Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

had de d2x veel kinderziekten?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • had de d2x veel kinderziekten?

    Ben de pro's en contra's van een d3 wat aan 't afwegen. maar ik vraag me af of het verstandig is van zo'n compleet nieuw toestel aan te schaffen. Zit dat niet vol kinderziekten? hoe zat het met de D2X, wie heeft daar ervaring mee?

    fujifil

  • #2
    Re: had de d2x veel kinderziekten?

    Als elektronicus moet ik toch zeggen dat kinderziektes niet meer zijn zoals ze vroeger waren, vroeger was het gros van technologie nieuw en er gebeurde vaak dat er eens een onverwacht foutje kwam te zitten in de aparaten. Tegenwoordig heeft men daar veel meer controle over, men houd er zoveel mogelijk rekening mee tijdens de ontwikkeling, men heeft al ervaring op dat gebied, en men kan heel veel voorkomen.
    Het kan nog altijd eens voorkomen dat er iets niet juist werkt, maar ik zou er niet voor wachten. Men kan tegenwoordig via een firmware update de meeste problemen oplossen, en dan is uw toestel evenwaardig aan een later geproduceerd model. Dat mijn D50, die ik op dag 1 gekocht had -ok het is misschien een eenvoudiger toestel -, nooit een firmware update nodig had, en altijd correct werkte, bewijst dat men tegenwoordig in staat is toestellen zonder kinderziektes te ontwikkelen en produceren.
    Ik moet wel toegeven dat ik geen ervaring heb met een d2x. En ik vind zeker niet dat de kinderziektes van een d2x representatief zijn voor ander modellen !

    Comment


    • #3
      Re: had de d2x veel kinderziekten?

      Of een vorig model veel kinderziektes had is toch totaal niet relevant voor een nieuw model?

      Hangt gewoon van de producent af hoe belangrijk zij de kwaliteit en betrouwbaarheid van hun nieuw product vinden. Ten opzichte van de release-date te handhaven.
      Kinderziektes heb je bijna altijd, soms zijn het hele kleine onbenullige dingen. Soms ook niet.
      Koop je een nieuw model van een bepaalde wagen is het ook altijd een beetje afwachten, maar je kan evengoed een wagen kopen die al 5 jaar op de markt is en dan daarmee een probleem krijgen door een onderdeel waarbij de leverancier het liet afweten. Zoals ik heb gehad, kapotte startmotor na 5000 km. Opel wist hiervan, ze wisten elke wagen waar dit zich kon voordoen ( slechte batch van de leverancier). Als de veiligheid niet in gedrang komt wachten ze gewoon tot je zelf binnenkomt.
      Gravity Sucks ....

      Comment


      • #4
        Re: had de d2x veel kinderziekten?

        kan wel relevant zijn hé. Als ze vroeger altijd problemen hadden bij de lancering van een nieuw model, kan je dat nu ook weer verwachten.

        Comment


        • #5
          Re: had de d2x veel kinderziekten?

          Oorspronkelijk geplaatst door Fujifil Bekijk bericht
          Ben de pro's en contra's van een d3 wat aan 't afwegen. maar ik vraag me af of het verstandig is van zo'n compleet nieuw toestel aan te schaffen. Zit dat niet vol kinderziekten? hoe zat het met de D2X, wie heeft daar ervaring mee?

          fujifil

          Ik weet in elk geval dat de start van de D2X heel problematisch was.Ik was toen half van plan er een te kopen,en heb alle posts gevolgd op D.Preview.Verschrikkelijk!Er waren dagen dat de ganse pagina gevuld was met de focusproblemen van de D2X.Je kunt het allemaal nog nalezen op D.Preview,je moet dan flink terugbladeren tot bij de eerste batch D2X'en die op de markt kwam.Maar ook op andere websites kwamen de focusproblemen aan de orde:




          Dit heeft mij er uiteindelijk doen van afzien er toen een te kopen,ik durfde gewoon niet.


          Walter
          D850

          Comment


          • #6
            Re: had de d2x veel kinderziekten?

            Als er de vorige keer zoveel problemen waren, ben ik heeeel zeker dat ze er nu voor gezorgd zullen hebben dat niet dezelfde problemen zich opnieuw zouden voordoen. Ik denk dat ze in de jaren ook slimmer en meer ervaren geworden zijn.
            Dat de d2x veel problemen had is dus maar een reden te meer om de d3 beter te maken in dat opzicht, zodat die problemen niet kunnen voordoen.
            De DSLR markt is ook gewoon volwassener dan toen, en minder nieuw, dus ook minder verassingen en meer kennis.

            Ik ga hier geen garanties geven dat de d3 geen problemen en kinderziektes zal hebben, maar ik vind het gewoon niet kunnen dat je de problemen van de d2x mag doortrekken naar naar een d3

            Comment


            • #7
              Re: had de d2x veel kinderziekten?

              Oorspronkelijk geplaatst door Fujifil Bekijk bericht
              Ben de pro's en contra's van een d3 wat aan 't afwegen. maar ik vraag me af of het verstandig is van zo'n compleet nieuw toestel aan te schaffen. Zit dat niet vol kinderziekten? hoe zat het met de D2X, wie heeft daar ervaring mee?

              fujifil
              Ik heb een half jaar gewacht alvorens een D2x te kopen en ga dit met de D3 ook doen. Gewoon kwestie van inderdaad kinderziektes te vermijden, een vlottere leverbaarheid en een iets lagere prijs

              MVG,

              Comment


              • #8
                Re: had de d2x veel kinderziekten?

                Nope geen enkel probleem gehad met de d2x en nu nog niet,het was wel anders met de d2h
                En ik had hem als een van de eersten

                Comment


                • #9
                  Re: had de d2x veel kinderziekten?

                  Oorspronkelijk geplaatst door littlewan Bekijk bericht
                  Als er de vorige keer zoveel problemen waren, ben ik heeeel zeker dat ze er nu voor gezorgd zullen hebben dat niet dezelfde problemen zich opnieuw zouden voordoen. Ik denk dat ze in de jaren ook slimmer en meer ervaren geworden zijn.
                  Dat de d2x veel problemen had is dus maar een reden te meer om de d3 beter te maken in dat opzicht, zodat die problemen niet kunnen voordoen.
                  De DSLR markt is ook gewoon volwassener dan toen, en minder nieuw, dus ook minder verassingen en meer kennis.

                  Ik ga hier geen garanties geven dat de d3 geen problemen en kinderziektes zal hebben, maar ik vind het gewoon niet kunnen dat je de problemen van de d2x mag doortrekken naar naar een d3
                  Iedere leverancier doet zijn/haar best om producten foutloos op de markt te brengen, want terugroepacties kosten handenvol geld en veel negatieve publicaties. Echter je kunt er van uit gaan dat er altijd aanloopproblemen zijn

                  d2x : focus problemen
                  D2h : lichtmeetprint
                  d70 : lichtmeetprint
                  d200 : banding

                  En om Nikon niet in het kwaad daglicht te stellen : Canon mark III (het vlagschip) : focusproblemen
                  Website : www.alextimmermans.com
                  Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
                  Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

                  Comment


                  • #10
                    Re: had de d2x veel kinderziekten?

                    Dan heb ik een zeer goede in mijn bezit want ik heb er nog niets aan voorgehad

                    Comment


                    • #11
                      Re: had de d2x veel kinderziekten?

                      Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
                      Dan heb ik een zeer goede in mijn bezit want ik heb er nog niets aan voorgehad

                      Idemdito hier no problem
                      D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                      www.langenacker.nl

                      Comment

                      Working...
                      X