Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

camera instellingen bij productfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • camera instellingen bij productfotografie

    Wie heeft er ervaring / tips voor product fotografie.
    Welke camera instellingen gebruiken jullie?

    Alle tips zijn welkom.

    Peter.
    www.dpix.nl event photography

  • #2
    Re: camera instellingen bij productfotografie

    Ik heb er zelf helemaal geen ervaring mee, maar heb toch al vaak gelezen (op stock website's) dat ruis uit den boze is.
    Product fotografie is niet makkelijk, het is de bedoeling van scherpe, ruis loze en op de juiste manier belichte foto's te maken.
    Een mini studiootje kan helpen als je egale achtergronden wil.

    Het is natuurlijk ook de vraag wat je met je foto's wil doen. Is het voor professioneel gebruik of is het voor eigen gebruik?
    Ook heeft elk product zijn eigen instellingen dus het is vooral veel oefenen en ervaring opdoen.
    ... see the ART not the TOOL ...

    Comment


    • #3
      Re: camera instellingen bij productfotografie

      Ga naar Ikea
      vervolgens naar de Gamma

      Comment


      • #4
        Re: camera instellingen bij productfotografie

        -Ta stand - diafragma zo groot mogelijk (f22)
        -iso100
        -belichtingcompensatie +2 (eventueel instelling gebruiken om van hetzelfde product 3 foto's te maken met verschillende compensatie).
        -STATIEF (sommige producten hebben sluitertijd van 2s tot 5s) + afstandsbediening
        -IS of VR af (indien je lens dat heeft)
        -uitschakelen flits
        -RAW

        misschien ben ik nog iets vergeten, maar ik zal vanavond even checken (want ik moet nog zo'n 20 producten fotograferen)

        Nog één ding: onderschat dit werk niet. Ik post hier een voorbeeldje; de EXIF zit er waarschijnlijk nog ergens in.

        Canon EOS 5D met EF 24-70mm L f2.8 + EF 70-200mm L f2.8 IS + EF 50mm II f1.8 + Speedlite 580EX