Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Komen er nikkors 12-24 te koop?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Komen er nikkors 12-24 te koop?

    Hoe groot zou de kans zijn dan mensen hun Nikkor 12-24 gaan verkopen onm de nieuwe 14-24 2.8 aan te schaffen?
    Misschien moet ik nog even wachten met het kopen van een groothoek.

    Gr Kees
    Last edited by KvP; 27 augustus 2007, 17:57.
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

  • #2
    Re: Komer er nikkors 12-24 te koop?

    Volgens mij kan je maar beter wat wachten...
    Als eenmaal die nieuwe lenzenserie op de markt komt, dan pas zijn er koopjes te doen...
    Toch vind je soms de Nikkor 12-24 aan redelijke (2dehands) prijzen.

    mvg,

    Roland

    Comment


    • #3
      Re: Komer er nikkors 12-24 te koop?

      Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
      Volgens mij kan je maar beter wat wachten...
      Als eenmaal die nieuwe lenzenserie op de markt komt, dan pas zijn er koopjes te doen...
      Toch vind je soms de Nikkor 12-24 aan redelijke (2dehands) prijzen.

      mvg,

      Roland
      Lijkt me niet onverstandig.
      Ik wil nl een groothoek aanschaffen, en zit te denken aan de sigma 10-20, tokina 10-17 of de tokina 12-24.
      Misschien is het toch slimmer om nog even te wachten op de 12-24 nikkor.
      Ik denk dat hij kwaliteitief de beste keuze is.

      Is de nikkor 12-24 net zo scherp en snel als de 17-55 van 17 tot 24mm?
      Last edited by KvP; 27 augustus 2007, 18:24.
      Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

      Comment


      • #4
        Re: Komen er nikkors 12-24 te koop?

        Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
        Hoe groot zou de kans zijn dan mensen hun Nikkor 12-24 gaan verkopen onm de nieuwe 14-24 2.8 aan te schaffen?
        Misschien moet ik nog even wachten met het kopen van een groothoek.

        Gr Kees
        Wie weet komt de mijne te koop

        Groetjes,
        pol.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #5
          Re: Komen er nikkors 12-24 te koop?

          De mijne staat hier reeds te koop, alsook een nieuwe 10,5mm

          Comment


          • #6
            Re: Komen er nikkors 12-24 te koop?

            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            De mijne staat hier reeds te koop, alsook een nieuwe 10,5mm
            Aan't plaatsmaken voor iets moois ?

            Groetjes,
            Pol.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #7
              Re: Komen er nikkors 12-24 te koop?

              Aan't plaatsmaken voor iets moois ?

              Groetjes,
              Pol.
              Eerlijk gezegd Pol, eigenlijk niet, mischien ga ik wel voor de D300, maar dat zal toch nog een dik jaar duren, en deze is ook APS formaat, dus blijven deze DX lenzen hun waarde behouden, de D3 zit er voor mij niet in denk ik.
              Met de D200 was ik een van de eerste die er een had, en dat heeft mij dan ook een 400 euro méér gekost, daarom dat ik deze maal niet metteen zal kopen, ondertussen zijn ook de eventuele kinderziekten gekend.
              De eigenlijke reden dat ik deze objectieven verkoop, ligt voor mij wat anders.
              Als je lenzen die je reeds meer dan 6 maand bezit nog maar één maal op je camera hebt gebruikt, dan hoef ik deze niet echt, het soort fotografie wat ik doe (tja welke fotografie doe ik eigenlijk ) behoeft eigenlijk geen supergroothoek, de lenzen waar ik eigenlijk het meest van hou zijn de 17-55 AFS, mijn 85 1.4 AFD en mijn micro Nikkor 105 mm AFS-VR, deze drie vormen voor 99% de lenzen die ik gebruik, ik wil dan ook nog altijd dat alles meeslepen, en als ik dan na een paar weken thuiskom, dan kom ik eigenlijk tot de conclusie dat de lenzen die ik hier nu te koop aanbied, in die paar weken nooit op mijn camera zijn geweest
              maar dan heb ik wel drie weken dat boeltje door Zuid Afrika of ergens anders meegedragen
              Ik wil het gewoon wat practischer, en draagbaar houden Pol.

