Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF-S 17-85mm Zoom creep ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF-S 17-85mm Zoom creep ?

    Ik heb reeds één maand deze lens maar ik maak me wat ongerust over volgend verschijnsel :

    Als je de lens naar beneden hangt is het minste schokje al voldoende om de zoom te doen uitzakken. Schokjes zijn dan eigenlijk het verkeerde woord, het zachtjes op en neer bewegen is reeds voldoende.
    De zoomring is ook héél losjes (vergeleken met mijn andere lenzen) en heeft bijna geen weerstand. Ik beschik over een slingshot bag om alles steeds op te bergen en als ik daar mee op stap ga merk ik ook als ik het toestel uithaal dat de zoom volledig is uitgevallen.

    Op veel sites staat in de review telkens als positief punt dat de lens geen tekenen van zoom-creep vertoont. Dus dan lijkt me dit nog meer op abnormaal gedrag ...

    Bij studio73 melden ze me het volgende

    Ik heb dit even getest met een nieuwe lens en die hebben blijkbaar hetzelfde probleem.

    Bij de minste trilling schuift de zoom gewoon uit. Indien de lens wel naar beneden zakt terwijl je hem gewoon naar beneden kantelt dan is er wel een probleem.
    (dit is geen commentaar op hun dienst, ze zijn tot nu toe steeds correct, ik kan langsgaan in de winkel in geel maar heb geen zin in een onnodige rit vanuit gent)

    Lijkt dit voor jullie "normaal" ? Zijn er nog mensen met deze lens en is het mogelijk jullie ervaring hiermee eens te delen ?

    Met dank,
    Leuntjens Tom
    Instagram | Website | Blog | Facebook | Twitter

  • #2
    Re: Canon EF-S 17-85mm Zoom creep ?

    Ik heb die lens en van die creep heb ik nog niets gemerkt. Dat de zoomring erg los zou zitten verbaast mij ook, aangezien ik die op mijn exemplaar redelijk stroef vind...
    Meer foto's hier te vinden

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF-S 17-85mm Zoom creep ?

      Zelfde lens, geen creep, maar als ik er mee schud terwijl ze naar beneden gericht is, dan kan ik ze wel 'uitschudden', maar dat lijkt me gezien gewicht e.d. normaal.

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF-S 17-85mm Zoom creep ?

        Hello,

        heb deze lens ook gehad voordat ik de 17-55 IS 2.8 kocht, en van enige zoom creep heb ik nooit last gehad, ook de zoom ring zelf was helemaal niet los te noemen.

        Als dit een nieuwe lens is zou ik teruggaan naar de winkel, dit klopt volgens mij toch niet.

        Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment


        • #5
          Re: Canon EF-S 17-85mm Zoom creep ?

          ik heb ook zo'n lens gekocht, tweedehands nog wel.
          Helemaal geen last van het fenomeen dat je beschrijft; naar de winkel ermee is de enige raad die ik je kan geven.
          mvg
          Filip

          Comment


          • #6
            Re: Canon EF-S 17-85mm Zoom creep ?

            Ik heb ook zo een objectief, al ruim een jaar. Ik heb er al ongeveer 6000 foto's mee genomen en ik heb daar nog niets van gemerkt. Ik heb heel tevreden over deze lens. Er is iets fout met je objectief. Gewoon terug naar de winkel en laten herstellen.

            Comment

            Working...
            X