Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanvullende reiszoomlens: Tamron AF28-300 F/3.5-6.3 XR Di VC. Goed idee?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aanvullende reiszoomlens: Tamron AF28-300 F/3.5-6.3 XR Di VC. Goed idee?

    Hallo iedereen,

    Ik heb hulp nodig in mijn zoektocht naar en geschikte reiszoomlens ter aanvulling van mijn Canon EF-S 17-85 IS.
    Ik heb mijn oog laten vallen op de nieuwe Tamron AF28-300 F/3.5-6.3 XR Di VC. Dit wegens het feit dat deze lens vibratie compensatie heeft en omdat ze omgerekend naar de kleinbeeldsensor van mijn 30D een 43-465 lens wordt, wat toch een interessant bereik is.
    Heeft er iemand al ervaring met deze lens, kwa scherpte en focussnelheid? Of is er iemand die een beter alternatief heeft?

    Mvg,
    Alexandre

  • #2
    Re: Aanvullende reiszoomlens: Tamron AF28-300 F/3.5-6.3 XR Di VC. Goed idee?

    Ik heb deze lens niet, maar de kans dat ze minder goed is dan je 17-85 IS is redelijk groot

    Is het dan niet verstandiger om je geld te besteden aan een telezoom van gelijkwaardige kwaliteit die je huidige standaardzoom aanvult ?

    Eerste kandidaat is de EF70-300 IS (gebruik de zoekfunctie voor de vele discussies hierover)

    Voor op reis zijn er heuptasjes in de vorm van een revolverholster met opzij 2 extra lenstassen zodat je redelijk licht gepakt tot 3 lenzen kan meenemen

    Comment


    • #3
      Re: Aanvullende reiszoomlens: Tamron AF28-300 F/3.5-6.3 XR Di VC. Goed idee?

      Dat ze waarschijnlijk minder goed is dan de 17- 85 had ik ook al gedacht. Ik vraag mij alleen af hoeveel slechter ze effectief is?
      Want ik lees hier op het forum veel lovende kritieken over de nieuwe AFS18-250 lens van Tamron (zonder VC) en vraag mij dus af of dit ook geldt voor de nieuwe AF28-300.
      Persoonlijk vind ik de 18-250 geen goede aanvulling voor mijn 17-85 omdat die kwa bereik elkaar voor een groot deel overlappen.

      Ik had idd ook al gedacht aan de EF70-300 IS, maar het nadeel bij deze lens is dat je die enkel kunt gebruiken als zoomlens, waardoor ik veel van lens zou moeten veranderen op reis (niet handig tijdens een trektocht). De 28-300 van Tamron is als all rounder (denk ik) dan iets beter geschikt.

      Comment


      • #4
        Re: Aanvullende reiszoomlens: Tamron AF28-300 F/3.5-6.3 XR Di VC. Goed idee?

        Ik heb die 18-250 Tamron en ben er zeer tevreden over , mijn kitlens nikkon 18-70 staat nog zelden op mijn D70 , het bereik 250 is soms wel tekort waardoor mijn 70-300G nog regelmatig eens uit de kast komt , die wil ik nu ook door een betere vervangen ....
        Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

        Comment


        • #5
          Re: Aanvullende reiszoomlens: Tamron AF28-300 F/3.5-6.3 XR Di VC. Goed idee?

          koop jezelf een 70-300 IS USM, of evt een 70-200 F4. De prestaties van zo'n 28-300 zijn ondermaats. Vooral aangezien je het bereik tot de 85mm al gedekt hebt hoef je dit niet nogmaals aan te kopen. Ok, je moet wat meer wisselen, maar da's net het voordeel van een dslr. Als je budget geen van bovenstaande toelaat, kijk dan zeker eens naar de sigma 70-300 APO DG MACRO. Prijs/kwaliteit gezien is die top. In regel geld, hoe kleiner de zoomfactor, hoe beter de uiteindelijke kwaliteit. Blijf van die 11x zoomtoestanden weg!

          Comment

          Working...
          X