              Comment


              • #8
                Re: Komen er nikkors 12-24 te koop?

                Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                Hoe groot zou de kans zijn dan mensen hun Nikkor 12-24 gaan verkopen onm de nieuwe 14-24 2.8 aan te schaffen?
                Misschien moet ik nog even wachten met het kopen van een groothoek.

                Gr Kees
                Als je blijft bij een aps sensor ( dx formaat ) kan je beter je 12 - 24 f/4
                behouden.
                De nieuwe 14 - 24 f/2.8 is ontwikkeld voor de nieuwe full frame sensor
                ( genaamd FX ) van nikon; maar dat wordt wijselijk door Nikon niet met zoveel
                woorden vermeld.
                Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

                Comment


                • #9
                  Re: Komen er nikkors 12-24 te koop?

                  Als je een APS-c formaat sensor hebt kun je inderdaad rustig overwegen om je 12-24 in te wisselen voor een 14-24 als je zoveel belang hecht aan die ene stop.
                  Wat voor FX formaat werkt werkt 100% zeker ook op DX.
                  Last edited by pol parasol; 28 augustus 2007, 08:41. Reden: typfoutje

                  Comment


                  • #10
                    Re: Komen er nikkors 12-24 te koop?

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Eerlijk gezegd Pol, eigenlijk niet, mischien ga ik wel voor de D300, maar dat zal toch nog een dik jaar duren, en deze is ook APS formaat, dus blijven deze DX lenzen hun waarde behouden, de D3 zit er voor mij niet in denk ik.
                    Met de D200 was ik een van de eerste die er een had, en dat heeft mij dan ook een 400 euro méér gekost, daarom dat ik deze maal niet metteen zal kopen, ondertussen zijn ook de eventuele kinderziekten gekend.
                    De eigenlijke reden dat ik deze objectieven verkoop, ligt voor mij wat anders.
                    Als je lenzen die je reeds meer dan 6 maand bezit nog maar één maal op je camera hebt gebruikt, dan hoef ik deze niet echt, het soort fotografie wat ik doe (tja welke fotografie doe ik eigenlijk ) behoeft eigenlijk geen supergroothoek, de lenzen waar ik eigenlijk het meest van hou zijn de 17-55 AFS, mijn 85 1.4 AFD en mijn micro Nikkor 105 mm AFS-VR, deze drie vormen voor 99% de lenzen die ik gebruik, ik wil dan ook nog altijd dat alles meeslepen, en als ik dan na een paar weken thuiskom, dan kom ik eigenlijk tot de conclusie dat de lenzen die ik hier nu te koop aanbied, in die paar weken nooit op mijn camera zijn geweest
                    maar dan heb ik wel drie weken dat boeltje door Zuid Afrika of ergens anders meegedragen
                    Ik wil het gewoon wat practischer, en draagbaar houden Pol.
                    Persoonlijk ga ik vrij vlug overstappen naar de D300, de D3 ligt niet in mijn budget en bovendien ik ben maar een amateurke, maar die wel het uiterste uit de kan probeert te halen. Ik ga wel even wachten hoe hij het eraf brengt met de hogere iso's en wat de algemene indrukken zijn. Hopelijk worden de verwachtingen dik ingevuld want mijn D70, die trouwens nog altijd doet wat ie moet doen, is nu ondertussen al wat voorbij gestreeft, maar zal dienen als backup.
                    En wat de objectieven betreft, de 12-24 gebruik ik eigenlijk minder dan verwacht, want de 17-55 is echt top en gaat altijd mee. Die 5mm(7.5mm) mis ik toch maar zelden (indien mogelijk met wat voetenwerk goed te maken) en die worden dan ruimschoots vergoed door de uitzonderlijke scherpte en zeer geringe misvormingen aan de brede kant. Het is maar bij architectuur dat ik de 12-24 gebruik en dat is niet zo erg veel. Een nadeel natuurlijk (en ik betwijfel dat er een betere zoom is in deze range), de vervormingen aan de brede kant, die echter met PT-lens perfect te behandelen zijn, maar dat is dan weer een bijkomende postprocessing.
                    Ik zit echter nog steeds met een 17-35 in mijn achterhoofd. Die zal er misschien nog komen, tenzij... de nieuwe 14-24 misschien een beter alternatief is naast mijn 28-70. Maar de prijs aan dewelke deze nu wordt voorgesteld... hmm ? Er zijn grenzen.
                    Maar ik ben benieuwd hoe mijn primes het er gaan vanaf brengen op de D300. Ik verwacht in elk geval een snellere focus met 28 en de 85. Met de motor van de D70 zijn die toch wat aan de trage kant.

