruikt en sluitertijd van +- 1sec. Na de flits draai je weg van de mensen en beweeg je met je camera in de richting van een licht/lichten waardoor je die licht strepen krijgt.
      Ik weet niet of het zo zou werken, maar zou wel kunnen.
      ... see the ART not the TOOL ...

      Comment


      • #4
        Re: lichtstrepen echt of toegevoegd in PS?

        Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
        ....maakt dat wat uit dan ?
        maakt het uit of je weet hoe een brug wordt gebouwd? Tuurlijk niet, mijn vraag is uit pure interesse, Jan.

        Comment


        • #5
          Re: lichtstrepen echt of toegevoegd in PS?

          Even zelf geprobeerd of mijn hypothese klopte:



          Ik heb geprobeerd een party situatie na te maken in mijn living. Ik heb alles verduisterd en als sfeer licht heb ik de rolluiken op een kiertje gelaten. Dan heb ik een foto genomen van de lampkap (aangezien er niemand thuis is moest ik toch iets op de voorgrond zetten ), met flits op eerste gordijn. Nadat de flits was afgegaan bewoog ik de camera richting de rolluik, en maakte ik wat bewegingen (zie verschillende foto's -> verschillende bewegingen). Met dit als resultaat. Met een iets beter model en een iets realistischere omgeving moet dit dicht in de buurt komen van de Ambrel party foto's die hier worden aangehaalt.

          (op foto 1 zie je rechts het raam en de rolluik die op een kier staat, om je een idee te geven van de situatie , en voor alle duidelijkheid de lamp onder de lampkap brand niet)

          Hier nog wat extra iexif gegevens:

          - Camera Model: Nikon D50
          - Lens: Nikkor 50mm f1.8
          - Sluitertijd: 1.3
          - Diafragma: 3,5
          - ISO: 200

          En alles was ingesteld in manuele modus.

          Dus bij nader inzien denk ik dat de foto's van Abmrel echt zijn.

          (hopelijk een goed en duidelijk antwoord op je vraag)
          ... see the ART not the TOOL ...

          Comment


          • #6
            Re: lichtstrepen echt of toegevoegd in PS?

            Ofwel zijn het twee foto's boven elkaar, ofwel is het een laag met een pentekening, waaraan nadien een gloed of zo is toegevoegd.
            Ik vind het maar niks trouwens

            EDIT : Bij het lezen van de vorige post, moet ik toegeven dat het zo waarschijnlijk wel zal gedaan zijn... maar dan al die kronkeltjes en krullen. Toch straffen toebak.

            Ik blijf erbij dat het m.i zeker in overdreven mate, zoals bij sommige foto's op de site, zeker geen meerwaarde heeft.
            Last edited by FestinaLente; 31 augustus 2007, 10:44.

            Comment


            • #7
              Re: lichtstrepen echt of toegevoegd in PS?

              Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
              ....maakt dat wat uit dan ?
              Wou ook nog even reageren op Jan.

              Het maakt helemaal niet uit, maar juist door kritisch naar foto's te kijken en je af te vragen hoe je zoiets doet, leer je veel meer bij dan er geen aandacht aan te besteden.
              ... see the ART not the TOOL ...

              Comment


              • #8
                Re: lichtstrepen echt of toegevoegd in PS?

                Oorspronkelijk geplaatst door inv Bekijk bericht
                Even zelf geprobeerd of mijn hypothese klopte:


                Hier nog wat extra iexif gegevens:

                - Camera Model: Nikon D50
                - Lens: Nikkor 50mm f1.8
                - Sluitertijd: 1.3
                - Diafragma: 3,5
                - ISO: 200

                En alles was ingesteld in manuele modus.

                Dus bij nader inzien denk ik dat de foto's van Abmrel echt zijn.

                (hopelijk een goed en duidelijk antwoord op je vraag)

                inv, super dat je het eens hebt geprobeerd! bedankt hiervoor heb net de camera ook eens vastgepakt en geprobeerd, kwam ook dergelijk resultaat uit.

                Ik zou het alleszins nooit 'live' doen, want de kans dat je de foto verpest is toch veel te groot... best achteraf een extra layerke maken om zo'n effect te bereiken hé... met een wacom tablet kan je dan ook creatief 'met de hand' gaan werken

                Comment

                Working...
                X