Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn 2de Canon 1DmkIII gaat terug

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mijn 2de Canon 1DmkIII gaat terug

    na lang wachten op mijn tweede toestel (mijn eerste toestel ging begin juni terug voor een blijvende err99-foutcode) ontving ik vandaag eindelijk mijn tweede toestel.

    Al bij het uitpakken hoorde ik dat er iets mis was : het rammelde binnen in.
    Wat blijkt? Er zat een los matglas in + het andere matglas is losgekomen..
    Ook dit toestel gaat terug.
    Hopelijk 3de keer goede keer, en duurt het opnieuw geen 3 maanden.

    Ik begin me nu toch echt af te vragen of QC nog bestaat bij Canon...

    erwin

  • #2
    Re: Mijn 2de Canon 1DmkIII gaat terug

    Dat is dikke pech!
    Danny's Photosite

    Comment


    • #3
      Re: Mijn 2de Canon 1DmkIII gaat terug

      Dikke pech, voor jou dus een échte mkIII ......

      Comment


      • #4
        Re: Mijn 2de Canon 1DmkIII gaat terug

        Ik stel me ook de vraag als er zoiets is als een QC. Mijn 30D zat vol stof op de dag van levering, mijn 1DMkIII nu ook.



        Ik vind dit toch niet echt normal meer. Volgende dinsdag mag ik naar Rosendaal fietsen om hem te laten reinigen.
        Canon bakjes, glas van 11 tot 600 mm en paar draagbare mini zonnen. www.petermalaise.be

        Comment


        • #5
          Re: Mijn 2de Canon 1DmkIII gaat terug

          Welke winkel?

          Volgens mij zijn ze aan het rammelen.

          Nu ja, als ik in de winkel een toestel koop, kan ik da eens vastpakken vooraleer mijn centjes te overhandigen.

          Dave
          pixelpusher

          Comment


          • #6
            Re: Mijn 2de Canon 1DmkIII gaat terug

            Oorspronkelijk geplaatst door Peter M Bekijk bericht
            Ik stel me ook de vraag als er zoiets is als een QC. Mijn 30D zat vol stof op de dag van levering, mijn 1DMkIII nu ook.



            Ik vind dit toch niet echt normal meer. Volgende dinsdag mag ik naar Rosendaal fietsen om hem te laten reinigen.
            Onlangs gelezen dat dit idd zou kunnen, doordat er geloof door fabricage er altijd wel wat stof kan zitten in de behuizing die dan op de spiegel valt..
            Echter ben ik zelf niet heel tevreden van de sensorreiniging, heel goed vind ik die niet..
            Maar het helpt wel wat..
            Alleen jammer dat het bij zo'n dure camera's ook kan gebeuren..

            Mvg,
            Ward
            Canon eos 5D mark II- EF 24-70 f2.8 L USM - EF 85 1.8 USM -Sigma 12-24MM - Canon speedlite 580EX - lowepro Computrekker AW -Vanguard supreme hardcase - Vanguard alta PRO 263 - Cactus triggers

            Comment


            • #7
              Re: Mijn 2de Canon 1DmkIII gaat terug

              jeetje..gaat lekker zo, maar niet echt...
              3 x scheepsrecht? ik hou mijn vingers gekruist voor je !

              Comment


              • #8
                Re: Mijn 2de Canon 1DmkIII gaat terug

                ach ja, wss heb je meer geluk als je een topmodel koopt
                foto als spiegel of als venster?

                Comment


                • #9
                  Re: Mijn 2de Canon 1DmkIII gaat terug

                  Deze namiddag is een Canon technicus afgezakt naar mijn fotohandelaar en heeft ter plaatse een nieuw matglas geplaatst en het toestel een klein uurtje getest.
                  Deze avond heb ik zelf een aantal basistesten uitgevoerd, en tot dusver lijkt het toestel in zijn basisfuncties te werken.
                  Ik heb nog geen AI-servo en HighSpeed getest echter.