                    Groetjes,
                    Pol.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Komen er nikkors 12-24 te koop?

                      Pol, voor jou is die D300 zeer zeker een evidente keuze.
                      De stap vanaf een D70 is dan ook vrij groot. Je lenzen zullen dan ook een serieuze opwaardering krijgen.
                      Voor een D200 gebruiker liggen de zaken iets genuanceerder en is de overstap iets minder noodzakelijk.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Komen er nikkors 12-24 te koop?

                        Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                        Pol, voor jou is die D300 zeer zeker een evidente keuze.
                        De stap vanaf een D70 is dan ook vrij groot. Je lenzen zullen dan ook een serieuze opwaardering krijgen.
                        Voor een D200 gebruiker liggen de zaken iets genuanceerder en is de overstap iets minder noodzakelijk.
                        Vóór de komst van de D300 dacht ik al serieus aan de S5Pro omwille van de hoge ISO's en het dynamisch bereik. Nu liggen de kaarten natuurlijk wat anders.
                        En de D300 zal uiteraard voor mij een hele stap vooruit zijn. Ik heb nu mijn D70 perfect onder de knie en ben ook niet iemand die zo snel van camera zal veranderen. Aan de andere kant heb ik ondertussen niet stil gezeten wat lensen arsenaal betreft. Zoals al eerder gezegd hier is dit toch nog belangrijker dan de body. Ik wacht dus met grote spanning af.

                        Groetjes,
                        Pol.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Komen er nikkors 12-24 te koop?

                          Vóór de komst van de D300 dacht ik al serieus aan de S5Pro omwille van de hoge ISO's en het dynamisch bereik. Nu liggen de kaarten natuurlijk wat anders.
                          En de D300 zal uiteraard voor mij een hele stap vooruit zijn. Ik heb nu mijn D70 perfect onder de knie en ben ook niet iemand die zo snel van camera zal veranderen. Aan de andere kant heb ik ondertussen niet stil gezeten wat lensen arsenaal betreft. Zoals al eerder gezegd hier is dit toch nog belangrijker dan de body. Ik wacht dus met grote spanning af.
                          Volgens mij krijgt Fuji ditmaal flinke klappen indien deze Nikon D300 is wat ze beloven, maar het kan ook dat Nikon en Fuji de koppen hebben samengestoken, zij hangen tenslotte af van dezelfde groep
                          alleen jammer van degenen die later hun Fuji nog ergens te koop willen stellen

                          Comment


                          • #14
                            Re: Komen er nikkors 12-24 te koop?

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            de lenzen waar ik eigenlijk het meest van hou zijn de 17-55 AFS, mijn 85 1.4 AFD
                            Ik sta op het punt om een 12-24 te kopen maar twijfel nog steeds of ik hem wel zo vaak ga gebruiken.
                            Die 85mm 1.4 is natuurlijk iets heel anders maar ook leuk hebbedingetje lijkt me.
                            Ik vraag me af of de 85mm 1.4 nu ook beter is dan mijn 80-200 AF-S op 85mm behalve natuurlijk de lichtsterkte.

                            wat kost een 85mm 1.4 ong 2e hands?

                            Gr Kees
                            Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                            Comment


                            • #15
                              Re: Komen er nikkors 12-24 te koop?

                              Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                              wat kost een 85mm 1.4 ong 2e hands?
                              Gr Kees
                              Ik denk dat je daar toch nog rond de 800 à 850€ moet voor neerleggen, ze kost nu nieuw rond de 1130€
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                              Comment

                              Working...
                              X