Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hulp bij groothoeklens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hulp bij groothoeklens

    Ik zit met het volgende probleem. Ik ben in het bezit van een D70 met een nikkor 24/50 en een 75/300 lens waar ik tot nu toe heel tevreden van hun resultaat.
    Nu mis ik met deze combinatie wel wat groothoek. Na hier eens vanalles gelezen te hebben en wat op het net gezeten heb ik een paar vragen. De objectieven waar ik tss twijvel zijn

    cosina 19-35 f3.4-4.5 +-150 euro
    sigma 17-35 f2.8-4 +-380 euro
    tamron 17-35 f2.8-4 +-365 euro

    Nu wil ik eigenlijk zo weinig mogelijk geld uitgeven maar wil ook niet geklood aankomen want ik wil niet binnen een jaar de lens terug verkopen.Ik heb bij de sigma en tamron wel het gevoel dat ze beter zijn (maar weet dit niet zeker).

    Nu was ik ook bij nikon aan het snuffelen en kwam op de 18-55 f3.3-5.6 voor de fantastische prijs van 99 tot 125 euro uit. Wat moet ik hier van denken is deze nikkor lens kwalitatief goed want in vergelijking met de andere prijzen van nikkor is dit bijna een tipfout.

    dank bij voorbaat

    sigurd
    Pain is temporary; victory is forever!

  • #2
    Re: hulp bij groothoeklens

    je lijkt wel een Hollander, die willen ook voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
    ook een Hollands gezegde, goedkoop is duurkoop.
    kortom, goed spul is gewoon duurder.
    grt,bouk.(Hollander)
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: hulp bij groothoeklens

      De Tokina 12-24 sluit perfect aan op je huidige bereik, je zal dus geen overlapping hebben, en een stuk meer groothoek dan je andere lenzen die je aangeeft. Het overwegen waard volgens mij.

      Comment


      • #4
        Re: hulp bij groothoeklens

        Kijk ook eens naar de Sigma 10-20, voor foto's zie andere groothoek onderwerp hier
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment

        Working...
        X