Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Basis setup instellingen Nikon d200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Basis setup instellingen Nikon d200

    heeft iemand al enige tips wat de beste basis setup instellingen zijn voor de D200?
    dus....hoe presteert de camera met bepaalde veranderingen. bv.sharpening,hue,saturation, autofocus fields, etc.
    alvast bedankt. Kati

  • #2
    Re: Basis setup instellingen Nikon d200

    Ik zou zeggen,experimenteren maar Kati!
    Ik heb alvast een opname menu bank waar alle waarden op nul staan,kleurstand 2,en tooncompensatie -1 (verhoogt je dynamisch bereik een beetje )Te combineren met ISO100.Deze stand gebruik ik voor het fotograferen van mijn schilderijen.
    Dan heb ik een geheugenbank met auto ISO tot 1600/vanaf een 30ste seconde,en die combineer ik met een opname menubank met +2 verscherping,automatische tooncompensatie,kleurstand2( ik wil er later nog aan kunnen sleutelen ),tint -3(een heel klein beetje een rode zweem voor actie en warmte )Om met de vrienden op stap te gaan en op elke situatie voorbereid te zijn.
    Dan heb ik nog een combinatie om ZW/W foto's te maken,en een voor portret.Vergeet niet dat je ook al je knoppen een eigen bestemming kunt geven,ik stel scherp met het kleine AF-on knopje,niet met de ontspanknop,en dat in de meeste van mijn opname/geheugencombinaties.
    Het is echt een grondig doorwroeten van je camera/handleiding;veel succes,en bedenk,met te experimenteren kun je niets verkeerd doen,wel veel leren!



    Walter
    D850

    Comment


    • #3
      Re: Basis setup instellingen Nikon d200

      Hoi,

      Ik vond onderstaand E-book van Thom Hogan heel leerzaam.
      Beter als de manual die bij de kamera zelf zit

      http://www.bythom.com/d200guide.htm

      Grtz

      Bryan
      Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

      Comment


      • #4
        Re: Basis setup instellingen Nikon d200

        Kati,

        Op mijn website vind je een excel-bestand dat komt vanop Nikonians en waarbij men een deel instellingen heeft gemaakt voor portret, sport, ...
        Deze instellingen zijn absoluut niet zaligmakend maar zijn misschien een start.
        Veel succes!

        voor de leukste links op 1 site
        Website: http://www.d-eye.be

        Comment


        • #5
          Re: Basis setup instellingen Nikon d200

          Als je fotografeert in het RAW-formaat kan je nadien nog alle instellingen naar eigen voorkeur wijzigen.


          marcus
          zwart & wit & kleur

          flickr

          Comment


          • #6
            Re: Basis setup instellingen Nikon d200

            Het e-book van Thom Hogan is alvast een erg goede start!

            Comment


            • #7
              Re: Basis setup instellingen Nikon d200

              Kijk ook eens hier

              De man wordt hier wel niet geliefd, maar is toch wel een fotografiekenner
              Nikon en Canon

              Comment


              • #8
                Re: Basis setup instellingen Nikon d200

                Oorspronkelijk geplaatst door marcus Bekijk bericht
                Als je fotografeert in het RAW-formaat kan je nadien nog alle instellingen naar eigen voorkeur wijzigen.
                Ook voor mij de beste keuze en imo is externe software beter (en handiger)
                Bij voorkeur alles op neutraal zetten
                Canikon 40D - D200, D300

                Comment


                • #9
                  Re: Basis setup instellingen Nikon d200

                  hartelijk dank voor alle tips, heb al een aantal doorgelezen.
                  Ik kom wel tot de conclusie, dat de D200 heel erg gevoelig is , zeker ten opzichte van mijn oude D70"s. Nu moet ik alles zelf uitproberen en uitvinden.
                  De bediening van de camera voor mij is geen enkel probleem, ik werk al jaren met digitale spiegelreflexcamera's, maar elke camera is anders qua resultaten.
                  Zoals elke auto anders rijdt en moet je elke nieuwe type auto eerst goed leren kennen, om de kwaliteiten 100% eruit te kunnen halen.
                  Wat ik wel direkt op kan merken is, dat de camera monitor in donker heel erg bedrieglijk is, dat wil zeggen op de monitor is alles zo goed als overbelicht en als je dus daarvan uit ga, dan ga je alles in de negatieven bijstellen, wat resulteert uiteindelijk in een reeks onderbelichte opnames.
                  Ik heb net wat testfoto's gemaakt overdag en de monitor geeft een goed weergave, dus de weergave is alleen heel helder in low light situaties.Pas hier op!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
                  verder, ik moet nog verdere testopnames maken om een goede indruk van de camera te kunnen krijgen.
                  ik bedankt iedereen die met mij mee wilde denken, Kati

                  Comment


                  • #10
                    Re: Basis setup instellingen Nikon d200

                    Ik heb net wat testfoto's gemaakt overdag en de monitor geeft een goed weergave, dus de weergave is alleen heel helder in low light situaties.Pas hier op!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!






                    Zet alvast de helderheid van je monitor op -2,dat geeft een natuurgetrouwere weergave.Ja de D200 vraagt wat tijd om helemaal te kennen.Zo heeft het bij mezelf volle twee weken geduurd eer ik het verschil doorhad tussen het opnamemenu en het persoonlijke instellingenmenu!
                    Zodat je dus in feite 16 verschillende combinaties kunt maken.

                    Veel plezier nog met je D200!


                    Walter
                    D850

                    Comment


                    • #11
                      Re: Basis setup instellingen Nikon d200

                      Oorspronkelijk geplaatst door Katalin Bekijk bericht
                      Wat ik wel direkt op kan merken is, dat de camera monitor in donker heel erg bedrieglijk is, dat wil zeggen op de monitor is alles zo goed als overbelicht en als je dus daarvan uit ga, dan ga je alles in de negatieven bijstellen, wat resulteert uiteindelijk in een reeks onderbelichte opnames.

                      kijk op je histogram...
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Basis setup instellingen Nikon d200

                        Dat is iets wat ik ook bij mijn 30D heb geleerd.

                        NOOIT je Lcd scherm vertrouwen. Zet je histogram aan!
                        Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: Basis setup instellingen Nikon d200

                          Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                          Ik heb net wat testfoto's gemaakt overdag en de monitor geeft een goed weergave, dus de weergave is alleen heel helder in low light situaties.Pas hier op!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!






                          Zet alvast de helderheid van je monitor op -2,dat geeft een natuurgetrouwere weergave.Ja de D200 vraagt wat tijd om helemaal te kennen.Zo heeft het bij mezelf volle twee weken geduurd eer ik het verschil doorhad tussen het opnamemenu en het persoonlijke instellingenmenu!
                          Zodat je dus in feite 16 verschillende combinaties kunt maken.

                          Veel plezier nog met je D200!


                          Walter
                          inderdaad
                          ik heb mijn scherm ook op -2 gezet

                          Comment


                          • #14
                            Re: Basis setup instellingen Nikon d200

                            Misschien heb je hier wat aan. De instellingen voor verschillende soorten opnamen. Ook voor D80 etc.

                            Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Basis setup instellingen Nikon d200

                              Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                              inderdaad
                              ik heb mijn scherm ook op -2 gezet
                              dank je wel voor de tip, de vraag is nu alleen nog...
                              de scherm altijd op -2 zetten, of alleen in low light situaties, waar zeer duidelijk is een afwijkende helderheidsweergave op de monitor tov. de werkelijkheid.

                              Comment

                              Working...
                              X