Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hulp...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hulp...

    Ik fotografeer geregeld in indoor skihallen en ik vroeg me af wat ik kon doen om de condens (van de koude naar de warmte) te beperken/te voorkomen.
    Ik gebruikte reeds plastic zakken maar tot nog toe geen resultaat.
    iemand?
    Nikon D300

  • #2
    Re: hulp...

    Gewoon wachten tot het weg is.
    Of thuis op voorhand in de koelkast materiaal afkoelen en meebrengen in een koelbox .

    Comment


    • #3
      Re: hulp...

      Weinig anders aan te doen dan aclimatiseren denk ik.... ik moest ooit op reportage in zo'n subtropisch zwemparadijs, 2 uur op voorhand naar binnen om het toestel te latren wennen niets anders aan te doen....

      Comment


      • #4
        Re: hulp...

        In de skihal heb ik geen problemen, mooie scherpe foto's, maar na de shoot, bij het terugkeren komt er condens op het toestel.
        Kan dit dan geen kwaad?
        Het vochtgehalte kan de electronica toch beschadigen?

        groeten
        Nikon D300

        Comment


        • #5
          Re: hulp...

          toestel opbergen in uw tas samen met dit .
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

          Comment


          • #6
            Re: hulp...

            Je kan ook een haardroger meenemen, en daarmee je camera en lenzen opwarmen.


            Tijdens een Sd zijn we ooit naar de vlindertuin geweest in Knokke, en daar moets ik ook heel lang wachten vooralleer de lens niet meer aandampte.
            De meeste camera's kunnen wel een klein beetje vocht verdragen, maar als je dat dagelijks voorhebt, dan zal er vroeg of laat wel eens wat mislopen.

            Verwissel zeker nooit een lens terwijl er condens vormt op de camera...

            Een goed afgesloten plastic zak helpt wel, maar dan moet je de camera er wel laten inzitten tot die de kamertemperatuur heeft.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment

            Working...
            X