Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp bij aankoop van een 'hybride' camera! En een paar vragen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp bij aankoop van een 'hybride' camera! En een paar vragen.

    Mensen mensen,

    Ik zou graag wat dingen willen weten die ik moet weten als ik een Digitale 'bridge' of 'hybride' camera ga aanschaffen. Ga niet zeggen dat ik beter een dSR kan kopen in plaats van de Fujifilm Finepix S6500fd omdat ik een budget heb van 350 euro en voor dat geld geen dSR wil aanschaffen. Ook geen tweedehands.

    Mijn oog is gevallen op de Fujifilm Finepix S6500fd. Deze camera heeft een 10.3x zoom via een zoomlens. En meer dan 6 megapixel. Ik wil gaan fotograferen op het Circuitpark van Zandvoort. Dus de zoom zal ik ook zeker gaan gebruiken. Maar is dit een degelijke camera daarvoor. Ik wil echt geen 400 euro uitgeven voor een lens die ik op een camera kan schroeven, vandaar de Brigde.

    En welke instellingen (ISO, diafragma en sluitertijd) moet ik instellen als ik zoiets wil fotografen. En hoe krijg ik hem mooi scherp, ook heel belangrijk natuurlijk.

    Over de ISO weet ik dat 100 tot 400 voldoende is. De sluitertijd van 1000/1 tot 30/1 vanuit de hand, en met statief 30/1 en meer. Diafragma heb ik geen idee over.

    En ook over het scherpstellen, hoe krijg ik hem mooi scherp.

    Alvast bedankt,

  • #2
    Re: Hulp bij aankoop van een 'hybride' camera! En een paar vragen.

    Sherpstellen kan je door autofocussen of manueel focussen door de ringen rond de lens, wat betreft het diafragma : F 2.8~F11 in 13 stappen van 1/3 EV Handmatig/Auto selecteerbaar. De zoom is zowat hetzelfde als de meesten in zijn klassen, hoewel anderen al beginnen met 12x zoom. Megapixels zijn minder belangrijk, zegt namelijk niets van de kwaliteit, dat geld voor alle toestellen van alle merken.
    Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
    Website : http://runaque.deviantart.com/

    Comment


    • #3
      Re: Hulp bij aankoop van een 'hybride' camera! En een paar vragen.

      Dat laatste wist ik inderdaad al. Dat komt er meer uit als je op posterformaat gaat afdrukken. Bedankt.

      Is het manueel focussen met de S6500fd ook mogelijk? Ik weet dat het met een dSR wel zo gaat maar ik heb nog niemand over de S6500fd horen praten over de manuele focus.

      Dit staat er trouwens bij diafragma: f/2.8-4.9. Hoger dan 5 gaat hij dus niet.

      Aangepast om 19.33

      Hier een quote van MarcoV op het forum:
      Speel vooral met de manuele zoom (de automatische zit er 9 van de 10 naast op de fuji).
      Dat zegt in ieder geval al genoeg over de manuele focus.

      Nu heb ik nog een vraag die in mij opkwam. Is het mogelijk om er een macrolens op te zetten (volgens mij was het mogelijk, zo ja, welk merk + naam) en een UV- filter, is dat ook mogelijk (zo ja, welk merk + naam).
      Last edited by La Rosa; 27 augustus 2007, 18:36.

      Comment


      • #4
        Re: Hulp bij aankoop van een 'hybride' camera! En een paar vragen.

        Iemand misschien?

        Comment


        • #5
          Re: Hulp bij aankoop van een 'hybride' camera! En een paar vragen.

          Als macro lens kan je de Raynox DCR-250 (of de DCR-150, welk kleiner vergroting) nemen, velen met een bridge hier die aan macro fotografie doen gebruiken deze. Ik gebruik de 250 van Raynox, voorbeeldje vind je hier onder.

          Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
          Website : http://runaque.deviantart.com/

          Comment


          • #6
            Re: Hulp bij aankoop van een 'hybride' camera! En een paar vragen.

            ook even in acht nemen de 6500 kan enkel xd memory kaartjes gebruiken , de recentere 5800 kan zowel xd als SD kaartjes gebruiken

            Comment


            • #7
              Re: Hulp bij aankoop van een 'hybride' camera! En een paar vragen.

              Oorspronkelijk geplaatst door La Rosa Bekijk bericht
              Dit staat er trouwens bij diafragma: f/2.8-4.9. Hoger dan 5 gaat hij dus niet.
              Toch wel. Die twee getallen zijn de maximale diafragma-openingen voor respectievelijk de uiterste groothoek- en uiterste tele- stand.
              Diafragma-opening:
              groothoek: f/2.8 - f/11
              tele: f/4.9 - f/11
              Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

              Comment


              • #8
                Re: Hulp bij aankoop van een 'hybride' camera! En een paar vragen.

                Na wat zoeken heb ik dit gevonden: http://www.aanbodpagina.nl/535422_58...ix_s6500fd.asp

                Janus
                Janus.
                Canon S5 + Olympus TCON-17 TC
                Enkele van mijn foto's

                Comment


                • #9
                  Re: Hulp bij aankoop van een 'hybride' camera! En een paar vragen.

                  Oorspronkelijk geplaatst door La Rosa Bekijk bericht
                  Mensen mensen,



                  Mijn oog is gevallen op de Fujifilm Finepix S6500fd. Deze camera heeft een 10.3x zoom via een zoomlens. En meer dan 6 megapixel. Ik wil gaan fotograferen op het Circuitpark van Zandvoort. Dus de zoom zal ik ook zeker gaan gebruiken.

                  En ook over het scherpstellen, hoe krijg ik hem mooi scherp.

                  Alvast bedankt,
                  De S6500 fd is een degelijke camera van een gereputeerd cameramerk.De camera levert onder de meeste omstandigheden redelijk tot goede foto's(in vergelijking met de instap-Dslr's). In vergelijk met andere "Bridge"camera's zal de Fuji S6500fd op slechts 1 gebied zn concurrenten overtreffen : korrelarme jpg's en raw's bij hoge iso-waarden. Voor action fotografie is de camera minder geschikt,het Fujinon zoomobjectief presteert tamelijk goed maar is niet lichtsterk,en door het ontbreken van Image Stabilisatie zult u,zeker bij maximaal telebereik,veel "net niet scherp foto's "verkrijgen.
                  ...zonder camera maak je de beste foto's...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hulp bij aankoop van een 'hybride' camera! En een paar vragen.

                    Dank jullie.

                    Dat net niet scherp is op zich niet echt heel erg. Als het maar een verbetering ten opzichte van de Kodak Z650 die ik nu heb is. En dat zal het ongetwijveld zijn.

                    Comment

                    Working...
                    X