Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto niet opgeslagen op geheugenkaart bij D200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • foto niet opgeslagen op geheugenkaart bij D200

    Al enkele keren heb ik voorgehad dat ik een foto (of een reeks foto's) neem en die daarna wil bekijken op mijn D200 en dat ik de laatse opname (of reeks) gewoon niet op de kaart staat.
    Kaart is een sandisk extreme III 4 gig, geformateerd in de camera.

    Heeft iemand dit probleem al voorgehad?
    Aan de instellingen kan het niet liggen, de foto's erna met dezelfde instellingen gaan gewoon goed.

    grtsjs,

    Mick
    Last edited by mdw; 28 augustus 2007, 12:44. Reden: aanvulling
    There is nothing worse than a sharp image with a fuzzy concept.

    http://www.mdwfotografie.be

  • #2
    Re: foto niet opgeslagen op geheugenkaart bij D200

    ja, ik heb dit ook al meegemaakt. slechts 1 keer dat ik het gemerkt heb. Maar net als jij heb ik geen vermoeden waaraan dit zou gelegen hebben. De geheugenkaart die ik toen gebruikt heb (en nu nog steeds) is een Sandisk Ultra II 1GB CF.

    Groeten,
    Frank
    Nikon D200 - Fujifilm X10

    Comment


    • #3
      Re: foto niet opgeslagen op geheugenkaart bij D200

      Zelfde probleem hier...

      Tot hiertoe al een keer of 10 sinds dat ik het toestel heb.

      Kaartjes: Sandisk Extreme III 2Gb & Sandisk Ultra II 1Gb
      *Nikon D300s + MB-D10 + SB-900 +18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX II + *Nikon D200 + SB-800 + 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX*

      Comment


      • #4
        Re: foto niet opgeslagen op geheugenkaart bij D200

        Als ik me goed herinner is een gelijkaardig probleem al eens ter sprake gekomen, lag aan de kaart zelf.
        Zelf heb ik het voorgehad met een nieuwe cf kaart.

        Comment


        • #5
          Re: foto niet opgeslagen op geheugenkaart bij D200

          Hallo,

          eveneens driemaal voorgehad. Je neemt de foto en je ziet op je LCD de daarvoor genomen foto. Je herbegint en opnieuw hetzelfde fenomeen. Eveneens met Sandisk 2 Gbyte II/III. Toestel uitzetten en fout was weg. Ik kon opnieuw correct foto's nemen. Blij te horen dat ik de enige niet ben en dat het probleem misschien bij Sandisk ligt. 3 maal op ca 2500 foto's. Lens 18/200 VR of 105 Macro VR

          groet
          Nikon D7000 17-55/2.8 - 70-200/2.8 VR - 18-200 VR - 105 VR Micro - 12-24/4 - 18-70 ED - 50/1.8 - 85/1.4 SB - 28DX/800/900 - TC-14EII - DR6 - Feisol CT-3372LV - Cullmann MB8.5

          Comment


          • #6
            Re: foto niet opgeslagen op geheugenkaart bij D200

            het het al gehad met Sandisk Extreme III , IV , en ooit een fijn moment gemist zo bij een concert ...
            , heb nu al een tijdje niet meer op gelet en zit al hele tijd een transcend 4 gig in , en sinsdien is dit probleem nooit meer voorgekomen ...

            dus idd het zal wel aan Sandisk liggen ...want ook dit fenomeen met D1X en dezelfde sandisk kaarten
            www.kemizz.com
            Brand new Blog
            kemizzdotcomonflickr

            Comment


            • #7
              Re: foto niet opgeslagen op geheugenkaart bij D200

              Op een recente vakantie had ik het één keer (Transcend) en een vriend een keer of drie (Sandisk). Beiden trokken we een goei 2000 foto's. Het kàn dus ook bij andere kaartjes dan Sandisk . Nu, ik heb van die reis wel zeker 1000 foto's die er beter niet op zouden staan .

