Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwprijs D2X bij lancering

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuwprijs D2X bij lancering

    hallo,

    toen de D2X gelanceerd werd, was ik nog lekker analoog bezig.
    heeft iemand een idee wat een D2X bij de lancering kostte, en of die daarna snel daalde in prijs?

    fujifil

  • #2
    Re: nieuwprijs D2X bij lancering

    Oorspronkelijk geplaatst door Fujifil Bekijk bericht
    hallo,

    toen de D2X gelanceerd werd, was ik nog lekker analoog bezig.
    heeft iemand een idee wat een D2X bij de lancering kostte, en of die daarna snel daalde in prijs?

    fujifil
    Voor zover ik me herinner kostte deze in de absolute beginperiode tegen de 4500 à 5000€, later gezakt naar 4000€, de laagste nieuwprijs die ik gezien heb was 3700€. ( die 3700€ gaat wel over de D2XS )
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: nieuwprijs D2X bij lancering

      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
      Voor zover ik me herinner kostte deze in de absolute beginperiode tegen de 4500 à 5000€, later gezakt naar 4000€, de laagste nieuwprijs die ik gezien heb was 3700€. ( die 3700€ gaat wel over de D2XS )
      bedankt voor je snelle reactie. Ik zie hem nu ook nog altijd aan 4300 bij konijn... dus zo heel veel zakt die niet (relatief gezien hé )

      hmm, wachten heeft dan niet veel zin...

      Comment


      • #4
        Re: nieuwprijs D2X bij lancering

        dpreview: $5000, £3500.

        Comment


        • #5
          Re: nieuwprijs D2X bij lancering

          We moeten wel de nederlandse uitvoering en een buitenlandse uitvoering uit elkaar houden.
          Ik betaalde , als 1 van de eerste , 4500 euro voor de Nederlandse uitvoering.
          Die kost nu nog bijna even veel, ongeveer 4200 euro , al is het dan de D2Xs, maar daar zit bijna geen verschil in als je de D2X naar s hebt geupdate, behalve dat het schermpje groter is.
          De Duitse uitvoering kost inderdaad iets van 3800 euro.
          www.sportactiefoto.nl

          Comment


          • #6
            Re: nieuwprijs D2X bij lancering

            Ik heb de mijne ooit gekocht ( de D2XS dus ) voor 3700€ - Nederlandse versie en in een Belgische internetwinkel met afhaalpunt terplaatse
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #7
              Re: nieuwprijs D2X bij lancering

              De mijne koste toen bij Camera Expres 4990 Euro nederlandse versie
              D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
              www.langenacker.nl

              Comment


              • #8
                Re: nieuwprijs D2X bij lancering

                Oorspronkelijk geplaatst door NoName Bekijk bericht
                De mijne koste toen bij Camera Expres 4990 Euro nederlandse versie
                ja hallo, wat een verschil!

                Comment


                • #9
                  Re: nieuwprijs D2X bij lancering

                  Juni 2005 4590 Euro

                  MVG,

                  Comment


                  • #10
                    Re: nieuwprijs D2X bij lancering

                    November 2005 : 4300 €

                    Comment


                    • #11
                      Re: nieuwprijs D2X bij lancering

                      dit betekent dat een dergelijke camera per jaar 1000 euro in waarde daalt...
                      ok, bedankt voor de info. Ik denk dat 't mij niet zoveel waard is...
                      een D300 wordt dan een pak haalbaarder.

                      thanks

                      Comment


                      • #12
                        Re: nieuwprijs D2X bij lancering

                        Oorspronkelijk geplaatst door Fujifil Bekijk bericht
                        dit betekent dat een dergelijke camera per jaar 1000 euro in waarde daalt...
                        Da's de prijs van de snelle evolutie

                        MVG,

                        Comment


                        • #13
                          Re: nieuwprijs D2X bij lancering

                          Dan kan ik niet rekenen zeker, 2 jaar terug ongeveer 4500 en nu 3700.
                          Is dus 800 verschil, delen door de 2 jaar is dus 400 per jaar.
                          Das andere koek !!
                          www.sportactiefoto.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: nieuwprijs D2X bij lancering

                            Spijtige zaak maar onvermijdelijk gezien de technologische vooruitgang...


                            Als je dan ziet dat de D300 minder dan de helft zal kosten en op alle punten de D2X(s) zal overtrteffen....

                            Ik heb enkel mijn twijfels bij die aparte grip; zelfs al is hij niet langer in "plastic" , dan nog zullen ze er niet de ergonomie van de D2 serie mee bereiken. Anderzijds heb je natuurlijk de mgl om de camera een pak compacter te maken als je wil...

                            Silent M.

                            Comment


                            • #15
                              Re: nieuwprijs D2X bij lancering

                              Oorspronkelijk geplaatst door Silent M. Bekijk bericht
                              Als je dan ziet dat de D300 minder dan de helft zal kosten en op alle punten de D2X(s) zal overtrteffen....
                              Ik ken alvast 2 punten waar hij dat niet zal doen
                              1° Enkele de pro-reeks is weather-sealed (D2 &D3 reeks dus wel, D200 & D300 niet)
                              2° De batterij van de D300 is identiek aan die van D200 en dat weten we wat dat betekend , +/-500 foto's / batterij.
                              D2-reeks en nieuwe D3-reeks gebruiken de EN-EL4(e) en die gaat min. 4 keer zo lang mee.

                              Dit zal misschien ook mensen doen nadenken

                              Sven

                              Comment

                              Working...
                              X