Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D40 of Canon 350D?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D40 of Canon 350D?

    Dit is dus een dilemma waar ik al even mee worstel. Ik weet ondertussen dat er tussen de de camera's zelf niet al te veel verschillen zijn (klopt?) maar ik heb zelf een paar afwegingen:

    Canon
    - voordeel: ik ken 2 mensen die reeds dezelfde camera hebben + lenzen.
    - nadeel: Werkt met CF kaartjes terwijl ik al SD kaartjes heb.

    Nikon
    - voordeel: Werkt met SD kaartje welke in al heb (1GB) / 90€ cash back voor 31ste
    - nadeel: ik ken maar 1 persoon met een Nikon en dan nog met een oude lens (lees: niet AF)

    Kunnen jullie me van het ene of het andere overtuigen?
    Is er dan toch een goede reden voor de Canon the nemen of is Nikon de "way to go" ?
    Stel dat ik dan eens de body met eventuele kitlens gekocht heb, zou ik dan een 50 - 200mm tamron lens er meteen bijkopen of zouden jullie eerder zeggen, aangezien ik nieuw in het 'vak' ben, test eerst met de kit lens en beslis later wat je nog bij wilt hebben...
    Nikon D40 + 18-55mm Kit lens + 55-200mm Kit lens

  • #2
    Re: Nikon D40 of Canon 350D?

    Canon ... The Way To Go !


    MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D40 of Canon 350D?

      Heb je beide toestellen al eens in de hand genomen? De bediening bekeken? Wat sprak je meer aan? (sommige mensen schijnen de 350D een te klein model te vinden om hun vingers rond te slaan) Af en toe eens een lens kunnen lenen of testen lijkt mij ook wel een luxe te zijn natuurlijk...
      Canon 350D
      Meer op: http://griffintje.deviantart.com of blog: http://griffintje.blogspot.com/

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D40 of Canon 350D?

        Het argument of je 'iemand kent' die de ene of ander camera heeft lijkt me zeer origineel, maar ik begrijp niet goed waarom dit in het voor-/nadeel van een camera zou zijn.

        Vooreerst, Nikon en Canon maken geen slechte DSLR's. Beide toestellen die u vermeld zijn zeer goed. De Canon 350d werd aangekondigd in februari 2005. De Nikon d40 werd aangekondigd in november 2006. In die periode stond de evolutie niet stil, zodat de d40 technologisch gezien een paar stappen verder staat. Het nadeel van de d40 is bekend; zijn beperkingen inzake lenzen (nagaan of die Tamron wel werkt met de d40).

        Daarnaast is er de eeuwige Nikon, Canon systeemdiscussie waarover op dit en andere fora al wat bij elkaar geschreven en geluld is.

        Succes!

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D40 of Canon 350D?

          Ik denk dat het verschil tussen de canon en nikon niet echt groot is op technisch gebied. De reviews op internet geven je hierin voldoende info. Het grote verschil zit nog altijd bij de lenzen in mijn ogen. Een goedkope breedhoek zal altijd die bol vervorming hebben onafhankelijk van het merk.

          Zoals gezegd, neem ze beiden eens vast en oordeel onder andere daarop.
          Met dan ook in het achterhoofd dat ik tot nu toe nog geen lens gevonden heb die niet op een 350D past.
          Het verschil in SD en CF... Hoeveel capaciteit heb je dan in SD? Want ik heb er een kaartje in zitten van 2 gig en dat is soms onvoldoende naar mijn zin.

          Qua lenzen; leer eerst je toestel kennen! Dan kan je een lens bijkopen naargelang je interesses in fotografie. Macro, sport, portret, landschap, allround, concert, ...

          ps als je zegt dat je vriendenkring hoofdzakelijk canon is, kan het misschien ook eens leuk zijn lenzen uit te wisselen en dergerlijke accesoires (flitser,grip,...)

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D40 of Canon 350D?

            @X-Dragon: ken ik u niet (Jimmy?)

            Ik vind zelf de D40 enorm goed in de hand liggen, perfect eigenlijk (maar dat is voor iedereen anders), en de standaard flash presteert een heel stuk boven verwachting, gisteren rond 22u buiten foto's genomen en ze waren absoluut niet te donker en goed belicht. Ook over de kwaliteit ben ik zeer te spreken, maar als beginner kan ik moeilijk vergelijken met het betere materiaal.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D40 of Canon 350D?

              Een 1Gb SD kaartje is slechts enkele euri waard, dat kan je keuze toch niet beïnvloeden.
              Als je vrienden met Canon lenzen die ook eens willen uitlenen zou ik daarom di richting gaan, voor de rest is er geen beginnen aan een discussie tussen Nikon en Canon, die zijn elkaar waard.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D40 of Canon 350D?

                Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                Canon ... The Way To Go !


                MVG, Jeff
                Geweldig goede argumentatie
                in dat geval zou ik al voor nikon kiezen als ik zo'n commentaar krijg

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D40 of Canon 350D?

                  Ach kijk naar z'n onderschrift en trek je conclusies.
                  On-topic: je moet het zelf weten, kijk naar wat het best in de hand ligt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D40 of Canon 350D?

                    Ik ben zelf van plan me een DSLR aan te schaffen en ben dus ook aan het uitkijken.
                    Het moet voor een beginnend sukkelaartje als ik natuurlijk wel betaalbaar blijven. Later zien we wel.

                    Voor mij althans valt de D40 af wegens het ontbreken van AF motor in de body, waardoor je enkel AF hebt met AF-s lenzen.

                    Het is in ieder geval niet makkelijk om er eentje uit te kiezen...maar ik kom er ooit wel eens uit
                    Mvg Tim

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D40 of Canon 350D?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                      Geweldig goede argumentatie
                      in dat geval zou ik al voor nikon kiezen als ik zo'n commentaar krijg

                      Je koos ook voor Nikon hé !

                      MVG, Jeff
                      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D40 of Canon 350D?

                        beiden zijn goed!!!!
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D40 of Canon 350D?

                          Oorspronkelijk geplaatst door potloodslijper Bekijk bericht
                          @X-Dragon: ken ik u niet (Jimmy?)
                          Nope, ik ben iemand anders...

                          Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                          Geweldig goede argumentatie
                          in dat geval zou ik al voor nikon kiezen als ik zo'n commentaar krijg
                          Heb ik ook uiteindelijk gedaan, ik ben naar Bartok in Hasselt gereden en heb me daar de Nikon D40 + 18-55 kitlens gekocht, daar bij heb ik ook nog eens een UV filter en een extra kaartje van 4 GB SD genomen.

                          Nu maar beginnen met guidlines en wiki's enz. te lezen over hoe je nu juist een 'mooie' foto maakt en waarschijnlijk een grote hoop geduld!

                          Bedankt voor alle reacties!
                          Nikon D40 + 18-55mm Kit lens + 55-200mm Kit lens

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D40 of Canon 350D?

                            Veel succes met de aankoop ! En laat de beelden dan maar eens zien in de fotodiscussies

                            Comment

                            Working...
                            X