              Comment


              • #8
                Re: foto niet opgeslagen op geheugenkaart bij D200

                Zou het dan eventueel met de firmware te maken kunnen hebben?
                There is nothing worse than a sharp image with a fuzzy concept.

                http://www.mdwfotografie.be

                Comment


                • #9
                  Re: foto niet opgeslagen op geheugenkaart bij D200

                  Heb mijn D200 net binnengedaan ter herstelling/nazicht.

                  Dit weekend een reportage gedaan en van de 700 foto's zeker 20 maal het probleem voorgehad.

                  Ik hou jullie op de hoogte.

                  grtsjs,

                  Mick
                  There is nothing worse than a sharp image with a fuzzy concept.

                  http://www.mdwfotografie.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: foto niet opgeslagen op geheugenkaart bij D200

                    Ik heb het voorbije weekend dit probleem voor de eerste keer voorgehad, na het formateren van mijn CF-kaart in de camera (Sandisk Ultra II 2GB). Opnieuw formateren van de kaart hielp niet. Kaart uitnemen en terug insteken en alles was opnieuw in orde.

                    Eigenaardig. Blijkt toch echt een D200 kwaal(tje) te zijn.

                    @mdw: ik ben benieuwd naar het vervolg.

                    Groetjes, Wim
                    Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                    Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                    Comment


                    • #11
                      Re: foto niet opgeslagen op geheugenkaart bij D200

                      Vandaag heb ik voor het eerst dit zelfde probleem meegemaakt, maar dan met de D70 en een Sandisk Ultra II van 1GB.
                      Eén "file" in de reeks foto's bevatte "geen informatie" (0 kB)... en dit werd ook als dusdanig op het monitorscherm aangegeven.
                      Daarna alles blijkbaar terug OK...
                      Last edited by LucD; 2 oktober 2007, 15:31.

                      Comment


                      • #12
                        Re: foto niet opgeslagen op geheugenkaart bij D200

                        Vervolg: vandaag is mijn toestel terug binnen in de winkel.
                        Het is een halve dag getest geweest maar ze hebben geen enkele fout kunnen vinden. Dus het ligt blijkbaar aan mijn geheugenkaart.
                        Hetgeen ze vergeten is dat ik het heb met 4 geheugenkaarten, moet lukken dat ze alle 4 kapot zijn hé

                        Nu weet ik dus effe niet wat doen.

                        grts,

                        Mick
                        There is nothing worse than a sharp image with a fuzzy concept.

                        http://www.mdwfotografie.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: foto niet opgeslagen op geheugenkaart bij D200

                          Oorspronkelijk geplaatst door mdw Bekijk bericht
                          Nu weet ik dus effe niet wat doen.
                          Mijn suggestie:
                          Toestel opnieuw intensief gebruiken, en van zodra het probleem zich voordoet, opnieuw naar de winkel of Nikon stappen. Liefst met zo concreet mogelijke gegevens (welke kaart, vanaf welke opname nummer, ...). Door hen met zeer concrete informatie te confronteren, kan Nikon niet ontkennen dat er werkelijk een probleem is met jouw body.

                          Succes!

                          Gr's, Wim
                          Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                          Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                          Comment


                          • #14
                            Re: foto niet opgeslagen op geheugenkaart bij D200

                            Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
                            Mijn suggestie:
                            Toestel opnieuw intensief gebruiken, en van zodra het probleem zich voordoet, opnieuw naar de winkel of Nikon stappen. Liefst met zo concreet mogelijke gegevens (welke kaart, vanaf welke opname nummer, ...). Door hen met zeer concrete informatie te confronteren, kan Nikon niet ontkennen dat er werkelijk een probleem is met jouw body.

                            Succes!

                            Gr's, Wim
                            Merci Wim,

                            had ik zelf nog niet aangedacht, ga het nog iets concreter doen.
                            Als het probleem zich voordoet, dan neem ik mijn D70 en laat de D200 zo liggen en stap er zo mee naar de winkel.

                            Mick
                            There is nothing worse than a sharp image with a fuzzy concept.

                            http://www.mdwfotografie.be

                            Comment

                            Working...
                            X