Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Matglas verknoeid

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Matglas verknoeid

    Tijdens mijn vakantie heb ik het matglas van mijn 400d verknoeid. Met het te snel willen wisselen van lens is er wat vuil op terecht gekomen. Ik heb het eerst willen wegblazen met de peer, maar toen dit niet lukte ben ik zo dom geweest om met het borsteltje (dat bij de peer zit) te gebruiken. Resultaat allerlei kleine zwarte stofjes op het matglas. Gelukkig zie je die niet op de foto's maar prettig werken is toch anders.
    Nu heb ik hier op het forum eens gelezen dat je zo'n matglas kan vervangen (het kost bovendien erg weinig), alleen heb ik geen idee waar je het kan bestellen (op website of in winkel). Om het nu nog te reinigen is het te vuil geworden, denk ik, ik heb het ook gekrast geloof ik. Dus als iemand weet waar je zoiets kan bestellen...

  • #2
    Re: Matglas verknoeid

    en ga je dit dan zelf vervangen
    toestel binnenleveren bij etbas om het matglas te reinigen of te vervangen is denk ik de beste keuze.
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

    Comment


    • #3
      Re: Matglas verknoeid

      Anders eens prijs aanvragen bij rofa repair , voor de prijs die je ginder gaat betalen zou ik er zelf niet aan beginnen,zou het trouwens nooit zelf doen.

      Phile

      Comment


      • #4
        Re: Matglas verknoeid

        Geen idee hoe dit bij canon zit, maar het matglas vervangen bij pentax is echt wel kinderspel (alleen voorzichtig zijn en zeker niet met de vingers vastnemen!).
        Olympus OM-D EM-5 + wat glas

        Comment


        • #5
          Re: Matglas verknoeid

          matglas bij 400d zit vast en bij mijn weten moet heel het prisma lasgemaakt worden om eraan te kunnen dus niet direct kinderspel denk ik
          Nikon body's en wa glas van 10 tot 200 en iets om da op te zetten en da in te steken en een .Macbookske

          Comment


          • #6
            Re: Matglas verknoeid

            bij mijn 300D is dat een klemsysteempje : een metalen kadertje rond het matglas klemt het vast . Vervangen van matglas duurt ondeveer 1 minuut .

            Ook op de 20D en 30D zie ik zo'n klem , dus ik denk dat Canon wel altijd zo'n systeem zal toepassen .
            www.Klikkerdeklik.be
            Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

            Comment


            • #7
              Re: Matglas verknoeid

              Het matglas is zo te vervangen , geen probleem
              alleen niet met de vingers aanraken , en goed opletten dat je hem er juist inzet , zitten nokjes aan , daar kan je het aan zien , past er ook maar op een manier goed in .
              Hier een link :




              Succes
              Er zijn geen domme vragen , alleen domme antwoorden .

              Comment


              • #8
                Re: Matglas verknoeid

                ETbass heeft het voor mij in elk geval perfect opgelost, met een sensor-cleaning er bovenop.

                Comment


                • #9
                  Re: Matglas verknoeid

                  Zelf een matglas vervangen is nu niet direct iets wat ik zelf zou uitproberen op mijn toestel... (op andermans wel natuurlijk )
                  Anyway, laat zeker iets weten als je het zelf deed.

                  (der staat hier ergens een draadje op het forum waarbij het matglas met een stukje swiffer gekuist wordt, misschien kan je dat nog eens proberen alvorens je body te opereren...)
                  Goodluck!
                  http://www.jasperman.info
                  Photoblog and "Photography for dummies"(under construction)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Matglas verknoeid

                    Heb uiteindelijk mijn matglas dan toch vervangen. Besteld bij etbass, na een weekje toegestuurd gekregen met post.
                    Het vervangen zelf is snel en vlot gegaan, ben er wel met mijn vingers afgebleven, heb gewoon een pincetje gebruikt.
                    Terug een helder zicht als ik door de zoeker kijk, blij dat ik het vervangen heb.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Matglas verknoeid

                      is idd. niet moeilijk bij de Eos...
                      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                      www.musicinframe.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Matglas verknoeid

                        iemand ervaring met fuji?
                        Ik ben aan het denken om, als ik ooit een vervanger koop voor mijn S2 daar een analoog matglas in te steken zodat ik de oude nikors kan gebruiken op MF met externe lichtmeter
                        hoe meer f**k hoe meer vreugd

                        **=ol

                        Comment


                        • #13
                          Re: Matglas verknoeid

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
                          iemand ervaring met fuji?
                          Ik ben aan het denken om, als ik ooit een vervanger koop voor mijn S2 daar een analoog matglas in te steken zodat ik de oude nikors kan gebruiken op MF met externe lichtmeter
                          Blijkbaar geen probleem:
                          KatzEye: Fuji S2 Focusing Screen

                          Wim
                          Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Matglas verknoeid

                            en nu ook nog een betaalbare grap? Als dat echt zoveel kost, ga ik dat toch niet doen denk ik zo.
                            dat ding kost meer dan mijn S2 nog waard is
                            maar het gaat dus wel
                            hoe meer f**k hoe meer vreugd

                            **=ol

                            Comment

                            Working...
                            X