                  Op de spiegel zijn wel een aantal kleine stofjes te zien, en bij een diafragma vanaf f11, en bij opdrijven van contrast in CS2, zijn ook op de sensor een klein aantal vlekjes te zien op de sensor, welke blijkbaar hardnekkig zijn en niet verwijderd worden door de Sensor-cleaning (die nu reeds enkele malen heeft gewerkt).

                  Ik hou jullie verder op de hoogte.

                  erwin

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mijn 2de Canon 1DmkIII gaat terug

                    Ik hoop dat je toch uiteindelijk alles van je sensor af krijgt. Ik weet toch dat dat mij zou storen... Terug naar de winkel gaan en eisen dat ze je tevreden stellen, volgens mij moet je dit verlies ik kwaliteit niet pikken.
                    Nikon D40 + 18-55mm Kit lens + 55-200mm Kit lens

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mijn 2de Canon 1DmkIII gaat terug

                      Ik ben inderdaad zinnens om dit uiteindelijk te laten 'herstellen', maar eerst wens ik toch de volledige testbatterij afwerken of er eventueel nog andere probleempjes opduiken.

                      groetjes

                      erwin

                      Oorspronkelijk geplaatst door X-DraGoN Bekijk bericht
                      Ik hoop dat je toch uiteindelijk alles van je sensor af krijgt. Ik weet toch dat dat mij zou storen... Terug naar de winkel gaan en eisen dat ze je tevreden stellen, volgens mij moet je dit verlies ik kwaliteit niet pikken.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mijn 2de Canon 1DmkIII gaat terug

                        Ik ben absoluut niet overtuigd van die sensorcleaning. Ik heb dan misschien "maar" een 400D, maar ook daar zit die sensorcleaning op, en op mijn sensor zit evengoed al van in het begin hardnekkig stof dat er niet af wil. Mooie poging lijkt me, maar 100% succesvol is ze niet...
                        De beste methode zal nog altijd manueel reinigen zijn zeker?
                        Mvg, Fre

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mijn 2de Canon 1DmkIII gaat terug

                          De meest effectieve methode zal altijd manueel reinigen zijn. Tenzij met met een sensorcleaningsysteem afkomt waarbij er in het toestel twee robotarmpjes het raampje vegen.

                          't Is wel zo dat de sensorcleaning van de MkIII wat uitgebreider is dan die van de 400D. Zo is er een uitgebreidere cleaning (manueel in te schakelen) die de sluiter enkele keren doet afgaan om vibraties te veroorzaken.

                          Dave
                          pixelpusher

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mijn 2de Canon 1DmkIII gaat terug

                            Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                            De meest effectieve methode zal altijd manueel reinigen zijn. Tenzij met met een sensorcleaningsysteem afkomt waarbij er in het toestel twee robotarmpjes het raampje vegen.

                            't Is wel zo dat de sensorcleaning van de MkIII wat uitgebreider is dan die van de 400D. Zo is er een uitgebreidere cleaning (manueel in te schakelen) die de sluiter enkele keren doet afgaan om vibraties te veroorzaken.

                            Dave
                            wat ik me eigenlijk nog steeds afvraag is het volgende:
                            kan je die sensorcleaning om zeep helpen door manueel te cleanen?

                            tijdens een manuele cleaning oefen je toch een (lichte) kracht uit op je sensor...
                            foto als spiegel of als venster?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Mijn 2de Canon 1DmkIII gaat terug

                              Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
                              wat ik me eigenlijk nog steeds afvraag is het volgende:
                              kan je die sensorcleaning om zeep helpen door manueel te cleanen?

                              tijdens een manuele cleaning oefen je toch een (lichte) kracht uit op je sensor...
                              Vraag ik me ook af.Heeft er iemand z'n MKIII al manueel gecleand met eclipse en pecpads?
                              Danny's Photosite

                              Comment

                              Working...
                              X