Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat voor debacles ....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat voor debacles ....

    .....heeft jouw camera al overleefd ?

    Ik stel voor om het topic open te trekken naar alle types camera's, OK moderator ?

    PaulM

  • #2
    Re: Wat voor debacles ....

    Een gloednieuwe Nikon D70 op vaskantie in Bariloche(Argentinië) en één misstap gemaakt: camera heeft de volledige klap opgevangen van mij, deed behoorlijk zeer. Schade: flits klapt niet meer open en de lens 24-120 heeft in eens heel veekl speling. Alles gerepareerd op kosten van de verzekering en na 4 weken terug net op tijd voor de volgende vakantie.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Wat voor debacles ....

      ...het debacle met mijn vrouw of ik hem al dan niet mocht aankopen
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment


      • #4
        Re: Wat voor debacles ....

        Coolpixke, 4200.

        Borgnokje voor vasthouden batterijklepje afgebroken. Niet meer te herstellen...
        De technieker van De Beukelaar heeft er doodleuk een minuskuul schroefje zo ingedraaid dat het nog 1 of 2 mm uitsteekt. Dit neemt nu perfect het werk van het kapotte nokje over.

        Buiten garantie en toch gratis, nota bene !

        Comment


        • #5
          Re: Wat voor debacles ....

          S7000 laten vallen bij uitstappen auto, alles nog heel wel geschrokken en gelukkig was het de camera van Corien.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Wat voor debacles ....

            Zomer 1984, Haukadalur, IJsland, Nikomat EL
            Tijdens het fotograferen van de Strokkur-geiser steeds maar dichter en dichter gekomen tot wanneer er een zijdelingse uitbarsting de gulp kokend water op mij stuurde. Ernstig verbrand aan benen armen en schouders maar de EL heeft toen mijn gezicht gered (de foto was wel geslaagd). Alles zat onder de damp maar na een dag of twee drogen werkte alles weer OK. Ik daarentegen....

            Zomer 1996, Runde, Noorwegen, Nikomat EL (dezelfde)
            Fotograferen van papegaaiduikers vanop de kliffen. Camera rolt een kloof binnen waar ik gelukkig nog bijkon. Een duw op het prisma waar het merkplaatje zit, gevolg : de lichtmeterkoppeling zat klem. Ter plekke kunnen openvijzen met een zakmes. Plaatje rechtgeklopt met een kei en ... klaar

            Zomer 2006, Vatnajökull gletsjer, Kverkfjöll, IJsland, Nikon F2
            Slecht weer, koud, nat. Ik had de D1 in de jeep laten liggen omdat ik al problemen vreesde en omwille van het gewicht een F2 meegenomen met maar twee lenzen (50 en 28). Niet voldoende waterdicht ingepakt. Ongelofelijk robuust zo'n F2 maar de condens van de transpiratie zat werkelijk overal : in de lenzen, in de camera, in de zoeker. Camera functioneerde maar was zo blind als een mol. Alles wat los kon losgemaakt (achterklep, zoeker, matglas, lens) en gedroogd boven de ventilatiegaten van de jeep. Geen gevolgen waargenomen.

            PaulM

            Comment


            • #7
              Re: Wat voor debacles ....

              Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
              ...het debacle met mijn vrouw of ik hem al dan niet mocht aankopen

              hetzelfde hier al een keer of 5

              Comment


              • #8
                Re: Wat voor debacles ....

                Zaterdag rond 10 uur 's morgens m'n nieuwe Pana FZ50 ontdekt onder de carport. Daar achtergelaten door de koeriersdienst. Zaterdag namiddag op bezoek bij m'n ouders, prachtig weer, we gaan buiten zitten, maar als ik me neerzet, begeeft de stoel. Ik langs de grond, camera ook.
                Gelukkig is er geen grote schade, afgezien van de zonnekap. En de stoel.
                Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

                Comment


                • #9
                  Re: Wat voor debacles ....

                  Ik heb dit topic toch maar naar "Algemeen" verhuisd . . . ik denk dat het hier beter thuishoort . . .
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat voor debacles ....

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    S7000 laten vallen bij uitstappen auto, alles nog heel wel geschrokken en gelukkig was het de camera van Corien.
                    grt,bouk.
                    Foei!

                    Ik heb mijn plastic fantastic (50mm f/1.8 II) tegen een tafelrand laten botsen... krakje in het glas
                    Canon 350D
                    Meer op: http://griffintje.deviantart.com of blog: http://griffintje.blogspot.com/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wat voor debacles ....

                      Met de 350D de waterbaan in gegaan op de kermis, zo een massa water had ik niet verwacht maar het water liep dus letterlijk uit m'n flits en camera.
                      Daarna laten drogen en niets meer van gemerkt
                      Meer foto's te zien op http://www.kermisreportages.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wat voor debacles ....

                        Vrijdag de dertiende, hotel in Toscane, toch maar gauw de 50mm 1.8 opzetten, want in het station zal wel minder licht zijn. Die glipt uit mijn handen en botst netjes op de rand van de kast en dan op de vloer. Zag er op het eerste zicht goed uit, toch maar proberen, kan foto's maken. Oef.

                        Iets later lenzenwissel weegns stadsbezoek, de 50mm zit muurvast, geen mm beweging in te krijgen. Err99, dus geen fotos meer ook, gelukkig is het een plastic lens, afgebroken op het camerahuis (eerst rand losgewrongen) en uiteindelijk de 17-85 erop(wandelen in Firenze), alles werkt.
                        Bleek dat de bajonetvatting gebarsten was, bij het afnemen van de lens werd die alleen meer opengespert, vandaar de onmogelijkheid om ze er af te halen.
                        Heb toch maar een 50mm met metalen vatting gezocht, en gevonden.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wat voor debacles ....

                          soms moet je de hoogte in om een beter overzicht te krijgen,dus zet je camera plus statief boven op een té kleine tafel. Als dan één poot van je statief wegglijdt dan kiepert je camera dus naar voren richting betonnen grond.Je bent dan blij dat er,precies waar de camera de grond raakt,toevallig een lege kartonnen doos staat die de klap opvangt..je hart bonst in je keel maar laat de omgeving daar niets van merken...koel als een kikker zet je het hele zaakje weer terug op tafel,en gaat verder met fotograferen.
                          ...zonder camera maak je de beste foto's...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wat voor debacles ....

                            Ik heb mijn 20D gewoon zelf opengesmeten om de anti-aliasing filter te vervangen door eentje die minder IR filtert.

                            Zeer spannend, vooral de moment waaop je filter van de sensor haalt (keuteren met een mes tussen de filter en sensor...), maar hij heeft het overleefd!

                            Ik heb het wel pas gedaan na aanschaf van een tweede body voor gewoon gebruik...

                            Koen
                            Canon 40D - EF-S 10-22mm f/3.5-f/4.5 USM - EF 17-40mm f/4 L USM - EF 50mm f/1.4 USM - EF 70-200mm f/2.8 L USM - EF 300mm f/2.8 L USM - Extender EF 1.4x
                            http://www.koenvangorp.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wat voor debacles ....

                              Ik heb eens mijn 50mm bekeken op f/22:

                              Canon 350D
                              Meer op: http://griffintje.deviantart.com of blog: http://griffintje.blogspot.com/

                              Comment

                              Working...
                              X