Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"Macro Lens Kit" de moeite?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • "Macro Lens Kit" de moeite?

    Op ebay (en andere veiling sites) vind je regelmatig aanbiedingen zoals volgende:


    Het zijn blijkbaar lenzen die je (net als een filter) voor je eigen lens zet. Heeft iemand ervaringen met deze dingen? Ik heb al begrepen dat deze je toelaten dichter bij te focussen (oneindig is niet meer mogelijk). Maar geeft dit ook een beetje resultaat? Met welke lens kan je dit 't beste doen (prime, wide zoom, telezoom)?

    Of is een alternatieve (goedkope) oplossing tussenringen? Deze zijn ook niet zo duur (op Ebay). Je verliest wel AF mogelijkheden (bij de goedkope toch) maar dat is geen probleem.

    Ik weet wel dat een echte macro lens een betere oplossing is, maar mijn budget laat dit op dit moment niet toe. :-)

    Thx!

  • #2
    Re: "Macro Lens Kit" de moeite?

    Aangezien een closeuplens extra glas is wordt de totale beeldkwaliteit beïnvloed. Persoonlijk heb ik liever tussenringen of een balg daar deze geen optiek bevatten en dus geen invloed hebben op bijkomende vervormingen.
    Ik zet een tussenring liefst op een prime omdat - zeker met de hand - zooms nogal zwaar kunnen worden. AF verliezen is niet erg, TTL meting wél. (Een macro met een handbelichtingsmeter meten is niet evident)

    -M-
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment

    Working...
    X